Efsanenin veda turlari
İzzet ANCELShumacher, 10 Eylül`deki İtalya Grand Prix`nin ardından, akıllardaki sorulara son vererek, bu sezonun sonunda Formula1`e veda edeceğini, daha doğrusu pilotluğu bırakacağını açıklamıştı. Bundan yaklaşık üç hafta sonra Ferrari pilotu, daha önce puan alamadığı Çin`de, belki de muhteşem bir vedaya hazırlandığ&
Alonso, 25 puan farkın rahatlığına girdiği için şampiyonluk yarışına Schumacherin ortak olduğunu düşünmüyorum. Kimse Alonsonun, aracını kazandığı yarışlardan daha ciddiyetsiz, daha rahat kullandığını savunamaz. Aslına bakılırsa asıl problem Renault cephesinde. Renault takımının tamamına bir şok etkisi hakim. Buna İtalyada Alonsonun yaşadığı motor arızası ve Çinde lastiklerin araca uyum sağlayamaması gibi faktörler eklenince, şok etkisi yerini yükselen bir strese bıraktı. Bu şok belki, Ferrariyle olan puan farkının kapanması hatta Monzada Ferrarinin öne geçmesi ve belki da daha vahim olmak üzere Shumacherin, Alonsoyu 25 puan farktan yakalayıp Brezilya Grand Prixne eşit puanda başlayacak olmalarına neden oldu. Fakat ortada kesin olan bir gerçek var. Son yarışlarda işlerin yolunda gitmemesini Renaultun tamamen havlu atmış olduğunu göstermiyor. Zira Shanghaida Alonsonun yaşadığı lastik sorunu birinciliğe mal olmuş olabilir fakat Renault yinede iki pilotuyla beraber podyumdaydı ve takımlar klasmanında yine Ferrarinin önüne geçebildi. Ancak farkın bu şekilde kapanmış olmasının, sadece Renaulttaki sıkıntılardan kaynaklanmadığı kesin.
Çinde Renaultun aldığı 14 puan, podyumda pilotların yüzlerini güldüremedi çünkü podyumun en tepesinde, yaşına ve kazandığı 90 zafere rağmen hala çocuk gibi sevinebilen Schumacher vardı. Birçok kişi Schumacherin her zaferin ardından zıplamasını, bağırarak zaferini kutlamasını, hala kazanabiliyor olmasına neden olarak gösterir. 90 tane zaferiniz varsa 91. zaferi daha olağan karşılayabilirsiniz. Fakat burada Alman Pilotun farkı biraz ortaya çıkıyor. Yaptığı işten ne kadar keyif aldığının, çıktığı her yarışa nasıl motive olabildiğinin göstergesi bu... Her zaferin onun için ayrı bir anlam ifade ettiğinin göstergesi belki de. Çinde farklı olan ise, Schumacherin aracından indikten sonra bütün takım arkadaşlarıyla teker teker sarılmasıydı. Schumacherin geri dönüşünün, puan farkının bir anda erimesinin asıl nedeni; sezonun bitmesine birkaç yarış kala Ferrari tam bir takım olarak hareket edebiliyor ve bütün takım sanki Schumachere son bir armağan vermek istercesine büyük bir uyum içerisinde çalışıyor olması. Renaultta ise takım içindeki sıkıntılar takımın ve sürücülerin motivasyonunu kırmışa benziyor. Alonsonun 2007de McLarenda yarışacağının daha sezon başından belli olması, Michelinin seneye Formula1 yarışlarından çekilecek olması, sezon ortasında Briatorenin yaşadığı sağlık problemi, 2007 için oluşan belirsizlik takım ruhunu kötü yönde etkiliyor.
Sezonun bitimine iki yarış kala önümüze çıkan portreye bakacak olursak; ortada birbirine denk iki takımın mücadelesinin oluşturduğu bir gerginlik var. Bu gerginlik, bazen medyaya ağır eleştiriler olarak yansıyor. Flavio Briatorenin Ferrari ve FIA yöneticileri ile ilgili açıklamaları, Alonsonun Shanghaidan önce Schumacher hakkında sportmen değil söylemleri, bunun yanında Monaco ve İtalyada iki takım pilotlarının birbirlerini engelledikleri (Monacoda Schuminin Alonsoyu ve İtalyada Alonsonun Massayı engellemesi) gerekçesiyle cezalar almış olmaları gerginliğin boyutlarını gösterir nitelikte.
Sezon sonunda kimin bu mücadeleyi tepede bitireceğine; bu gergin ortamda kendine hakim olabilen, profesyonel hareket edebilen ve en önemlisi motivasyonunu koruyabilen karar verecek. Tahminler, Scumacherin strese daha uzak olduğu ve Ferrarinin motivasyon anlamında Renaulttan şimdilik üstün olduğunu, dolayısıyla Schuminin şampiyonluğa daha yakın olduğunu söylüyor olabilir. Fakat tahminleri bu sporda göz ardı etmek gerekir. En basitinden Macaristan Grand Prixi veya Çin Grand Prixi, tahminde bulunmanın ne kadar yanlış olduğunu kanıtlıyor. Yağan yağmur bir yarışın kaderini etkileyebiliyorsa, şampiyonluğun kaderini de birçok şey etkileyebilir. Özellikle de sezonun bitimine iki yarış kala, şampiyonluk mücadelesi veren iki şampiyon eşit puanlardaysa