2020’de dijitalde neler olacak?

16-18 Mayıs tarihlerinde Prag’da gerçekleştirilen Engage Prague 2018’de geleceğe dair birçok konu masaya yatırıldı. Biraz zihin pratiği yapmak adına konferansta konuşulan konular arasında yer alan dijital içerik üretimiyle ilgili 2020’de hayatımızda neler olacağın küçük bir örneklemini sizlere sunmak istiyorum. Bakalım gelecekte karşımıza neler çıkacak…

Riella VARON Teknoloji
23 Mayıs 2018 Çarşamba

 

Engage Prague 2018 Konferansı, birçok girişimcinin ve dijital alanda faaliyet gösteren firma direktörlerinin yoğun katılımıyla geçtiğimiz hafta gerçekleşti. Özellikle dijital yayın kuruluşlarını yakından ilgilendiren atölye çalışmasında Socialbakers’ın Küresel Satış Birimi Direktörü Danielly Netto’nun çarpıcı değerlendirmeleri dikkat çekti. (Socialbakers.com sosyal medya istatistiklerini geniş bir yelpazede barındıran, dünyanın en büyük sosyal medya istatistikleri portallarından biridir.)

Netto, paylaştığı bilgiler arasında en çok önem verdikleri alanın canlı yayın videoları olduğunu ve çok yakın bir gelecekte kartopu etkisiyle hızla büyüyeceğini belirterek, şu anda genellikle markaların yüzde 20’sinin kullanmayı tercih ettiği canlı yayın videoların, 2020’de internet trafiğinin yüzde 80’ini oluşturacağını öngördü. Ayrıca Netto, Facebook’ta her gün 100 milyon saatten fazla video izlendiğini ve etkileşim sağlayan içeriğin video olduğundan bahsetti. Video içeriğinin, metin ve resimlerden yüzde 1200 kez daha fazla paylaşım aldığını belirtti.

Öte yandan, sosyal medyada hem içerik üreten, hem de tüketici grupta yer alan ‘milenyum jenerasyonu’nun da en çok video tüketen grubu temsil ettiğini ve bu gruptaki gençlerin satın alma kararlarında video içeriklerini bir referans aracı olarak gördükleri, her beş kişiden dördünün bir ürün satın almadan önce o ürüne yönelik video izlediklerinin örneğini verdi. Facebook ve Instagram’da en iyi performans gösteren içerik türünün videolar olduğunu; ardından video durum güncellemeleri, fotoğraflar ve en son olarak bağlantı paylaşımlarının takip edildiğini belirtti.

Canlı videolar neden tercih ediliyor?

Canlı yayın videolarının sosyal medyada bu kadar çok tercih edilmesinde tabi ki yükselen trendler ve yüksek etkileşimin payı büyük… Diğer video çeşitlerine kıyasla altı kat daha fazla yorum ve etkileşim alıyor. Netto’nun deyimiyle bu içerik türü yakın gelecekte içerik dünyasının ‘petrolü’ gibi görülürken, kazanan yine Facebook ve Instagram olacaktır. Çünkü bu durum Mark Zuckerberg’in kullanıcılarını oluşturmak istediği küresel bir topluluk altında toplama misyonu ile mükemmel uyuşmakta. Böylelikle ‘içerik kraldır’ sözünden ‘video içerik petroldür’ dönüşümünü hızla yaşayacağız gibi gözüküyor.

Ayrıca ‘Global Mobilite Raporu’na göre 2020’de mobil abone sayısı 9,2 milyara, mobil geniş bant kullanıcı sayısı ise 7,7 milyara ulaşacak. Teknoloji yatırımlarının hızla devam edip büyümesiyle beraber 2020’ye kadar dünya nüfusunun yüzde 70’i 4G/LTE kapsamında olacak ve yeryüzünde 3,7 milyar kişi bu teknolojileri kullanmış olacak.

Türkiye’de durum

Türkiye’deki genel durumu göz önüne aldığımızda bu alandaki 4,5 G/LTE yatırımlarının devam etmesiyle bu alandaki teknoloji ve bilgi birikimiyle Türkiye de teknoloji evriminin destekçisi olacak. Henüz canlı yayın videoları içerik stratejilerimizde yer almasa da, markalar ve yayın kuruluşları için çok yeni bir mecra ve eğlence odaklı görülmekte. Bu alanın da altı ay içerisinde yüksek performanslara ulaşacağından hiç kuşkum yok.

Kendi oluşumumuzu kendi içeriğimizi yarattığımız bu dünyada hep aktif olmanız dileği ile sevgiyle kalın…