2006 sezonu yarış takvimine bir göz atmak gerekirse, sezon 12 Mart tarihinde Bahreynde yapılacak olan yarışla başlayacak. 23 Nisandaki San Marino Grand Prixi ile Avrupaya gelen Formula 1, 25 Haziran tarihinde Kanadada, 2 Temmuz tarihinde ise Amerikada olacak. 16 Temmuzda Fransa Grand Prixi ile tekrar Avrupaya dönen F1, 6 Ağustostan sonra 3 haftalık bir aranın ardından 25ᆯ Haziran tarihleri arasında Türkiyeye gelecek. 17 Eylül tarihindeki Belçika Grand Prixiyle Avrupaya veda eden Formula 1, 22 Ekimde Brezilyada yapılacak olan yarışla 2006 sezonunu kapatacak.
006 sezonunda yarışacak takımlara bakacak olursak, 21 senelik F1 geçmişi olan Minardi takımının Formula 1e veda ettiğini görüyoruz. Kurulduğundan beri finansal sıkıntılar yaşayan ve çok küçük bütçelerle F1 rekabetine dahil olma çabası içinde olan Minardi, Eylül ayında Red Bulla satıldı. Takımı satın alan Red Bull, işe takımın ismini Scuderia Toro Rosa olarak değiştirmekle başladı. Aynı zamanda Jordan takımının da ismini Midland F1 olarak değişti. Daha önce Ford motoru kullanmakta olan Jordan, bundan sonra MF1 adı altında Toyota imzalı bir şasi ve motorla Formula 1 yarışlarına çıkacak. Bunun dışında BMW-Williams ayrılığı gözümüze çarpmakta. BMWnin uzun yıllar süren beraberliği bitirerek; Sauber takımını satın almasının ardından, Williams artık F1 yoluna kendi başına devam edecek. Williams bundan sonra BMW yerine Cosworth motoru kullanacak. F1de artık kendi takımıyla yarışması gerektiğini düşünen BMW ise, BMW Sauber adı altında karşımıza çıkacak. Bu arada eski bir F1 pilotu Aguri Suzukinin de Honda ile bazı anlaşmalar yaptığı ve 2006 sezonunda Super Aguri takımı olarak yarışmak istediği söyleniyordu. Agurinin Hondanın ikinci takımı olup olmayacağı merak konusuyken, FIAnın yaptığı açıklamada 2006 yılı içerisinde yarışacak takımların arasında Agurinin bulunmaması, bu sene Aguriyi pistlerde göremeyeceğimizi kesinleştirdi. Bar Honda takımının ise yeni bir yüzle Honda F1 Racing adı altında karşımıza çıktığını görüyoruz.
2006 sezonunda yarışacak olan pilotlara bakıldığında, geçen sene şampiyon olan Renault takımının Fernando Alonso ve Giancarlo Fisichella ikilisiyle, geçen sezon ikincisi olan McLaren takımının ise Kimi Raikonenn ve Juan Pablo Montoya ikilisiyle yarışlara devam ettiklerini görüyoruz. Ferrari takımında ise tecrübeli Michael Schumacher yerini korurken, takım arkadaşı Barichellonun koltuğuna bu sezon Felipe Massanın oturacağını görüyoruz. Toyota takımı yoluna Ralf Schumacher, Jarno Trulli ikilisiyle devam ederken, Williams takımında Mark Webberin yanında henüz 20 yaşında olan, 2005 yılında Williamsın test pilotluğunu da yapan ve gelecek vaat eden bir pilot görünümü sergileyen Alman Pilot Nico Rosbergi, Honda takımında ise Jenson Buttonun yanında Takuma Satonun yerine, Ferrariden ayrılan Rubens Barichelloyu göreceğiz. Red Bull Racing takımında, ise David Coulthard ve geçen sezon yarışların tamamında göremediğimiz Avusturyalı pilot Christian Klieni görebiliriz. BMW Sauber takımı bu sene Nick Heidfeld ve dünya şampiyonluğu bulunan Jacques Willneuve ile yarışırken, MF1 Racing takımının da Tiago Monteiro ve Christijan Albers ikilisiyle pistlerde yerini alacak. F1in yeni takımı Scuderia Toro Rosa takımının ise İtalyan Pilot Vitantonio Liuzzi ve Amerikalı genç pilot Scott Speed ile yarışması bekleniyor.
Bütün takımların 2006 sezonuna en iyi şekilde hazırlanmak için birçok test yaptığı bu dönemde F1 gündemine bir anda giren başka bir olay ise lastik üreticisi Michelinin F1den ayrılacağını açıklaması oldu. Buna sebep olarak da Fransız şirket ile FIA arasındaki anlaşmazlıklar gösterildi. 2007 sezonundan itibaren Michelin yarışlara çıkmazken, Bridgestone, F1deki tek lastik firması olacak.
Motorların sesini özlediğimiz, rekabetin heyecanını ipe çektiğimiz şu günlerde F1deki gelişmeler kısaca bunlar. F1 severler için ise bu gelişmeleri takip ederken, geçtiğimiz sezondaki gibi heyecanlı yarışlar için ümit edip beklemekten başka yapacak bir şey yok maalesef.