Test sürüşlerinin; yarışların heyecanının olmadığı üç aylık sessiz bir zaman diliminde, çığlık atan motorları duyabildiğimiz tek dönem olduğuna göre, seyirci açısından da oldukça önemli olduğunu kabul etmeliyiz. Elbette ki takımlar için, bu kadar basit değil. Aslına bakılırsa bu dönemin takımlar için normal sezonla aynı tempoda, hatta bazen özellikle teknisyenler için daha yorucu geçtiği bile söylenebilir. Yeni bir aracı oluşturmak, biten sezonun aksaklıklarını gidermek ve yüksek mühendislik gerektiren ince hesapları, masa başından pistlere taşımak bu teknik ekiplere bu dönemde yeterince sıkıntı yaratıyor. Şimdi biraz Bahreyn pistindeki testlere bir bakalım.
Bahreyndeki test sürüşlerine damgasını vuran Ferrari takımı oldu. En iyi tur zamanlarında Massa, 1:30.640 ile birinci, Raikkonen ise 1:31.490 ile 3. sırayı aldı. Kiminin aracının henüz tam olarak yenilenmeyen F2007 olduğu düşünüldüğünde, bu dereceler oldukça iyi gözüküyor. İki pilot, toplamda 194 turun ardından bu derecelere ulaşabildiler. Massanın arkasında ise, McLarenin genç pilotu Lewis Hamilton 1:31.178lik derecesi ile ikinci sırada yer aldı. Şu anda McLarenda test pilotluğu yapan Pedro de la Rosanın 1:31.971 ile beşinci sıraya yerleştiğini düşünürsek, McLarenın da yarışsız dönemi başarılı geçiren takımlardan olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Bu sene, Renault taraftarlarının umutlarını bağladığı hatta bir çoğunun da umudu olmadığı pilot Fisichella ise 1:31.967lik derecesi ile dördüncü sırada yer aldı. Fisichella yaptığı açıklamada, test döneminde büyük gelişim kaydettiklerini söylerken, rakipleri Ferrari ve McLarenın ise biraz gerisinde kaldığını da belirtti. Renaultun çaylak pilotu Haiki Kovalainen ise 1:32.068lik derecesi ile altıncı sırada yer aldı. Daha önceki test sürüşlerinde geçirdiği kaza nedeni ile aracının problemlerinin giderilmesini bekleyen Kovalainen, sadece 29 tur pistte kalabildi.
Test sürüşlerinde başarılı olan bir başka takım ise, BMW Sauber takımıydı. Nick Heidfeld 1:32.254luk derecesi ile yedinci sırada yer alırken, genç pilot Robert Kubica, hidrolik sıkıntısına rağmen onuncu sırada yer aldı. Günün bir başka başarılı ismi ise Toro Rosso pilotu Vitantonio Liuzzi idi. Vitantonio, 1:32.359lik derecesi ile Honda pilotu Jenson Buttonun arkasında yer aldı. Super Aguri takımından Takuma Sato ise, 1:32.837 ile başarılı bir dereceye imza attı. Red Bull pilotları David Coulthard ve Mark Webber 14 ve 15. sıralarda yer alarak biraz gerilerde kaldılar. Günün bir başka hayal kırıklığı ise Toyota takımında yaşandı. Ralf Schumacher 13. sırada yer bulurken, tecrübeli pilot Jarno Trullinin 16. sırada yer alması, takımın ve kendisinin moralini oldukça etkilemişe benziyor. Aslına bakılırsa Trullinin bu sezon göstereceği performans Formula 1 kariyerine devam etmesi için oldukça önemli fakat şu aralar Trullinin kendi içinde ve takımı ile bazı problemler yaşadığı biliniyor.
1. Felipe Massa, Ferrari, 1:30.640
2. Lewis Hamilton, McLaren, 1:31.178
3. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:31.490
4. Giancarlo Fisichella, Renault, 1:31.967
5. Pedro de la Rosa, McLaren, 1:31.971
6. Heikki Kovalainen, Renault, 1:32.068
7. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:32.254
8. Jenson Button, Honda, 1:32.293
9. Vitantonio Liuzzi, Toro Rosso, 1:32.359
10. Robert Kubica, BMW Sauber, 1:32.648
11. Rubens Barrichello, Honda, 1:32.650
12. Takuma Sato, Super Aguri, 1:32.837
13. Ralf Schumacher, Toyota, 1:33.054
14. David Coulthard, Red Bull, 1:33.146
15. Mark Webber, Red Bull, 1:33.238
16. Jarno Trulli, Toyota, 1:33.384
Kaynak: www.formula1.com