2019 yılı teknoloji trendleri anlamında hızlı bir giriş yaptı

2019 yılının ocak ayını geri de bıraktığımıza göre yeni seneye adapte olduk sayılır. Bakalım bu yıl bizleri nasıl trendler bekliyor…

Riella VARON Bilim ve Teknoloji
13 Şubat 2019 Çarşamba

Hayatımızda değişiklik getirecek en yeni trendlerin, mobil teknolojisinde olacağı konuşuluyor. Cep telefonlarımızın katlanabilir ekranlar olması, açıldığında tablete dönüşmesi, Samsung tarafından hayata geçirileceği biliniyor; bunu da paylaştığı küçük bir prototip sunum ile kamuoyuna duyurdu. Diğer bir mobil trend ise, telefonlarımızın dört kameralı olması ve böylelikle daha iyi fotoğraf ve video çekebilme özelliklerinin yansıtılmış olacağı yönünde. Günümüz teknolojisinde telefonlarımızda yaygın olarak aradığımız fotoğraf ve video çekme ayarları özelliklerinin mutlak profesyonellikte olmasını bekliyoruz. Bu yeni trendin dünyayı sarması çok yakındır…

Oyun sektöründeki yeni trendler de dikkat çekici.  Sevgililer Günü kapsamında ABD merkezli Razer firması, pembe oyun bilgisayarını üretti. Özellikle bazı kadınların bu dünyaya bir tık daha uzak olmasından dolayı sanırım, 14 Şubat için Blade Stealth 13 serisi, pembe renkte ve sınırlı sayıda üretilmiş. Bu özel üretim oyun bilgisayarının faresi (mouse), klavyesi, kulaklığı, mikrofonu ve PS4 kolu da pembe. Tam da kadınlara yönelik teknolojik ürünler Sevgililer Günü trendi ile ortak bir amaç için buluşmuş halde alıcılarını bekliyor.

Türkiye’de yeni trendler neler?

Türkiye’deki yeni trendlere bakacak olursak; pazara hızla giriş yapan OPPO markasından bahsedebiliriz. Yapmış oldukları geniş çaplı iletişim ağıyla,  markalarını duyurmayı hayli iyi bir lansman çalışmasıyla başardıklarını söyleyebiliriz. Otuz beşten fazla ülkede operasyonu bulunan OPPO, Avrupa ve Türkiye pazarına da adım atmış durumda…

OPPO, Türkiye pazarındaki ilk medya etkinliğinde, üç farklı cep telefon modeli tanıttı. Etkinlikte konuşan OPPO Türkiye Genel Müdürü Weijian Zhou, “Dünyada 400 binden fazla noktada ürünlerimizi müşterilerle buluşturuyoruz. Küresel uzmanlığımızı yerel stratejilerle birleştiriyoruz. Her yeni pazarda yerel kültürü öğrenerek, yerel müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayacak, hatta bu ihtiyaçları aşacak ürün ve hizmetleri sunmak için yoğun çaba gösteriyoruz. Türkiye’de de güçlü bir ekip kurarak yol haritamızı belirledik. Türkiye’de akıllı telefon pazarının en gözde markalarından biri olmayı hedefliyoruz” dedi.

 

Tüketici harcamaları arttı

Sektöre ışık hızıyla giriş yapan OPPO, iPhone ve Samsung’un tahtını sarsacek gibi görünüyor. Bekleyip gelişmeleri göreceğiz. Tüm bu 2019 yılı trendlerini aktarmış olmakla birlikte; maalesef bu yıl ki teknoloji ve internet ile ilgili gerçekleşen tüketici harcamalarımıza da değinmeden edemeyeceğim.

1 Ocak itibariyle döviz kurlarına ve vergi oranlarına bağlı olarak kullandığımız tüm yazılımlar ve platformların ücretleri güncellendi ve rakamlarda hayli artışlar gözlenmekte. İşletim sistemi yazılımlarından, ofis yazılımlarına, reklam yazılımlarından, kaynak planlama yazılımlarına kadar tüm abonelik ve lisans bedelleri ciddi oranda yükselen ücret farklılıkları gösteriyor. Netflix, Google Drive, Apple iCloud, Spotify, Apple Music gibi tüm online platformlarda da fiyatlar artış kaydetti. Bilgisayar, akıllı telefon, çevre cihazlarının uçuk fiyatlarda satılması nedeniyle gerçekten pazara giren bu yeni oyuncuların şans payı büyük olacağa benzer. Yaşayarak izleyeceğimiz bu yeniliklerde, teknolojiyle beraber güzel şeyler üretmek dileğiyle…