ILC Programı ile İngilizce ders değil bir yaşam felsefesi

Teknolojinin gelişmesi, mesafelerin kısalması ile dünyamız küçük bir köye dönüştü. Farklı kıtalarda, ülkelerde ve şehirlerde yaşayan insanlar internet teknolojisinin de katkısıyla kolayca birbirleriyle iletişim kurar oldular. Hatta farklı ülkelerden, farklı kültürlerden gelen ve farklı dilleri konuşan insanlar birlikte iş yapmaya, ortaklıklar kurmaya başladılar. Bu insanların bir tek ortak özelliği var… İngilizce

Gençlik - Eğitim
2 Nisan 2014 Çarşamba

GÜNÜMÜZDE:

---Ticaretin, bilimin, havacılığın, denizciliğin, diplomasinin, uluslararası iletişimin, sinema sektörünün ve internetin dili İngilizce

---Dünya üzerindeki makalelerin, teknik kılavuzların, tıbbi kayıtların ve bilgilerin dili İngilizce

---Dünya üzerinde kariyer yapanların üçte ikisi İngilizce okur-konuşur-yazar

---Dünyadaki mektupların yüzde 75’i İngilizce yazılıyor.

---Elektronik olarak depolanan bilginin yüzde 80’i İngilizce

---40 milyon internet kullanıcısının dili İngilizce

---Dünyada kabul gören bütün sanatsal ya da kültürel çalışmalar İngilizce yapılıyor

 

Kısacası her gün bir milyardan fazla insan; eğitimde, iş dünyasında, teknolojide, turizmde, tıpta, diğer bilim dallarında ve uluslararası ilişkilerde iletişim dili olarak İngilizceyi kullanıyor. Bu da eğitimde İngilizcenin önemini günümüzde çok farklı boyutlara taşıdı.

İngilizce okullarda artık bir ders olarak değil, yaşam felsefesi olarak veriliyor. Okullar da İngilizce eğitim programları bu doğrultuda şekilleniyor.

Ulus Özel Musevi Okulları da geçtiğimiz yıl İngilizcede farklı bir uygulamayı başlattı. ILC (Intensive Language Class) Programı ile anaokulundan, liseye kadar İngilizce programları revize edildi. Öğrenciler Anaokulu’nda ESL(English as a Second Language)programı ile İngilizceyle tanışıyorlar. İlkokuldan itibaren her sınıf düzeyinde anadili İngilizce olan ‘native speaker’la  Language Arts, Communication Skills, Story Telling, World Issues gibi farklılaştırılmış ders programları yürütülüyor. Beşinci sınıfta ise öğrenciler geçmişteki gibi İngilizce Hazırlık sınıfı standartlarında İngilizce eğitimi alıyor.

UÖMO Eğitim Koordinatörü Röne Kaspi’ye ILC’ye dair sorular sorduk…

 Intensive Language Class (ILC) nedir?

4+4+4 sistemi ile birlikte beşinci sınıflarımız ağırlıklı bir dil sınıfı oldu. Beşinci sınıfta haftada 16 saat,  bir yılda 576 saat İngilizce eğitimi alan öğrencilerimiz, Language Arts, Communication Skills ve World Issues derslerinin 324 saatini ‘native speaker’la (anadili İngilizce olan öğretmelerle) yapıyor.

 Neden beşinci sınıfta ILC programını başlattınız?

Nörobiyoloji ve psikoloji alanlarında yapılan tüm araştırmalar,  yabancı dilin kolay öğrenilebildiği bir yaş aralığı olduğunu gösteriyor. Buna ‘kritik dönem’ adı veriliyor ve bu dönem 12 - 13 yaşlarına kadar sürüyor. 12 - 13 yaş öncesinde bir yabancı dili öğrenmek çocuğa büyük bir avantaj sağlıyor. Telaffuz, vurgu ve tonlamada ergenlik çağı öncesinde mükemmelliğe erişilebiliyor. Bu nedenle beşinci sınıfta ILC programıyla, öğrencilerimizin hem fizyolojik hem de psikolojik açıdan öğrenmeye en açık oldukları yaşlarda İngilizce çalışmalarımızı yoğunlaştırdık.

 Yoğun dil eğitimi alan beşinci sınıf öğrencileri lisede hazırlık okuyacak mı?

İlköğretimde almış oldukları yoğun eğitimle zaten yarıdan daha fazla öğrencimiz seviye belirleme sınavı ile hazırlığı atlayarak lise birinci sınıfa geçiyordu. Ama şimdi bu yeni sistem ile öğrencilerimiz lisede hazırlık okumayacaklar.

KET ve IELTS Sınavları okulumuzda yapılıyor. British Council’ın düzenlediği ve uluslararası standartlarda öğrencilerin İngilizce dinleme, yazma, konuşma becerilerini değerlendiren bu sınavlar artık okulumuzda yapılıyor. Öğrencilerimiz için bunun büyük bir avantaj olduğunu düşünüyorum. Hedefimiz, öğrencilerimizi ortaokuldan Junior TOEFL,  liseden yurtdışı üniversitelerinin kabul şartı olan ve Türkiye’de üniversitelerin hazırlık sınıflarını okumadan üniversiteye başlama fırsatını veren IELTS VE TOEFL belgeleri ile mezun etmek.

ILC’Yİ VELİLERE SORDUK

 Tülin Penso (UÖMO 5. sınıf velisi)

2012-2013 Öğretim Yılı sonunda, yeni öğretim yılı İngilizce programının tanıtımı yapıldığında beşinci sınıfları yoğun, verimli ve eğlenceli bir yılın beklediğini anlamıştım.

 Doğrusu çocuklarımızın küçük yaştan İngilizcenin temel yapısına hâkim olmalarını, geniş kelime hazinesine sahip olmalarını ve fikirlerini rahat ve akıcı bir şekilde ifade edebilmelerini çok arzu ediyordum. Dahası bu seviyedeki bir İngilizce eğitiminin günümüzde kaçınılmaz gerekliliğinin farkında ve beklentisindeydim. Okulumuzun da bu inançla çalıştığını, eğitim kadrosunu büyük bir titizlikle oluşturduğunu bilmek, kuruma güven duymamızı sağlıyor.

2013-2014 öğretim yılının büyük bir bölümünü geride bıraktığımız bu günlerde beklentilerimin karşılandığını görmek beni çok memnun ediyor. Bu yıl oğlum Eran’ın İngilizce dersine ilgisinin arttığını, kendisini İngilizce olarak rahatça ifade edebildiğini ve çok farklı konularda fikir sahibi olmasının yanı sıra geniş bir kelime haznesine de sahip olduğunu söyleyebilirim.

Büyük oğlum Türkiye’nin yabancı dilde eğitim veren önde gelen bir lisesinden, kızım Ulus Musevi Lisesi’nden mezun oldu. Her ikisinin de İngilizceye hâkimiyetlerinin aynı düzeyde olduğunu bilmek zaten geçmişten bu yana okula olan inancımı artırıyordu. Ancak bu yıl uygulanan ILC programıyla çıtanın daha da yükseklere çekildiğini söyleyebilirim.

 

 Klarit Albukrek (UÖMO 5.sınıf velisi)

İngilizce derslerinde dil bilgisi konuları, kompozisyon yazma, kitap okuma ve anlama çalışmalarının yanı sıra güncel konularla da ilgili dersler yapılıyor. Böylece çocuklarımız güncel konularda da bilgi sahibi oluyorlar.  İngilizce yazılı anlatımları, sözel ifadeleri, sözcük dağarcıkları önemli ölçüde gelişti.