UÖMO çağdaş eğitimde zirvede

Ulus Özel Musevi Okulları olarak 2017- 2018 Eğitim-Öğretim Yılını geride bıraktığımız bugünlerde, Davos 2018 Ekonomik Forumu’nda ele alınan konuların okulumuzun hedefleri ve eğitim programı ile ne kadar örtüştüğünü fark ettik. Forum konuları ve okulumuzun eğitim sistemini karşılaştırdığımızda ortaya çıkan sonuçlar bizlere doğru yolda olduğumuzu bir kez daha kanıtladı.

Gençlik - Eğitim
20 Haziran 2018 Çarşamba

Röne Kaspi*

Forumda, London School of Economics Müdürü Minouche Shafik, 30 yıl içinde   yaratıcılık,  araştırma,  bilgiyi bulma ve  sentezleme yetileri gelişmiş gençlerin fark yaratacağını anlatıyor. 

Okulumuzda uyguladığımız STEAM dersleri, Destination Imagination (DI) Anlık Çözüm Bulma çalışmaları tam da bunları hedefliyor. İki yıldır üst üste DI’da Türkiye derecelerimiz, TÜBİTAK ve uluslararası bilim yarışmalarındaki başarılarımız bir tesadüf değil.

Kanada Başbakanı Justin Trudeau ülkesinin 4. Sanayi Devrimi’ne hazırlandığını, eğitimde kodlama ve algoritma çalışmalarına büyük önem verdiklerini anlatmış. 

Bu bize kodlama çalışmaları içeren bilgisayar derslerimizi, anaokulu ve ilkokulda algoritmik düşünme becerilerini destekleyen oyunlarımızı, dünya kodlama günü etkinliğimizi, maker ve robotik kulüplerinde 3D tasarımlarını, robotlarını kodlayan gençlerimizi hatırlatıyor.

Parçacık Fizikçisi ve CERN Genel Müdürü, Hadron Çarpıştırıcı Projesi  Sorumlusu Fabiola Gianotti, bilim, teknoloji, mühendislik, matematik önemli demiş fakat sanat, müzik bunlar kadar önemli diye vurgulamış. 

Okula her ay davet ettiğimiz profesyonel ressamlarla öğrencilerimizi  buluşturmamız, sanat derslerimizde yapılan üç boyutlu yaratıcı eserler, kemandan arpa, gitardan yan flüte 10 değişik enstrümanın çalındığı orkestramız, atletizmde, masa tenisinde, takım sporlarında alınan ödüller, Uludağ’da kayak, Alaçatı’da Windsurf, Kalamış’ta yelkencilik eğitimlerimiz, hepsi bu amaca hizmet ediyor.

Çin e-ticaret devi Alibaba’nın kurucusu Jack Ma şöyle diyor: “Eğitim şeklimizi değiştirmezsek başımız belaya girecek. 200 yıl öncenin bilgi temelli yaklaşımı ile çocuklarımız makinelerle rekabet edemeyecek. Onlara özgün şeyler öğretmeliyiz.”

Kişiselleştirilmiş eğitim modeli ile her öğrencimizin ilgi alanına göre ders alabileceği MOOC  (Massive Open Online Courses), Advance Placement, İşletme, Arabuluculuk, Girişimcilik gibi derslerimiz kişiye özgün çalışmalarımız.

Forumda ön plana çıkan görüşlerden en önemlisi değerler eğitimi. 

Sorumluluk bilinci, etik değerler, çocuklarımıza kazandırılması gereken en önemli özellikler bunlar. Bu da size Mitsva, Tikun Olam’ı hatırlatmıyor mu? Dünyayı daha iyi, daha yaşanır hale getirmek ve bu sorumluluğu hissetmek.  Doktor olan bir mezunumuz etik değerlerine sahip çıkıyor, iş adamı olan bir mezunumuz eğitim gönüllüsü olarak çalışıyor, bilimsel çalışmalar yapan bir mezunumuz engelliler için teknolojik bir araç geliştiriyorsa bu gençler okul çağında kazandıkları değerleri hayatlarına transfer etmişler demektir. Okulumuzda yapılan çalışmaların Davos’ta ön plana çıkan görüşlerle birebir örtüştüğünü görmek bizleri bir kez daha gururlandırdı. Öngörümüz, eğitim kalitemiz, vizyonumuzun ileri düzeyde olduğu bir kez daha gösterdi.

*UÖMO Eğitim Koordinatörü

 

***

“Çağımızda yaratıcılığın çok önemli olduğunu biliyoruz. Kişiyi diğerlerinden ayıran katmanların, bilgi ve beceri kadar yaratıcılıkla beslendiğini görmeliyiz.”

 

Çalışmalarımızda seçici olmayı, özgün yaklaşımları, uyumu desteklerken; her öğrencinin ayrı bir birey olduğunu da fark etmesini bekliyoruz. Her öğrenci desen konusunda üst düzeyde olmasa bile fikir üretebilir, hayal kurabilir, o bilinmeyenin koridorlarında gezerken kendine yeni yollar arayabilir. Yol bulduğunda da bunun hazzını yaşayabilir. Arama ihtiyacı, bilinmeyene yol alış, farklı yaklaşımlara yönelme, daha iyisi için çabalama ve sonunda aradığını bulma keyfi ancak okul yıllarında daha çok da Görsel Sanatlar derslerinde temellenebilir. Bu durumun bilinciyle öğrencilerimize kapılarımızı hep açık tutuyoruz. Hangi yaşta olursa olsun onların ilgisini çekecek bir sergi, bir sanatçının yaşam öyküsü, önemli bir eserinin eleştirisi ya da eser okuması, panoda bir sergi kataloğu ya da haberi, yeni bir sergi için yapılacak gezi, okulda açtığımız bir sergi/söyleşi… Her şey onların dağarcığına dünyayı farklı ve doğru algılayacakları bir şeyler katmak için.”

UÖMO Sanat Öğretmeni Nesrin Anahtar


“Piyano, keman, çello, gitar, vurmalı çalgılar, arp, trompet, yan flüt çalan öğrencilerimizden oluşan okul orkestramız her geçen gün büyüyor.”

Müzik derslerimizde öğrencilerimizin ses, ritim, kulak hafızalarının gelişmesi için çalışıyor, onların ulusal ve uluslararası müzik kültürüne sahip, bilinçli, kültürlü dinleyiciler olarak yetişmeleri için çalışmalar yapıyoruz. Öğrencilerimiz, istek ve yetenekleri doğrultusunda koro, gitar ve keman eğitimi alıyorlar. Kulüp saatleri ve gün sonu çalışmalarında farklı müzik aletlerini deneyimleme fırsatını buluyorlar. Koro ve orkestra çalışmaları ile ortak hareket etmeyi, beyin ve vücut koordinasyonlarını kullanabilmeyi öğreniyorlar. Büyüyen koro ve orkestramız törenlerde ve müzik şöleninde izleyicilerden büyük övgüler alıyor.

UÖMO Müzik Öğretmeni Segah Cemile Ünal


“Spor yapan çocuk doğal olarak, disiplinle sistemi uygulamaya, hedef koymaya ve başarmaya güdülenir.”

“Derslerde futbol, basketbol, voleybol, badminton, korfbol, kinbol gibi sporları deneyimleyen öğrencilerimize, Mini Survivor, Uludağ Kayak Kampı, Trekking gibi outdoor etkinliklerle doğada spor yapma olanağı sunuyoruz. Anaokulundan liseye kadar her yaş grubu ile yaptığımız çalışmalarda hedefimiz, sporu seven ve yaşam biçimi olarak benimseyen gençler yetiştirmek. Farklı spor dallarını deneyimleyen, ilgi duydukları dallarda kendilerini geliştiren öğrencilerimizin bu yıl il ve ilçede kazandıkları ödüller bizleri gururlandırdı.”

UÖMO Spor Bölümü Başkanı Yusuf Güngördü