Sıralama turlarının ardından, Alonsonun arkasından Raikonenin gelmesi aklıma iki hafta önceki Monaco Grand Prixsini getirdi. Kimi muhtemelen Monacodaki gibi hafif başlayacak ve Alonsoyu sıkıştıracak gibi gözüküyordu. Fakat iki hafta önce sıkıntılı bir birincilik alan Reanult, bu hafta sıkıntılarını üzerinden atmış gibi gözüküyordu. İlk başta Kimi, Alonsoyu geçmek için istekli gözükse de, hatta güvenlik aracının girmesinin ardından ikinci bir start şansı yakalasa da, Alonso bu sefer kendisinden daha hızlıydı. Başarılı bir strateji ile Renault takımı; risksiz, stresten uzak bir galibiyet elde etti. Alonso, pit stopları dışında birinciliği kimseye kaptırmadı.
En önde Alonso rahat bir yarış çıkarmak için çabalarken, arkasında Kimi, kısa bir süre sonra Schumacherin baskısını hissetmeye başladı. Aralarıda bir süre devam eden mücadele, göze hoş gelen bir geçiş ile noktalansaydı belki de yarış benim için daha fazla anlam kazanırdı fakat Schumacher, başarlı pit çalışması ile Kiminin önünde çıktı ve yarışı ikinci bitirmeyi başarabildi. Felipe Massayı pit stopun ardından geçen Giancarlo Fisichella, sonlara doğru Kimiyi sıkıştırsa da, yarışı dördüncü bitirebildi ve takımına önemli bir 5 puan kazandırmış oldu. Yarışı beşinci bitiren Felipe Massanın arkasında ise başka bir sürpriz beklentisi yaratan pilot, Montoya geldi. Montoya yarışın henüz başında başka bir araca temas edince, arabasında oluşan hasar Montoyayı dengesini bulmakta zorladı ve Montoya yarışı ancak altıncı bitirebildi. Montoyanın hemen arkasında sezonun en önemli başarısına imza atan BMW takımının iki pilotu geliyordu. İlk altı sıranın üç büyük takım tarafından işgal edildiğini düşününce, yedinci ve sekizinci sıralar, Heidfeld ve Villeneuve için oldukça iyi sayılır. Sezonun şanssız adamı Button, kendi evinde ön sıraları hedeflerken, yine şanssızlığının kurbanı oldu ve on dokuzuncu başladığı yarışta, 7 sıra yükseldikten sonra, spin atarak yarış dışı kaldı . Takım arkadaşı Barichello da puan umudu taşırken yarışı ancek 10. sırada bitirebildi. Yarışın en hazin olayı herhalde startın ardından üç pilotun yarış dışı kalmasına neden olan kazaydı. Arka tarafta kalabalığın içinde kalan Scott Speed, Ralf Schumacherin Toyotasına, Ralfde Webberin aracına çarpınca üç sürücü de şanssız bir şekilde yarış dışı kaldı ve piste güvenlik aracının girmsine neden oldular.
İlk sekiz yarışın ardından ortaya çıkan tabloya bakarsak karşımıza ilginç bir sonuç çıkıyor. Bu senenin 5 yarışını kazanan, geri kalan üçünde de podyuma ikinci çıkan Alonso, geri kalan 10 yarışta da Schumacherin ardından ikinci olursa şampiyon oluyor. Henüz şampiyonluk şarkıları söylemek için çok erken de olsa, bu tabloya göre Alonso, aynı kararlılık ve sabırla ilerlediği sürece şampiyonluğunu ilan etmek için son yarışı beklemeyecek. Tekrarları yaşamayı sevmeyen yarışseverleri korkutan durum da bu heralde.