Dünyaca ünlü şirketlerin satın alma hamleleri

Dünya taşımacılığında yeni bir dönemi başlatan Uber, Dubai merkezli rakibi Careem Networks FZ’yi 1,4 milyar dolar nakit ve 1,7 milyar dolar dönüştürülebilir tahvil karşılığında satın aldı. Böylelikle Uber, 3,1 milyar dolarlık bir anlaşmaya imza atmış oldu.

Bilim ve Teknoloji
17 Nisan 2019 Çarşamba

Riella Varon

New York kulislerinde Uber’in Careem’i alma sebepleri arasında, yaklaşmakta olan halka arz sürecinin etkili olabileceği konuşuluyor. New York Borsasının şimdiye kadar gerçekleşen en büyük satışlarından biri olacağı düşünülen bu halka arz için Uber’in gerekli başvuruları nisan ayında gerçekleştirmesi bekleniyor. Üstelik halka arz ile birlikte Uber’in, değerlendirmelere göre 120 milyar dolara ulaşacağı ön görülüyor.

2016’da almış olduğu yatırım turunun sonunda; 1 milyar dolar gibi bir değere ulaşan Careem, Ortadoğu’nun en kıymetli teknoloji girişimlerinden biri olarak öne çıkıyor. Bir milyondan fazla sürücüye sahip olan girişim, 15 ülkede ve 90 şehirde faaliyet gösteriyor.

Uber Ortadoğu’da konumunu güçlendiriyor

Bu satın alma ile birlikte Uber, Ortadoğu’daki konumunu güçlendirirken, yatırımcılarından biri olan Suudi Arabistan devlet fonunun da dikkatini çekmeyi başararak dünya devi olmaya devam edecek. Halen ülkemizde Uber sorunsalı çözümlenemese de, göründüğü kadarıyla,  teknolojiyle entegre olan bu girişim sağlam adımlarla dünya markası olma yolunda ilerliyor…

McDonalds’ın en 
büyük satın alımı

Dünyanın en büyük hızlı tüketim zincirlerinden biri olan McDonald’s, mart ayında tarihinin en büyük satın alımını akıllı menüler için yaparak, Dynamic Yield isimli teknoloji şirketini satın aldığını duyurdu. Henüz resmi rakamlar açıklanmasa da dünya devinin bu satın alma için 300 milyon dolar harcadığı konuşuluyor.

McDonald’s yaptığı bu atılımla potansiyel müşterilerine yapay zekâ destekli dijital menü hizmeti sunmayı amaçlıyor. Dijital öneri panolarını geliştiren Dynamic Yield’in, McDonald’s bünyesine katacağı fayda da birebir aynı olacak. Günün her saati, restoran trafiği, hava durumu ve özel günlere göre seçenekler gösterecek olan sistem, sabahın erken saatlerinde yumurtalı McMuffins gibi görsellerini ya da burger menülerini ön plana çıkaracak önerilerde bulunacak.

Hürriyet Emlak 
Innobil’i satın aldı

Yüzümüzü Türkiye’ye döndürdüğümüzde ise yukarıdaki örnekler kadar büyük satın almalar yapılmasa da emlak sektörünün lokomotiflerinden olan Hürriyet Emlak’ın teknolojiye yaptığı yatırımları son sürat devam ediyor. Hürriyet Emlak, veri analiz şirketi olan Innobil’i satın alarak, hem teknoloji ekibini büyütmek, hem de şirketin kullanıcılarına sunduğu ürünleri geliştirmeyi hedefliyor.

Satın alma ile birlikte Innobil ekibinin Hürriyet Emlak bünyesine katılacağını ve Innobil kurucusu Yıldırım Adıgüzel‘in Hürriyet Emlak’ın yeni CTO’su olacağı da açıklandı.

Innobil satın alması ile ilgili açıklamalarda bulunan Hürriyet Emlak CEO’su Theo Mseka, 2019’un Hürriyet Emlak için dijital dönüşümün hız kazanacağı bir yıl olacağını belirtti. Yazılım ve veri analiz şirketi Innobil’ı satın alarak teknik güçlerini artırdıklarını dile getiren Mseka, iş ortaklarının Hürriyet Emlak aracılığı ile elde ettikleri geliri artıran ürünler geliştirmeye devam ederken, tüketicinin platformlarındaki ‘gelişmiş kullanıcı deneyimi’ ile kullanıcılara daha hızlı bir hizmet sağlayacaklarını da belirtti.

Bu sektörlerin, tümünün halen geleneksel pazarda yer aldığını hepimiz biliyoruz; fakat teknolojik gelişmeler ve farklı girişimcilik alanları sayesinde iş dünyasındaki oyuncuları hayli değişmekte ve var olan oyuncular ise, yerlerini korumak adına her türlü teknolojik durumu kendi lehlerine çevirmeleri gerektiğinin farkında olduklarını açıkça söyleyebiliriz.