Okulumuzda her çocuğu bireysel ilgi ve becerileri doğrultusunda yönlendiriyoruz. Bireysel farklılıklara önem veriyoruz. Öncelikli hedeflerimizi şöyle sıralayabilirim: Öğrencilerimizin eleştirel düşünebilmeleri, öğrenmeyi öğrenmeleri, bilgi transferi yapabilmeleri, bireysel öğrenme ve ekip çalışması becerilerini geliştirmeleri, sorumluluklarının bilincinde olmaları, Resim, müzik, spor, tiyatro vb alanlarda yeteneklerini geliştirmeleri, duygularının farkında olmaları, otokontrol kurabilmeleri, soru sorup, araştırabilmeleri, empati kurabilmeleri, kimlik bilinci geliştirmeleri
Bu hedefler doğrultusunda okulumuzda eğitim ve öğretime bir bütün olarak yaklaşılır. Her öğrencinin kendi ilgi, yetenek ve potansiyeli doğrultusunda gelişmesi sağlanır. Böylece öğrencilerimiz, hem yaş düzeyinden beklenen tüm akademik bilgileri kazanır hem de bu bilgileri farklı alanlarda nasıl kullanacağını öğrenir.
Anaokulunuzdaki eğitim sisteminden söz eder misiniz?
Anaokulumuzda Türkçe eğitimin yanı sıra İngilizce eğitim de veriliyor, hayat bilgisi dersini temel alan "Papatya Sistemi" uygulanıyor. Bu sisteme göre seçilen konular hayat bilgisi dersi konularına benzer konulardır ve drama, matematik, bilgisayar vb. tüm yapılan etkinlikler bu konulara bağlantılı olarak işlenir. Her yaş grubundaki öğrenciye, yaş grubuna uygun olarak kazandırılması gereken hedefler var. Yapılan tüm çalışmalar farklı alanlarda da olsa hedeflenen becerileri kazandırmaya yönelik. Bunlar ilköğretim yaşına geldiğinde öğrencinin sahip olması gereken beceriler. Ancak yine de hedeflenen her çocuğun kendi içinde gelişim göstermesidir. Aynı sistem İlköğretim birinci sınıfından itibaren devam ediyor.
Yabancı dil eğitiminden bahseder misiniz?
İngilizce derslerinde de "Papatya Sistemini" kullanıyoruz. Seçilen konular Türkçe dersleriyle paralel olduğundan öğrenme çok hızlı gerçekleşiyor. Sık tekrar ve malzeme zenginliği en büyük desteğimiz. Konuları işlerken flaş kart, drama, video, kukla, kitap , resim, müzik vb. her tür malzeme kullanıyoruz. Küçük yaştan itibaren farklı bir dilin varlığını öğrenen çocuk dili kullandığını gördükçe daha çok çaba göstermektedir. Mutfak katılımında, deney yaparken, projeler üretirken, müzik yaparken, oyun oynarken kısacası her an , İngilizce okul yaşamının ayrılmaz bir parçasıdır.
İbranice de öğretiyor musunuz?
Anaokulunda öğrencilerimiz İbranice öğrenmiyorlar ancak şarkılar ve oyunlar yoluyla dille tanışıklıkları sağlanıyor. Öğrencilerimizin kimlik bilincini almaları gerektiğinin farkında olarak her bayramda çocuklarımızın sahnede bir rol alarak grubun parçası olmalarını ve etkin olarak bu bilince kavuşmalarını hedefliyoruz. Zaman zaman cemaatimize ait kurumları ziyaret ediyoruz.
Okul öncesi sınıfında okuma yazma öğretiyor musunuz?
Okuma yazma öğretmiyoruz. Ancak öğrenciler kendi isimlerini yazıp tanımayı öğrenirlerken arkadaşlarının isimlerini de öğreniyorlar. Harflerin seslerini öğreniyorlar. Sonra da harfleri yan yana getirip tahminlerde bulunuyorlar, merak başlıyor. Yani okumaya ilk adım gerçekleşiyor. İlköğretimde el yazısına geçişle birlikte biz de programımıza daha farklı bir çizgi çalışması ekledik. Eskiden dik eğik ve yuvarlak olan çizgi çalışmaları, süreklilik içeren eli kaldırmadan çizmeyi gerektiren çizgilere dönüştü. Çocuklar bu yaşta bile bazı alışkanlıklar edinerek okula geliyorlar. Örneğin isimlerini ayrık ve büyük harflerle yazmayı öğrenmiş oluyorlar. Bu alışkanlıkları değiştirmek çok uzun zaman alıyor.
İlköğretime hazırlık için neler yapıyorsunuz?
Çizgi çalışmalarının yanı sıra sınıfta uyguladığımız birçok kitap var. Bunların yanı sıra dikkat çalışmalarına da ağırlık vermekteyiz.
İlköğretime başlayacak bir öğrencinin fiziksel, duygusal ve bilişsel olarak hazır olması gerekmektedir "işitsel algı, işitsel hafıza, görsel algı, görsel hafıza, problem çözme, yeni durumlara, yeni ve uygun çözümler üretebilme, doğru kalem tutma, el göz koordinasyonu" vb. sahip olması gereken bazı beceriler var. Bu beceriler " okul olgunluğu" dediğimiz bir çalışmayla takip edilmektedir. Yıl içinde geliştirilmesi hedeflenen becerilerin nisan ayında bireysel çalışmalarla hangi düzeyde olduğu saptanır ve velilere bu konuyla ilgili birebir bilgi aktarımı yapılır.
Bu çalışmalar öğrenciyi tanıma çalışmalarının bir parçası olarak okul rehberlik ve psikolojik danışmanlık birimi tarafından sürdürülür.
Anaokulunda rehber öğretmen var mı?
Pedagog olduğum için,öğretmen ,öğrenci ve veli her ihtiyaç duyduğunda benden yardım alabiliyor. Ayrıca haftanın bir günü okul dışından gelen, gözlem yapmak ve velilerle görüşme yaparak yönlendirme yapan bir klinik psikolog arkadaşımız var. Bunun çok önemli ve ayrıcalıklı bir hizmet olduğunu ve bir çok velimizin bu hizmetten yararlanabildiğini belirtmek isterim. Her öğrenciyi takip etmek, onlardaki gelişim ve değişimi gözlemlemek, bizim en büyük farklılığımız.
Sene başlamadan 1. sınıf öğretmenleri ve anaokulu öğretmenleri rehberlik servisinde bir araya gelerek anaokulundan ilköğretime geçen öğrencilerle ilgili tüm bilgileri yeni sınıf öğretmenlerine aktarırlar. Sınıf öğretmeni böylece okula başlayan çocukları tanıyarak hazırlıklarını yapar.
Velilere yönelik çalışmalarınız var mı?
Sene içinde 6NJ haftalık "Psikodrama", "Bedenim ve ben" gibi çalışmaların yanı sıra ,bu yıl hemen hemen her ay velilerle çeşitli uzmanları bir araya getirdiğimiz etkinliklerimiz oldu. Psikolog Bessy Meshulam, Doç. Etel Behmuaras, Psik. Berta Adato Saporta, Prof. Yankı Yazgan bunlardan bazıları.
Her gelen konukla farklı konular tartışıp zorluklarda yalnız olmadıklarını görmek, uzmanın ağzından ve diğer velilerden farklı çözüm yollarını duymak oldukça eğitici oluyor. Bireysel ve toplu yapılan veli görüşmelerin yanı sıra veliler randevu alarak öğretmenlerle görüşebilir.
Öğrenciler okula nasıl geliyorlar ve sınıflarınız kaçar kişilik?
Servis alanından doğrudan anaokuluna giriş var, servisle gelen öğrenciler hemen içeri girebiliyorlar. Velisiyle gelenlere ise farklı bir sistem uygulanıyor. Çocuklarımıza uzun gelen yolu yürütmüyoruz. Sınıflarda en fazla sayımız onbeştir. Bir öğretmen ve bir asistan sınıftan sorumludur. Sınıfların mobilyaları aynı düzende olsa da malzemelerin içeriği yaş grupları gözetilerek düzenlenmiştir.
Okul dışı etkinlikleriniz neler?
Her yıl Topkapı Sarayı, Rahmi koç Müzesi, Ayasofya Müzesi gibi değişik yerlerde birçok okulun katılımıyla etkinlikler düzenlenir. Ayrıca her yıl 23 Nisan Haftası okulumuzun önderliğinde Akmerkezde düzenlenen bir resim sergisi olur. Öğrencilerimiz her yıl değişik yarışmalardan ödüller alır. Bu yıl "Mutlu Çocuk " konulu resim yarışmasında anaokulu 5 yaş sınıfından bir öğrencimiz birincilik ödülünü kazandı. Bu haberleri aldıkça biz de yetiştirdiğimiz öğrencilerimizle gurur duyuyoruz.
Bahçeniz var mı?
Erol Kiresepi 2002 yılında babasının anısına anaokulumuzun iç mekanını, 2005 yılında da bahçemizi yeniledi. Çocukların fiziksel gelişimini destekleyici, keyifle oynadıkları bir bahçemiz var. Her grubun bahçe kullanma saati var ve buna uygun olarak sırayla bahçe kullanıma açılıyor. Yazın aşırı sıcaklarda bile bahçenin üzerine yapılan güneşlik sayesinde tüm gün rahatlıkla bahçeyi kullanabiliyoruz. Tabi büyükler dersteyken, arka bahçemizde Hanri Adut adına yapılmış olan basketbol alanını da kullanabildiğimizi söylemem gerekiyor.
Çocuklar tuvalete yalnız başlarına mı giderler?
Anaokulunda görevli yardımcı personelimiz tuvaletlerde ya da öğrencilerin üzerleri değişeceği zaman onlara eşlik ederler . Amacımız çocukların özbakım becerilerini kendilerinin karşılayabilir duruma gelmesidir. Ancak biliyoruz ki bunun için de bir öğrenme süreci gereklidir. En başta yardımcı hanımlar ve öğretmenler ihtiyaçları karşılarken bir süre sonra yardımcı daha sonra da sadece gözlemci konumuna gelirler.
Son olarak eklemek istediğiniz bir şey var mı?
Cemaatimizde anaokulu yaşında çocukları bulunan tüm velilerimizi okulumuza davet etmek istiyorum. Gelsinler, gezsinler, bilgi alsınlar ve çocuklar için çok önemli bir karar vermeden önce bir de bizimle tanışsınlar.