Günümüzde gittikçe ağırlaşan rekabet koşulları ve değişen tüketim kalıpları, uluslararası arenada yer almak isteyen şirketleri, daha fazla katma değer ve daha fazla pazar payı anlamına gelen güçlü markalar oluşturmaya teşvik etmektedir. İşte TURQUALITY burada devreye girip, Türkiye’deki şirketlerin dünyada markalaşmasında yardımcı oluyor.
Dr. Salim ÇAM
TURQUALITY, ülkemizin rekabet avantajını elinde bulundurduğu ve markalaşma potansiyeli olan ürün gruplarına sahip firmaların, üretimlerinden pazarlamalarına, satışlarından satış sonrası hizmetlerine kadar bütün süreçleri kapsayacak şekilde yönetsel bilgi birikimi, kurumsallaşma ve gelişimlerini sağlamak suretiyle, uluslararası pazarlarda kendi markalarıyla küresel bir oyuncu olabilmeleri amacıyla oluşturulmuş destek platformudur.
TURQUALITY Projesinin genel amacı, “Güçlü küresel markaları geliştirerek ülkemizin ihracatını arttırma” ve “Gelişen Türk markaları eliyle Türk Malı imajını ve Türkiye’nin itibarını güçlendirmek”tir.
Peki TURQUALITY şirketlere hangi destekleri sağlıyor? Bu desteklerin özet cevabını aşağıdaki verelim.
Şirketler bu desteklerden faydalanabilmek için Ticaret Bakanlığı tarafından incelemeye tabi tutulur. Bu inceleme üç ana bölümde, on farklı performans unsurunda yapılıyor.
Üç ana bölümde aşağıdaki yetkinliklere bakılmaktadır:
❶ Firmanın operasyonel ve organizasyonel yetkinliği
❷ Firmanın finansal performansı
❸ Firmanın uluslararası gücü ve yıllar bazında göstermiş olduğu performansı
On farklı performans unsurunda ise aşağıdaki kriterler ele alınmaktadır:
❶ Stratejik planlama ve kurumsal performans
❷ Finansal performans
❸ Marka performansı
❹ Marka yönetimi
❺ Tedarik zinciri
❻ Müşteri, pazarlama ve ticaret yönetimi
❼ Ürün tasarım ve geliştirme
❽ İnsan kaynakları
❾ Kurumsal yönetişim
❿ Bilgi sistemleri
Bu incelemelerden geçen firmanın, başvurduğu marka ile ilgili, yukarıda belirlenen ana destek konularında “yurt dışı ağırlıklı olmak üzere” destek alabilmesi için beş yıllık bütçesini hazırlaması gerekiyor. Hazırlanan bütçede başarılı olunduğu taktirde, Ticaret Bakanlığı tarafından desteklere devam ediliyor.
“Turquality Tabanlı Bütçe Yönetimi” iki şekilde ele alınıyor. İlk olarak ilgili markanın beş yıllık bütçe çalışmasında, ikinci olarak da işletmenin üç ana konu, on farklı performans alanı incelemesinde devreye giriyor.
Turqulity Tabanlı Bütçe Yönetimini diğerlerinden farklı olarak kurgulanması gereken konular nelerdir?
Görüldüğü gibi, Turquality tabanlı bütçelemede; parasal ve sayısal hedeflerinin belirlenmesinin yanında markalaşması sürecini hızlandıracak hedefleri kapsamaktadır.
*Progroup Uluslararası Danışmanlık
Bu bir ilandır.