Ekslusif, süratli, kullanişli klasiğin son harikasi

Erol SABANPorsche`nin 40 yıllık klasiği olan 911 modelinin yeni versiyonu 997, eski modelleri gibi, hala yanımızdan geçerken başımızı çevirip ona hayranlıkla bakmamızı sağlıyor! Porsche`un temel felsefesi sürücüyü kullanım zevki ile memnun ederken aynı zamanda ona belli bir konfor seviyesini de tattırmak. Porsche bu yeni modelinde en iyiye ulaşabilme

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba
Motor ve Performans
Porsche’nin 911 modelinin yeni versiyonu 997 şu anda Türkiye’de Carrera ve Carrera S olmak üzere iki farklı model seçeneği ile piyasaya sunulmuş durumda.  Bu iki model arasındaki bazı standart aksesuar farklılıkları dışında en önemli fark motorlarıdır.  Carrera’nın 3,6 litrelik altı silindirli boxer motoru 6800 dev/dak’da 325 beygir (239kW) güç üretirken ve 4250 dev/dak’nın üzerinde 370 Nm’lik azami tork seviyesine ulaşırken, Carrera S 355 beygir (261 kW) güç üreten ve azami torku 400Nm’ye 4600 dev/dak’dan itibaren ulaşan 3,8 litrelik altı silindirli boxer motora sahiptir.  Bu iki farklı motor sayesinde yeni Carrera 0’dan 100km/s’ye 6 ileri manuel şanzımanı ile 5,0, opsiyonel 5 ileri Tiptronic S şanzımanı ile 5,5 saniyede ulaşırken, Carrera S aynı işlemi 6 ileri manuel şanzımanı ile 4,8 opsiyonel 5 ileri Titptronic S şanzımanıyla ise 5,3 saniyede gerçekleştiriyor.  Porsche’nin gelişmiş Tiptronic S şanzımanı, ekonomi ile spor modları arasındaki 5 farklı seçeneği sayesinde, yol koşullarına ve sürücünün istediği performansa göre vites aralıklarını ve değişim sürelerini ayarlayarak manuel vitesli versiyonu kadar zevkli  bir sürüşü sağlıyor.

Fren ve Süspansiyon
Porsche’nin bu iki yeni modeli eski modellerine göre daha performanslı olmakla beraber, Porsche mühendisleri tarafından bulunan yeni teknolojiler, süspansiyon ve fren sistemlerinin uygulamaları ile çok daha dengeli hale getirilmiş.  Bu kadar çabuk hızlanan ve çok yüksek süratlerle adeta oynayan bu iki araç tahmin edeceğiniz gibi aynı hızda da duracak şekilde üretilmiş.  Her iki model de Porsche’nin Porsche Seramik Kompozit Fren (PCCB) sisteminin yeni versiyonu sayesinde çok hızlı ve güvenli bir şekilde yavaşlayabiliyor, gerektiğinde durabiliyor.  Bu fren sisteminin en büyük özelliği normal metal frenlere göre çok daha hafif ve çok yüksek ısılara dayanıklı oluşudur.  Süspansiyona gelince; Porsche bu modeli için iki farklı süspansiyon opsiyonu sunmuştur.  Bunlardan biri standart şasiye göre aracı 20mm alçaltan spor süspansiyon ve diğeri aracın yüksekliğini anlık ayarlayabilen ve en çok 10mm değiştiren Porsche Aktif Süspansiyon (PASM)’dur.  PASM sayesinde sürücü tek bir tuş ile aracı 10mm alçaltıp yükseltebilmektedir.  Bu sistem sayesinde araç yüzeyi çok iyi olmayan yollarda "normal" modu sayesinde sürücüye konforlu bir sürüş sağlarken, "spor" modu sayesinde süspansiyonu sertleştirerek ve aracı alçaltarak performanslı bir sürüş keyfini garanti ediyor.

İç Mekân Tasarımı ve Konfor
Yine bu modelinde de, Porsche, performanslı araçlar arasındaki en iyi iç mekân tasarımlarından birine sahip olduğunu kanıtlıyor.  Aracın iç mekânında kullanılan parçalar koltukların derisinden, opsiyonel olarak sunulan BOSE marka hoparlörlerden en ince ayrıntıya kadar sürücüye ve yolculara kaliteyi hissettiriyor.  Porsche’nin en güzel özelliklerinden başka bir tanesi ise, alıcıya tüm bu kaliteli parçalar arasında koltuk modelinden gösterge etrafında kullanılacak deriye kadar her tür ayrıntıyı dilenilen renk ve modelde sunabilmesidir.

Sonuç
Günümüz otomotiv piyasasında pek çok spor otomobil bulunmaktadır; bunların çoğu performans olarak sürücüyü tatmin edecek kapasiteye sahip olsa da, bunların çok az bir bölümü Porsche kadar teknolojik, güvenli konforlu ve Porsche kadar iyi bir yol tutuşa sahip.  Porsche’nin bu iki yeni modeli kullanım zevkini tatmin ederken, aynı zamanda kendisine ve yanındaki yolculara konforlu ve güvenli bir sürüş temin etmek isteyen kişilere hitap ediyor.