Hiz dolu bir gün...

Rudi DİRİMANFormula 1 pisti ile Motor sporlarına başlangıç yapan Speed Park Pisti, yine dünyaca ünlü yarışları ev sahipliği yaptı. Seat Cup ve Dünya Binek Otomobil Şampiyonası`nın (WTCC) 8. ayak yarışları ile FIA GT Şampiyonası`nın 8. ayak yarışları da yine Speed Park`daydı

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba
Her ne kadar yarış ve hız tutkunu olsam da  kabul ederseniz ki sabah 10:00’dan aksam 18:00’e kadar  yarış seyretmeyi  göze alamadım. Bunlara birde pazar günün dayanılmaz miskinliği ve televizyondaki iki önemli futbol maçını eklersek, siz de beni haklı görürsünüz. Buna rağmen sizlere elimden geldiğince TV’den takip ettiğim bu dört yarışı  sizlere aktarmak istiyorum.

Polo Ladies Cup
Volkswagen Polo Ladies Cup’da mücadale eden bayan pilotlar, Almanya Binek Otomobiller Şampiyonası yarışı öncesi Lausitring’de yarıştılar. DTM organizasyonundan alınan davet üzerine İstanbul Park’ta yapılması planlanan mücadele Almanya’ya taşındı. Pazar günü saat sabah 09:55‘te başladı.Aslında seyri ilginç olabilecek,  ama erken saatte başlayan yarışın ancak son turlarını saban mahmurluğu ile seyrettim. Buna rağmen ünlü birkaç isim dikkatimi çekti. Ann Tahincioğlu, Sanem Çelik, Yasemin Dalkılıç  yarışan isimler arasındaydı. Almanya’da yoğun sis altında yapılan yarışta pol pozisyonunda başlayan isim Nuray Esener’di. Esener, toplam uzunluğu 41 km. olan 12 turluk yarışta liderliği hiç bırakmadı ve zafere ulaştı. Ann Tahincioğlu’nun rahat bir ikincilik elde ettiği yarışta, üçüncülüğü, bir ara Yasemin Dalkılıç’ın baskısına maruz kalmasına rağmen Melis Çeker elde etti. 

SEAT CUP
Saat 11:20’de başlayan ‘SEAT Cup Türkiye’de  17 pilot için İspanya’da özel olarak üretilen, 250 beygir gücünde, 4 silindirli motor ve 6 ileri manuel yarış tipi vites kutusuna sahip SEAT Leon Cupra R’ vardı.. İstanbul Park Pisti’nde 10 tur üzerinden gerçekleştirilen yarışta Mert Aytuğ, 22.56.905’lik derecesiyle ilk sırayı alırken, Veysel Kadayıfçıoğlu 22.59.710 ile ikinci, Hakan Güven ise 23.11.197’lik derecesiyle üçüncü sırayı elde etti.

FIA WORLD TOURING CAR CHAMPIONSHIP (WTCC)
WTCC nedir? Yarışın bütün heyecanı, otomobillerin tamamen sokaktaki otomobillere benzemesinden ancak pilotların tavırlarıyla bambaşka araçlara dönüşmesinden oluşuyor. Yolarda kulanılan binek otomobillerin pistlerde kapışması da denebilir. Yarışan araçlar arasında; Alfa Romeo 156, BMW 320i, Chevrolet Nubira, Ford Focus, Honda Accord, Peugeot 407 and SEAT Leon - FIA S2000 teknik yönetmeliklerine göre yarış için modifiye ediliyor. Bunun anlamı; 270 bhp ve limitli devir. Kullanılan tüm lastikler 17" Michelin lastiklerdir. Yarış en ilginç özeliği de Pazar günü antrenmanlardan sonra yarış ardı ardına gelen iki 50 km’lik yarıştan oluşuyor, sadece 15 dakikalık bir servis zamanıyla bölünüyor.
İkinci yarışa daha da heyecan katmak için start sıralaması ilk 8 pilotun ilk yarışın sonuçlarına göre ters şekilde sıralanmasıyla başlıyor. Bu da çekişmeyi beraberinde getiriyor.
İstanbul Park Pisti’nde gerçekleştirilen WTCC’nin birinci yarışında, Alfa Romeo Racing Takımı’ndan İtalyan Fabrizio Giovanardi 21.12.294 ile birinci oldu. 10 tur üstünden yapılan yarışta ikinci sırayı 21.15.088’lik derecesiyle yine aynı takımdan İngiliz James Thompson alırken, BMW-Birleşik Krallık Takımı’ndan İngiliz Andy Priaulx ise 21.18.428 ile üçüncü oldu.
Yarışta, GR Asia takımı adına Seat Toledo Cupra ile piste çıkan Türk pilot Erkut Kızılırmak ise kaza yapıp yarışı tamamlayamadı.
WTCC’nin 2. yarışında, Alfa Romeo Racing takımından İtalyan Gabriele Tarquini, 21.07.765’lik derecesiyle birinci oldu. 10 tur üstünden yapılan yarışta ikinci sırayı yine aynı takımdan Brezilyalı Augusto Farfus Jr. 21.08.028’lik derecesiyle alırken, üçüncülüğü ise BMW-İtalya-İspanya takımından İtalyan Alessandro Zanardi 25.08.870’lik derecesiyle elde etti. Türk pilot Erkut Kızılırmak ise ilk yarışta yaptığı kaza nedeniyle ikinci yarışta start alamadı. Bu arada geçen  yıl bir yarış da kaza geçiren ve belinden aşağısının tutmayan Alessandro Zanardi kendisi için özel olarak hazırlanan araç ile yarıştı. Kendisini cesaretinden ve azminden dolayı bir kez daha tebrik etmek istedim. Zaten sıralamdaki yeriyle de yeteneğini bir kez daha kanıtladı.

FIA GT CHAMPIONSHIP
Bu yarış ise iki ayrı kategoride gerçekleşti. İlk kategori Ferrari 550 ve 575 Maranello, Chrysler Viper, Lamborghini Murciélago, Maserati MCᆠ ve Saleen S7 ile GT1’in tüm dereceleri ve ikinci kategori, asıl rekabetin yaşandığı GT2 de Porsche 996 GT3-RS ve Ferrari 360 Modenalar idi.
İstanbul’da gerçekleşen yarışta ise sonuçlar şu şekilde oluştu. İstanbul Park Pisti’nde yapılan ve iki saat süren 59 turluk yarışta iki Alman pilot Michael Bartels-Timo Scheider 2.00.02.986’lık derece ile birinci olurken, yine aynı takımdan İtalyan pilotlar Fabio Babini ve Thomas Biagi 2.00.13.946 ile ikinci, JMB Racing takımından İtalyan Andrea Bertolini ve Avusturyalı Karl Wendlinger de Maserati MC12 GT1 aracıyla 2.00.29.973’luk dereceyle üçüncü oldu.
Her zamanki gibi bir de yarış sırasında gözümüze çarpanları hemen belirtelim. Yarışta Türk pilotu Can Artam da yer aldı. JMB Racing takımında Philipp Peter 19. turda aracı takım arkadaşı Can Artam’a devretti. Can Artam bu yarışa aracında Fenerium logosu ile yarıştı. Artam, Philipp ve Pillon’un kullandığı Maserati MC 12 GT1’in arka yan kısmında Fenerium yazısı yer aldı.
Formula 1’de yaptığımız başarılı organizasyon bu haftaki yarışlarda göremedik.Yarışın 12. turunda dört kapı numarasıyla yarışan Konrad Motorsport’dan Polonyalı Maclej Marcinkiewicz 12. virajda kaza yaptı. Önce bariyerlere çarpan araç, daha sonra pist dışına çıktı. Aracın arka kısmı parçalanırken, daha sonra güvenlik aracı piste girdi. Araç pistten çekilip pisteki parçaların toplanması bir hayli zaman aldı. Güvenlik aracı pistten çıkıldığı zaman araçlar 21.turu dönüyordu. Bunun nedeni; kaza yapan aracı kurtarmaya gelen çekicinin kuma saplanmasıydı. Bu yüzden ilk önce kaza yapan araç daha sonra kaza yapan arabayı kaldırmak için gelen araç çekildi.Bu arada tabi ki Türkiye’de Formula 1 ile kazandığı prestijin bir bölümünü Eurosport ekranlarında bıraktı.
FIA GT ile birlikte yapılan GT2 yarışında ise Fransız Emmanuel Collard ve İngiliz Tim Sugden’den oluşan Gruppe M Racing takımı birinci oldu. Yarışta ikinci sırayı aynı takımdan Alman Marc Lieb ve Mike Rockenfeller alırken, Ebimotors’tan İtalyan Emanuele Busnelli-Luigi Moccia ikilisi ise üçüncü oldu.

Son olarak
Sanırım artık bu tip organizasyonlara alışmamız gerekiyor. Önümüzdeki günlerde İstanbul Speedpark iki önemli organizasyona daha ev sahipliği yapacak. DTM Alman Touring Car Masters yarışları. İsminden de anlaşılacağı gibi Alman otomobil markalarına yönelik bir yarış. Opel, Mercedes, Audi gibi araçları yarıştığı bu organizasyonun en ilginç kılan yönü ise eski bir Formula 1 pilotu olan efsanevi Mika Hakkinen ve onun gibi birçok F1 pilotunun  Jean Alesi, Alan McNish, Hainz-Herald Frentzen gibi ünlülerin de yarışıyor olması Bununla birlikte 23 Ekim’de Moto GP ve 12 Kasım’da Le Mans Endurance Series de ülkemizde görebileceğimiz diğer motor spor organizasyonları.