Hatırlar mısınız? Ormanda ya da bahçede babanız ve annenizle saklambaç oynadığınızı?
Sizi bulduklarında attığınız çığlıkları, kıkır kıkır gülüşlerinizi...
Anne ve babanızın rol yaptıkları hiç belli olmayan, şaşkınlığa uğramış gözleriyle, sizi kucaklayıp havaya kaldırmalarını, bir “EUROKE” tadıyla, hatırlar mısınız?
Hatırlar mısınız?
Sabahleyin burnunuza nefis bir yumurtalı ekmek kokusu geldiğini... Uykudan bu kokuyla uyandığınızı... Mutfaktan anne ve babanızın muhabbet eden seslerinin geldiğini... Bu muhabbetlerin içinde adınızın geçtiğini... Sonra size seslenildiğini...
“Kahvaltı hazır” diye melodili bir sesle adınızın bir kez daha söylendiğini...
Size sevgi dolu gözleriyle baktıklarını, sıkıca sarıldıklarını, o sıradaki sımsıcak duygularınızı hatırlar mısınız?
Hatırlar mısınız?
Yağmurda biriken sularda zıpladığınızı, yağmurdan sonra toprağın kokusunu içinize çektiğinizi, yağan karda kardan adam yaptığınızı, kartopu oynadığınızı, ağaçlara tırmanmalarınızı, balık tutmalarınızı hatırlar mısınız?
En sevdiğiniz iki varlık, anne ve babanız ile anılarınız… Onların size verdiği güven, sevgi, paylaşımlar, deneyimler… Sizi siz yapan bir yaşam..
ÇOCUĞUNUZ BÜYÜRKEN..
Sizin bir anne ve baba olarak çocuğunuza verdiğiniz güven, sevgi, paylaşım ve deneyimler... Çocuğunuz ile harika bir yaşam. Onu o yapan bir yaşam. En sevdiği iki varlık olan siz, annesi ve babası olarak siz ve anıları.
Yaşamın anlamı. Yaşananlar, yaşanmışlıklar ve anılar...
Geriye kalan sadece bunlar mı?
Yaşananlar, yaşanmışlıkların, biriken, birikmeye devam eden anıların oluşturduğu kimlik olarak çocuğunuz..
Gerçek bir kimlik olarak kendisi.
Kendisine özgü bir kimlik, bir özne olarak kimlik..
ÖZELLİKLERİ OLAN BİRİSİ OLMAK..
Daha da ötesi iyi birisi olmak, yaşamını kendi başına yönetecek birisi olmak...
Aşağıda üç bölüm ve bu bölümlerin kutucukları var. Bakmak ister misiniz?
Sizin için hangi kutucuklardaki özellikler “iyi birisi olmayı, yaşamını kendi yönetecek birisi olmayı” tasvir ediyor?
İyi birisi olmak, yaşamını kendi başına yönetecek birisi olmanın yukarıdaki “HATIRLAR MISINIZ?” bölümlerindeki anılarla nasıl bir ilgisi var dersiniz?
Bölüm A
Özgür
|
Bağımsız |
Kendine yeten |
Yaratıcı |
Yenilikçi |
Analizi iyi |
Sentezi iyi |
Genel kültürlü |
Yetenekli |
Farklı bakış açıları olan |
Neşeli |
Problem çözme yeteneği olan |
Düşünceli |
Empati duygusu olan |
Algısı yüksek |
Cesur |
Açık fikirli |
Terbiyeli |
Akıllı |
Kendi kararlarını alabilen |
Sorgulayan |
Eleştirel düşünen |
Bilinçli |
Saygılı (Kendine , başkalarına, doğaya) |
Yüreğinin nereye gitmek istediğini bilen |
İstekli |
Motivasyonu yüksek |
İnsanları seven |
Sosyal ilişkileri iyi |
Şakayı seven |
Bölüm B
Hep başkalarını takip eden |
Ürkek |
Dar görüşlü |
Kolayca ikna edilebilen |
Karar veremeyen |
Başkalarına bağımlı |
Kendi düşüncesi olmayan |
Hep yönergelere göre hareket eden |
Sorgulamayan |
Öğrendiklerini uygulama becerisi olmayan |
Sesini duyuramayan |
Bilinçsiz |
|
|
Yüreğinin nereye gitmek istediğini bilmeyen |
Bölüm C
Manipüle eden |
Sevgisiz |
Saygısız |
İlgisiz |
Dominant |
İnsanları hor gören |
Empati duygusu olmayan |
Prensipleri olmayan |
Bencil |
Zorba/Bully |
Small Hands/Küçük Eller ve Ütopya Okulları olarak en büyük uğraşımız Bölüm A için okulun yapısı, bahçesi, programı, aile ortamı, yemekleri, sosyal ve öğrenme ortamını çok bilinçli bir biçimde organize etmek, yüreğinin götürdüğü yerleri bulmuş olan profesyonel öğretmenleri ve tüm ekibiyle uygulamak....
Çocuklarımızın birisi olmak özellikleri ile birlikte, dünya insanı olması, çok iyi bir Türkçe akademik eğitim ve kişisel gelişimin tüm alanları ile birlikte kendi ayaklarını üzerinde duran, kendi hayatını yöneten bireyler olmaları için çalışıyoruz.
Anne ve baba sevgisinin yanında okulunda kendisini seven, güveneceği, her zaman kendisine destek kişilerin Small Hands/Küçük Eler Ütopya öğretmenlerinin sevgileri ile onları sarmalayarak hayata hazırlıyoruz.
Sonsuz sevgilerle..
Leman Çetin