Dijital dünyanın yenilikleri

Geçmişten günümüze şöyle bir gezindiğimizde dijital bir evrim geçirdiğimizi fark ediyoruz. Halen de geçiriyoruz. İletişim biçimimizden, alışveriş alışkanlığımız hatta okuma alışkanlığımız bile değişti desek yeridir. Peki, bu dijital dünyada gelecekte bizi neler bekliyor?

Riella VARON Teknoloji
23 Mayıs 2018 Çarşamba

İngilizce’den ‘future’ kelimesinin kökeninden gelen Futuristic akımı bilgi, teknoloji, akıl ve duygularımızı ortaya koyarak geleceği tasarlamak üzerine geleceğe ışık tutmak istiyor.

Fütürizm cephesinde bunlar gelişirken, insanoğlunu bekleyen gelişmeler nelerdir? New York’ta yapılan Ad Age etkinliğinde geleceği görme konusunda gerçekleştirilen oturumlar ve senaryolar hayli iddialı olup, gerçekten de pek uzak değil gibi…

Bizi bizden daha iyi tanıyan yapay zeka

Walmart eCommerce US CEO’su Marc Lore, Google’da reklam ve ticaret birimi kıdemli başkan yardımcısı olarak görev alan Sridhar Ramaswamy ile birlikte yapay zekâ temelli bir kehanette bulundu: “Çok uzun süreceğini sanmıyorum, muhtemelen önümüzdeki beş on yılda bir sesli asistanla, bugün herhangi bir reyon görevlisiyle konuştuğunuz gibi konuşabileceksiniz. Üstelik bu asistan mağazadaki bütün ürünler hakkında bilinebilecek her şeyi bilecek, daha da önemlisi sizin hakkınızda da her şeyi bilecek. Belki anne-babanızın bildiklerinden de daha fazlasını biliyor olacak.”

İş dünyasında robot çalışma arkadaşları

Workplace Trends Report isimli araştırmanın sonuçlarına göre iş dünyasının ‘co-bot’, yani robot çalışma arkadaşı kavramına hazırlanması gerekiyor. Tüm dünyanın tartıştığı robot teknolojisine önemli bir yer ayrılan rapora göre iş dünyası yeni çalışma arkadaşlarını bekliyor. Gelecek sekiz yıl içerisinde robotlar sayesinde iki milyon yeni iş alanın oluşabileceğini kaydeden IFR Genel Sekreteri Gudrun Litzenberger ise “Bugün birçok kişi robotlar konusunda endişeli, ancak 2030 yılında insanlar, robotları ve robotların hayatı nasıl kolaylaştırdığını bununla birlikte verimliliği nasıl arttırdığını daha iyi anlayacak. 2030’a kadar, robotlarla her yerde karşılaşacağız ve robotlar bizim için sıradan olacak” dedi.

Asistanların çağı

Google Americas’ın Başkanı Allan Thygesen ve Unilever’den Keith Weed aynı panelde, geleceği ‘asistanların çağı’ olarak gördüklerini ifade ettiler. “Şoförsüz arabalardan, internette gezinmenizi sağlayan lenslerden, dronelardan falan bahsetmiyorum. Bugün hayatımızda olan şeyleri kastediyorum. Unilever’in Google Home aracılığıyla leke çıkarmak konusunda ipuçları vermesi ya da Hellmann’ın Brezilya’da kullanıma açtığı, buzdolabınızın fotoğrafından hareketle yemek tarifi önerileri sunan uygulamalar gibi.” Hayatımıza girecek olan birçok asistan uygulaması olacağından bahsedilen panelde son olarak video alanındaki gelişmeleri paylaşıyorlar.

Dikey video

Mobil videonun geleceğinin dikey formatta olduğu konusunda fikir birliğine varırken, Snapchat 2018’deki hızlı teknolojik gelişmeleri sayesinde kullanıcılara eğlenceli anlar sunuyor. Türkiye olarak bu gelişmelerin ne kadar içerisinde oluruz bilmiyorum ama dijitalleşme penetrasyonu yüksek ve teknolojik gelişmeleri hayli kullanmayı seven bir toplum olduğumuzdan gelecekte de liderliğimizi sürdürerek, kendi teknolojimizi yaratmış olarak geleceğe fayda sağlayabiliriz.

 

 

 

 

 

———————————————————