Kozlowski, 2. Dünya Savaşı’nda gettoda yaşamış, çalışma kamplarına mahkum olmuş, ancak sonunda Nazilere karşı savaşan Partizanlara katılmayı başararak Berlin’e giren müttefik kuvvetlerinde yer almıştı.
Savaştan sonra Polonya ordusundaki antisemitizm yüzünden askerliği bırakan ve Krakow’da Devlet Yüksek Müzik Okulunu bitiren Kozlowski büyükbabası Pejsach ve babası Tzvi Herman gibi bir Klezmer müzisyeni idi.
Doğu Avrupa’da Yahudi geleneksel müziği olarak bilinen Klezmer tarzı ismini Kle; müzik aleti ve İbranice şarkı anlamına gelen zemirot kelimelerinin birleşiminden alıyor.
Aynı zamanda besteci olan Kozlowski, Varşova Yahudi Tiyatrosu müzik direktörü olarak çalışmış, Holokost’u anlatan Oscar Ödüllü Schindler’in Listesi filminin de müzik direktörlüğünü yapmıştı.
İleri yaşına rağmen aktif sanat hayatına devam eden Kozlowski, son yıllarda Polonya’da Klezmer ve Chmielnik’teki Yahudi kültürü müziği festivallerinde de aktif rol almıştı.
Klezmer içinde sözlü parçalar barındırsa da, genel olarak baktığımızda enstrümantal bir müzik türüdür. Klezmer müziğine yön veren ve iskeletini oluşturan temel, kullanılan enstrümanlar. Müziği oluşturan karakteristik keman ve klarnet gibi enstrümanlar olmazsa Klezmer’in yapısı ortaya çıkmaz. Duyguları enstrümanlarla bir insan gibi ifade eden Klezmer, çağlar boyunca kullandığı yaylı ve nefesli enstrümanlarla gelişmiştir.
Klezmer, 15. yy'da dini temalar içermeyen ilk Yahudi müziği olarak ortaya çıktı. 1850'lerden sonra Orta ve Doğu Avrupa halklarının folklorik ezgileriyle kendi yerel müzikal geleneklerini özel bir uyumla bir araya getiren Yahudi müzisyenler, sonraları Amerika'da sınırlı ölçüde de olsa cazla beslenecek Klezmer müziğinin farklı ilk örneklerini üretmeye başlamıştı.