‘Science-Technology-Engineering-Art- Mathematics’ açılımı olan STEAM, dünyayı sallayan yeni bir eğitim modeli. Nasıl mı? STEAM klasik ders aktarımı, müfredat gibi kavramları ortadan kaldırıyor, okulları birer üretim üssüne çeviriyor. Öğretmen –öğrenci okuldaki herkes üretici ve proje yapıcı durumuna geliyor.
ABD, Avrupa STEAM için büyük yatırımlar ve AR-GE çalışmaları yapıyor. Bilgininin kolayca erişilebilir olduğu günümüzde dünya, sınav sistemlerinin içine sıkışmış bireylerin başarıda zorlandığının farkına vardı. Bireylerin sosyal yaşamda karşılaştığı iletişim problemleri, iş dünyasındaki problem çözme ve yaratıcılık konularındaki zayıflıkları eğitim kurumlarını yeni eğitim öğretim modelleri arayışına soktu. Herkes şunun bilincine vardı ki, başarı yalnız girilen üniversite ya da okunan fakültenin hangisi olduğuyla ölçümlenmiyor. Günü iyi okuyan, sorgulayan, çözüm yollarını ararken akılcı düşünerek adımlarını planlayabilen sanat ve sporla uğraşan bireyler artık başarıyı yakalıyor. Bugün eğitimde amaç üreten, yenilikçi nesiller yaratmak.
Ulus Özel Musevi Okulları eğitim kadrosu yeni dönemde tüm kadrosuyla STEAM sistemi üzerine çalışmalar yaparak eğitiminde farklılık yaratmaya hazırlanıyor.
Yaz dönemi boyunca üniversitelerde açılan eğitimlere katılan öğretmenler dönem başlarken birbirleriyle paylaşımlarda bulundular ve ders planlarını hazırladı. ABD, İsrail ve Türkiye’den STEAM modeliyle eğitim programı konusunda tecrübeli eğitimcilerin seminerlerine katıldılar. Okulda Maker ve Lego atölyeleri yapılandırıldı. Bilişim dersleri müfredatına kodlama dersleri eklendi. “Hızla gelişen, değişen dünya, son yıllarda gerçekleşen teknolojik ilerlemeler biz eğitimcilere geleceği doğru okuma gibi büyük bir sorumluluk yüklüyor” diyen UÖMO Eğitim Koordinatörü Röne Kaspi, “STEAM iki yıldır üzerinde çalıştığımız bir eğitim modeli. Teknolojinin hayatımızın her alanında yer alması, bilginin kolay ulaşılabilir olması günümüz eğitim sisteminin temelini oluşturan ‘okuma-öğrenme- anlama’ modelinin artık bireylerin başarılı ve mutlu olması için yeterli olmadığını gösteriyor. Çok iyi eğitim alan bireylerin sosyal yaşam ve iş dünyasında başarılı olabilmeleri için artık farklı özelliklere sahip olması şart. STEAM, üretimi destekleyen ve yaratıcılığı ön plana çıkaran bir eğitim modeli. Amacı öğrencide öğrenme isteği ve merak uyandırmak, sorgulayıcı ve çözüm odaklı bireyler olarak düşünmeye teşvik etmek.
UÖMO 2016-2017 eğitim yılında STEAM’i farklı yaş gruplarında eğitim sisteminin içerisine yerleştirdi.
Anaokulunda LEGO Mindstorm eğitimleri müfredatın içine entegre edildi. Eğitim alan sınıf öğretmenleri yıl içerisinde düzenli olarak sözel ve sayısal çalışmalar planlayacak. Oyunlarla, bilgisayar derslerinde Alice yazılımı kullanılarak algoritmik düşünme yapısı oluşturulmaya çalışılacak.
İlkokulda LEGO Mindstorm-Robotics eğitimleri derslere entegre edildi. Yıl içerisinde İnanç Türkeş Vakfı (Üstün Zekâlılar Okulu) eğitmeni ile ders içi etkinlikler planlanarak, sınıf öğretmenleriyle uygulanacak. Bilgisayar derslerinde code.org, Microsoft Imagine Academy, Minecraft Edu çalışmaları yapılacak.
Ortaokulda LEGO Robotics laboratuarında seçmeli kulüp çalışmaları yapılacak. Bilgisayar derslerinde code.org, Microsoft Imagine Academy, Minecraft Edu eğitimi verilecek.
Ortaokulda ve lisede MAKER Atölyesi kurulacak ve öğrenciler kendi tasarımlarını çeşitli platformlarda 3D yazıcıyla üretebilecekler. Sensörler, motorlarla materyallere işlevler kazandırılacak, kendi robotlarını geliştirebilecek. Hololens, Oculus, Samsung Gear, sanal, arttırılmış ve hibrit gerçeklik kavramı üzerinde durulacak.
Lisede tasarım, yazılım, girişimcilik dersleri arası iş birliği gerçekleşecek. Teknoloji merkezlerinde öğrenciler, startup projeler gerçekleştirecekler. Üretimini şekillendiren öğrencinin projesini, bir başka öğrenci kullanarak yeni bir proje yaratabilecek, bir diğeri de pazarlama ve reklam ayağını yapabilecek. Java, Python, C/C++ programlama dersleri, girişimcilik, tasarım dersleri seçmeli olarak alınabilecek.