İleri elektronik izleme teknikleri artık perakende sektörünün de hizmetinde.
Süpermarkette gezindiğinizi varsayın…Sağınızda sebze reyonu, solunuzda ise konserveler yer alıyor.Tam kahvaltılık gevrekler bölümüne geldiğinizde telefonunuza bir mesaj gelir: “Son olarak buradan x marka kahvaltılık gevrek almıştın, eğer yine almak istersen şu an da tam önündesin. Hemen alırsan sana özel yüzde 10 indirim var.”
‘Yakın Takip’ (Proximity) dünyasına hoş geldiniz.
Yakın takip pazarlaması, ‘piyasadaki potansiyel müşteriyi, satıştaki malla en uygun zaman ve mekanda buluşturma’ prensibi üstüne kurulu. Pazarlama teorisi bu durumda malın satın alınmasını kaçınılmaz olarak görüyor.
Teknoloji ile modern perakende tekniklerini sadece, Amazon’un kasa çıkışı olmayan, aldıklarınızı interaktif kameralarla kaydedip cep telefonu faturanıza yansıtan bir dünya olarak hayal ediyorsanız, daha büyük düşünün.
Bugün perakende sektöründe en çok kullanılan müşteri takip sistemi GPS. Örneğin Starbucks, mobil uygulamasını indiren 17 milyon müşterisini bu yolla takip ediyor. Kahve müşterileri herhangi bir şubeye yaklaşınca onların zevklerine uygun ürünlere onlara özel indirim kuponları gönderiyor.
Birçok perakendeci de GPS sinyallerinin yetersiz olduğu alışveriş merkezlerinde aynı tekniği Bluetooth sinyalleri ile yapıyor.
Söz konusu teknikler ve teknolojinin büyük bir kısmı İsrail şirketleri tarafından geliştirilmiş olmasına rağmen İsrail’de şimdilik bu teknikleri kullanan tek firma var. Eczaneler zinciri Super- Pharm’ı kimlerin takip edeceğini zaman gösterecek.