Geçtiğimiz Pazar günü Generation Next tarafından Radisson Blu Bosphorus Otel’de düzenlenen ‘9 Adımda Global Başarıyı Yakalamak’ isimli etkinliğin konuğu melek yatırımcı, global girişimci, Deulcom International’ın Başkanı Baybars Altuntaş’tı.
Mayir Saranga ve Tuna Alkan’ın ricasıyla Adana’dan bu seminer için İstanbul’a gelen Altuntaş, Generation Next’in hayata geçirdiği genç profesyonellere yönelik farkındalık etkinliklerine de bu anlamda destek vermiş oldu. Altuntaş konuşmasında 21.yüzyılın girişimcilik değil ‘Akıllı Girişimcilik’ için bir fırsat olduğunu anlatarak, iki saati aşkın bir süre, bol kahkahalı ve bir o kadar da düşünmeye iten profesyonel hayatının hikâyesini paylaştı. Günümüzde çok daha farklı bir iş modelinin geçerli olduğuna, inovasyonun ön planda tutulduğuna dikkat çeken Altuntaş bu bağlamda doğru fikirlere ‘melek yatırımcıların’ hangi düzey ve aşamada destek verebileceğini de detaylı olarak anlattı. Gençlerin bir projeye “Ne kazanırım?” yerine “Ne kaybederim” felsefesi ile yaklaşırlarsa daha hızlı ilerleyebileceklerini belirten Altuntaş “Eğer fikrinize güveniyorsanız ve network ağınız da varsa, günümüz fırsatları geçmişe oranla çok daha fazla” dedi.
Altuntaş anekdotlarla süslediği konuşmasında “Kilis’te sineği olanın pekmezi Bağdat’tan gelir!” sözü ile de öncelikle girişimcinin kendi fikrinin tutacağına güvenmesi gerektiğini vurguladı. Baybars Altuntaş, ‘girişimcilik’ ve ‘start-up’ arasındaki farkları da anlatarak kalan zamanda gençlerden gelen soruları cevapladı. Seminer yoğun ilgi nedeniyle salon dışında birebir görüşmelerle devam etti.