Arazilerin performans tutkunu:Yeni Porsche Cayenne Turbo

Cayenne modelinden önce sadece performanslı spor otomobiller üreten Porsche, bu modeliyle SUV (Sports Utility Vehicle) sınıfında da ne kadar başarılı olabileceğini gösterdi. Yüksek konfor ve performansı bir arada sunan Cayenne yenilendi; ikinci nesil Cayenne şimdi daha performanslı, estetik ve konforlu!Erol SABAN

Spor
9 Ocak 2008 Çarşamba
Motor ve Performans
Yeni Cayenne’in en güçlü motora ve en yüksek standart donanıma sahip olan modeli Cayenne Turbo 4800cc 8 silindirli motora sahip.  6000 devirde 500 beygir güç üretebilen ve 700 Nm’lik maksimum torka sahip bu motor sayesinde Cayenne Turbo 5.1 saniyede 0’dan 100km’s hıza ulaşabilirken, bu hızdan sonra devamlı basıldığında aracın içindekilerin bu yüksek gücün farkına varmalarını sağlayarak 275 km/s’lik maksimum süratine ulaşabiliyor.  6 ileri otomatik Tiptronic S şanzıman aracılığıyla aracın tekerlerine dağıtılan motor gücünün dağılımı normalde %62 arka ve %38 ön tekerlerde olacak şekilde ayarlanmış ancak Cayenne yol koşullarına göre aracın dengesini maksimum seviyeye çıkarabilmek için bu dağılım oranını PTM (Porsche Traction Management) sistemi aracılığıyla değiştirebiliyor.

Fren, Süspansiyon ve Teknoloji
Porsche Cayenne Turbo’nun yüksek gücünün kontrolünün daha kolay sağlanabilmesi için Porsche’nin bu modelinde aktif bir süspansiyon sistemi kullanılmış.  Bu teknoloji sayesinde araç yol koşullarına ve hızına göre maksimum konfor ve yol tutuş kabiliyeti sağlıyor.  Cayenne’in süspansiyona yapacağı müdahaleler, sürücünün belirlediği “comfort”, “normal” ve “sport” moduna göre değişiyor.  Sürücü bu modlardan birini seçerek vites değişim aralıklarını, süspansiyon ayarlarını, gaz pedalı hassasiyetini o anki yol durumuna ve sürüş stiline göre ayarlanabiliyor.  “Comfort” modundayken, oldukça konforlu ve sakin olan Cayenne, “sport” moduna alındığında, şaha kalkmış ama hala sürücünün kontrolü altında olan güçlü bir ata dönüşerek yüksek performans ve sürüş keyfi sağlıyor.  Yüksek süratlere kolaylıkla erişebilen Cayenne Turbo 368mm çapındaki ön fren diskleri sayesinde oldukça kısa durma mesafelerine sahip.  Mekanik olarak da maksimum dengeye sahip olacak şekilde tasarlanmış olan bu aracı daha da iyi bir yol tutuşa sahip hale getirmek için Porsche PSM (Porsche Stability Management) sistemini de kullanmış.  Bu sistem sayesinde Cayenne zor anlarda aracın tekerlere giden gücünü kontrol ederek yol tutuşu maksimum seviyeye çıkarıyor.  Bu özellikleriyle Cayenne Turbo her an sürücünün kontrolü altında olan azami güvenlik, konfor ve performansa sahip bir araç haline geliyor.

İç Mekan Tasarımı ve Konfor
Yeni Cayenne Turbo, Porsche’nin karakteristik iç mekan tasarımı ve konfor anlayışına sahip.  Aracın içinde kullanılan kaliteli deri, alüminyum ve ahşap malzemeler Porsche’nin iç mekan konusundaki titizliğini hemen fark ettiriyor.  Bunun dışında DVD, TV, Navigasyon, yüksek kalitede hoparlörlere sahip BOSE ses sistemi gibi opsiyonlarıyla Cayenne yolculukları daha da keyifli ve güvenli bir hale getirebiliyor.

Sonuç
Porsche, yeni nesil arazi aracında bir kez daha tüm dünyada yankı uyandıracağa benziyor.  Bir önceki modeli de dünyada büyük başarılara imza atan Cayenne arazi keyfini ve Porsche’nin karakteristik performansını bir arada sunuyor. Bir spor arabanın performansını, arazi aracının off-road özelliklerini ve geniş hacmini, lüks bir sedanın konforunu bir arada bulmak isteyen meraklılar için bence Cayenne Turbo ilk seçeneklerden biri olmalı.