Aralık ayı içerisinde 180 farklı ülkenin katılımıyla 45 farklı dilde gerçekleşen ‘Hour of Code’ etkinliklerine UÖMO Maker Kulübü Kodlama Atölyesi de aktif olarak katıldı.
Maker çalışmaları yeni bir eğitim modeli. UÖMO’da bu yıl hayata geçirilen STEAM (Science - Technology - Engineering - Art - Mathematics) eğitim modelinin de bir parçası.
Maker çalışmaları kapsamında olan kodlama atölyeleri, küçük yaşlarda yazılım ve kodlama eğitimi alan öğrencilerin problem çözme, sistematik ve kompütasyonel düşünme becerisini, akıl yürütme ve algoritma mantığını artırıyor. Öğrenciler tasarlayıp kodladıkları projelerini 3D yazıcılar aracılığıyla üretebiliyorlar.
“Eğitim döneminin başından itibaren öğrencilerimizle Maker Atölye çalışmaları kapsamında kodlamanın yanında hologram ve sanal gerçeklik çalışmaları da yapıyoruz. Öğrencilerimiz bu atölyelerde projelerini tasarlıyor, kodluyor ve 3D yazıcılarımızda üretiyorlar. Bu yıl da UÖMO olarak dünya kodlama haftasına öğrencilerimizle birlikte katıldık. Öğrencilerimiz sanal gerçeklik gözlükleriyle temel kodlama becerilerini oyunlar içerisinde kodlama yaparak gerçekleştirdiler.
Robotik çalışmaları yaptılar. ‘Velilerimiz Kodlama Öğreniyor’ etkinliğini de yakın zamanda gerçekleştireceğiz. Velilerimiz de ‘Code.org, Scratch’ ile kodlamanın temelini deneyimleme fırsatını bulacaklar. Öğrencilerimizin çalışmalarını takip edebilmeleri açısından velilerimizin de bu uygulama içerinde yer almasının önemli olduğuna inanıyoruz” diyen UÖMO Bilgi Teknolojileri Öğretmenleri önümüzdeki ilk on yılda tüketen bir nesil yerine, üreten bir neslin ön plana çıkacağını ve küçük yaşta yapılan bu çalışmaların çok önemli olduğunu vurguladı.