Dizayn harikasi ikinci nesil Audi TT

Erol SABAN1988 yılında yollara çıkan Audi`nin ilk TT modeli o yıl dizaynı ile herkesi büyülemişti. Audi TT`nin yuvarlak sportif hatları rakiplerinden çok daha farklı bir dizayn yaratarak kitlelerin beğenisini mıknatıs gibi çekmişti. Bugün, ilk modelin piyasaya sunuluşundan sekiz yıl sonra, Audi ikinci nesil TT`yi piyasaya sürüyor. Audi bu modeliyle bi

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba
Motor ve Performans
Yeni TT iki performanslı motor seçeneği ile piyasaya sürülüyor.  Bunlardan biri 2.0 litre hacmindeki Turbo FSI motor, diğeri ise 3.2 litrelik V6 motor.  2.0 litre hacimli motor 200 HP güç üreterek TT’nin 0’dan 100 km/s’ye çıkmasını 6,4 saniyede gerçekleştirirken onu 240 km/s’lik bir maksimum sürate ulaştırabiliyor.  250 HP güç üreten diğer motor ise aracın 0뀬km/s hızlanmasını 5.7 saniyede tamamlarken onu limitlendirilmiş 250 km/s’lik azami hıza ulaştırıyor.  2.0 litre hacimli motor başta önden çekişli olarak üretilirken, 3.2 hacmindeki motor Audi’nin dört tekerden çekiş sistemi Quattro ile piyasaya sürülecek.  İki motordan elde edilen güçler de dilenirse standart olarak sunulan 6 vites manuel şanzıman ile, dilenirse opsiyonel 6 vites çift kavramalı dinamik S tronic şanzıman ile araca iletilebiliyor.  S tronic şanzıman sayesinde sürücü otomatik vitesli bir arabanın konforunu yaşarken, manuel vitesli bir arabadan daha hızlı bir şekilde vites değiştirebiliyor.  Aracın yol tutuşunu arttırmak için Audi bu modelde elektronik olarak ayarları değişen adaptif bir süspansiyon kullanarak TT’nin her koşulda en iyi yol tutuşa sahip olmasını sağlamış.  TT’nin gövdesinde kullanılan, Audi tarafından geliştirilmiş, ASF Uzay Kafesi sayesinde aracın ağırlığı azaltılarak performansta ciddi bir artış sağlanmış.  Bunu gerçekleştirebilmek için Audi ilk defa olarak bir aracında iki maddeyi bir arada kullanmış; TT’nin %69’u alüminyumdan, %31’i çelik bileşenlerinden imal edilmiş.

İç Mekân,
Tasarımı ve Teknoloji

İç mekan tasarımlarında son derece kaliteli malzemeler kullanan Audi bu modelde de bir kez daha bu özelliğini kanıtlıyor.  Konforlu spor koltuklar, aracın iç mekanına estetik bir görünüm veren deri ve alüminyum ağırlıklı parçalar TT’nin kaliteli bir araba olduğunu hemen dışa yansıtıyor.  Oldukça zengin donanımlara sahip TT modelinde dilenirse cep telefonlarıyla senkronize için Bluetooth, yüksek kaliteye sahip ses sistemleri, navigasyon gibi özellikleri almak mümkün.  Navigasyon opsiyonu seçildiğinde şu anda Audi A6, A8 ve Q7 modellerinde kullanılmakta olan MMI sistemi araçta mevcut oluyor.
Sonuç
Coupé sınıfına daha önce de ilk TT modeliyle başarılı ve rakiplerinin ilerisinde adım atan Audi bunu bir daha tekrarlıyor.  Performans, dizayn ve teknolojik açılardan geliştirilen yeni TT Aralık ayında Türkiye’de piyasaya sunulacak ve sunulmasıyla beraber kesinlikle ülkemizde de çok beğenilecek.  Sonuç olarak şunu söyleyebilirim ki Audi TT, coupé sınıfı araç almak isteyenler için oldukça iyi bir seçim.

Teknik Veri Tablosu
AUDI TT 2.0 TFSI AUDI TT 3.2 quattro
Motor 2000 cc 4 silindir, maksimum güç: 200 HP,  3200 cm 6 silindir, maksimum güç: 250HP,
Şanzıman ve Çekiş 6 vites manuel veya S tronic şanzıman 6 vites manuel veya S tronic şanzıman
Performans 0뀬km/h: 6,4 sn Azami hız: 240 km/s 0뀬km/h: 5,7 sn Azami hız: 250 km/s (elektronik olarak limitlendirilmiş)