ABDde önceden randevu almazsanız istediğiniz kişi veya kurumla imkânsız denecek kadar zor olabilir. Randevularda dakiklik ise bir başka Amerikan geleneğidir. Zamanlamada yapacağınız bir hata işi ciddiye alıp almadığınız konusunda en önemli gösterge olarak kabul edilir. Randevusuna geciken kişinin işte de istikrarsızlık yapabileceği düşünülür. İş görüşmelerinin son derece hızlı, açık ve net olarak gerçekleştiği ABDde toplantılar kısa bir açılış konuşması ile başlar. Amerikalıların büyük çoğunluğu dünyanın en başarılı ekonomik ve demokratik güce sahip ülkesi olduklarına ve attıkları her adımın doğru olduğuna inanırlar.
İş Kıyafeti: İlk randevunuz için klasik giyim tercih edilmelidir. İlerleyen görüşmelerde karşınızdaki kişinin kıyafetini dikkate alarak tarzınızı değiştirebilirsiniz. Kimileri sade şıklıktan hoşlanırken kimileri spor ve rahat görünümlerinden ödün vermezler. Ancak ABDnin farklı bölgelerinde farklı giyim tarzları söz konusudur. Örneğin doğu yakasında daha çok resmi ve klasik giyim ön plana çıkarken batı kesimde pek çok işyeri rahat ve spor giyime önem verir. Ancak ister batı ister doğu yakası olsun, yöneticiler her zaman klasik ve resmi giyim tarzından vazgeçmezler.
İş Dili: Amerikalıların çoğun yabancı dil bilgisi sınırlıdır. Yalnızca İngilizce konuşmayı tercih ederler. Ancak Güney Amerikada geçerli olan İspanyolcanın hâkimiyeti kıtanın tümünde ikinci yabancı dil konumuna erişti. İş görüşmeleri öncesi ve ya sonrasında spor, seyahat, yemek, müzik, sinema, çeşitli kitaplar konularında konuşmaktan hoşlanırlar. Yüksek sesle açık ve net bir ifade ile konuşurlar. Konuşma esnasında birçok deyim kullanırlar.
Hitabet: Belirli bir samimiyet oluşana kadar, Mrs, Ms, Mr. Terimleri isimlerin önünde kullanılır.
Hediye: İş hediyeleri genellikle anlaşma sağlandıktan sonra verilir. Kendi ülkenize özgü götüreceğiniz bir hediye ilgi ile karşılanır ve hemen açılır.