Instagram’dan logo değişikliğiyle gelen YENİ tasarım ve özellikler

Çektiğimiz fotoğrafları filtreler aracılığıyla paylaştığımız dünya üzerinde 400 milyon kullanıcısı olan Instagram, beş yıldan fazladır kullandığı logosunda radikal bir değişikliğe gitti.

Riella VARON Teknoloji
18 Mayıs 2016 Çarşamba

Uzun süredir akıllı cihazlarımızda aşina olduğumuz Instagram’ın eski ikonuna çok alışmıştık. Gökkuşağı tasarımıyla logosunu yenileyen Instagram’ın yeni ikonunu kimimiz beğendik; kimimiz ise beğenmedik. Aslında yenilendikten sonra da beğenip beğenmemizin de çok da bir önemi yok sanırım.

Bahsettiğimiz bu yeni dizayn 9 aylık bir çalışmanın ürünü olarak, çizimi, yeni imajıyla tasarım ve ikon dünyasında yerini buldu. Söz konusu çalışmanın bu kadar uzun bir sürede gerçekleştirilmiş olması hayli ilginç. Şimdi size Instagram’ın kısa tarihçesiyle ilgili vereceğim bilgilere şaşıracaksınız.

En popüler uygulamalardan biri olan Instagram 2010 sonbaharında, Apple Store’un ana sayfasında gözükmek üzere, ikonunu AppStore formatına uygun bir hale getirmesi talep edilmiş. Bu talebi karşılayabilmek için sadece bir saatleri varmış. Bu nedenle yaklaşık altı yıldır kullanılan bu ikon,  sadece 45 dakikada Cole Rise adındaki fotoğrafçı ve tasarımcı tarafından tasarlanmıştı. Çok sevdiğimiz bu ikon, tasarım dünyasında kısıtlı zaman içerisinde, ne de güzel şeylerin tasarlanabileceğinin bir kanıtı olsa gerek! Bu tasarım çalışmasından sonra Cole Rise Instagram’da tasarım danışmanı olarak görev aldı. Uygulama içindeki filtreleri geliştirmeye başladı. Hatta bu filtrelerden bir tanesine kendi soyadını vererek, Rise filtresini keyifle kullanımlarımıza ekledi ve beğenilerimize sunmuş oldu.

Bu kısa bilgilerden sonra yazımızın başlığının ana teması olan Instagram’daki değişikliklere geri dönelim.  Bir hafta önce sadece logo tasarımıyla değişiklik yapmayıp, uygulamadan tasarımına kadar baştan aşağıya yenilemiş oldu.  Bu değişiklikleri Layout, Boomerang ve Hyperlapse’de uygulamış oldu.

Bu yeni uygulamasıyla ayrıca ana ekranındaki mavilikleri de beyaza dönüştürerek daha minimal bir çizgi yakalayarak daha basite indirgemiş ve daha çok fotoğraflara odaklanmamızı sağlamıştır.

Geçen hafta yapmış olduğu bu imaj farklılığıyla, markalar da bu değişikliğe ayak uydurarak kurumsal kimliklerindeki Instagram hesap ikonlarını güncellemeye başladılar. Sizler de henüz bu güncellemeleri fark etmediyseniz hızlıca Instagram hesabınızı güncellemenizi öneririm.

Instagram uygulamasının bu başarı öyküsünde pek çok hikâye yer alıyor. 45 dakikalık bir tasarım sayesinde şu an 400 milyonluk bir platform yönetiliyor. Tabi ki Facebook’un Instagram’ı satın aldıktan sonrada yaşadığı bu büyüme de bu başarının bir başka ayağını teşkil etmiyor da değil… 

Gerçekten de zaman izafi bir kavram, bu da başarı için kimi zaman sadece 45 dakika gibi bir sürenin yeterli olabileceğini kanıtlayabiliyor bizlere… Fakat başarıda önemli olan “bunu yakalamak değil, bunu devamlı ve sürdürülebilir kılmaktır.”