İsrail-Türkiye diplomatik cephesinde ne kadar soğuk rüzgarlar eserse essin, İsrail halkının gerek transit gerek turistik amaç ile Türkiye’ye rekor seviyede gelmesine bir engel teşkil etmiyor.
Turizm şirketleri seyahat eden yolcuların, fiyatları esas aldığını, 20 dolarlık bir indirimin bile İsrailli turistin hava yolunu ve gideceği turistik mekanı belirlemesinde etken olduğunu belirtiyor.
İsrail’in turizm şirketlerinden Alice.Co.il’in Genel Müdürü Yaniv Schuldenfrei son yıllarda siyasi arenada olan bir çok olumsuzluğa rağmen, İsrailli turistlerin Türk hava yollarını ve turistik mekanlarını tercih etmeye devam ettiğini belirtiyor.
Türkiye transit uçuşlarda da İsrailli yolculara büyük fiyat avantajları sağlıyor. Direkt uçulan bir rotaya göre bazen Türk hava alanlarını transit olarak kullanarak uçmak yüzde elliye kadar tasarruf sağlayabiliyor.
THY, İsrail-Türkiye arasında günde 10 seferle başı çekerken, Atlas Global ve Pegasus da her gün yüzlerce İsrailli turisti Tel Aviv-İstanbul arasında taşıyor. THY’nin 2019’da bugüne kadar İsrail-Türkiye arasındaki yolcu sayısı 850 bini geçti.
İsrail turizm şirketlerinden ISSTA’dan Ronen Carasso da Antalya turizmi için olumlu konuşuyor.
Mavi Marmara hadisesinden sonra neredeyse yok olan İsraillilerin Antalya aşkı, Carasso’ya göre 2020’de yeniden canlanacak. Antalya’ya 2019’da 480 bin İsrailli geldi, bunların yüzde 65’i Arap İsrailli idi. Carasso bu oranın Yahudiler lehine değişeceğini, Antalya’nın İsrail turizm haritasına geri döndüğünü de belirtiyor.