Her şeyden önce iki önemli haberi paylaşmak istiyorum. Öncelikle Ecclestone, 2008 yılında Valencia pistinin takvime alınacağını açıkladı. Bu da Barselonadan sonra İspanyada koşulacak olan ikinci yarış anlamına geliyor. Bu pistin ilginç yanı Monako pistine benzerlik göstermesi. Yarışın büyük bölümü Monakoda olduğu gibi şehrin sokaklarında yapılacak. Bu yarışın Avrupa Grand Prixi adını almasıyla beraber, Almanyada koşulan Avrupa Grand Prixi ise sona ermiş olacak. Schumacherin ayrılığından sonra Almanyada koşulan yarış sayısının azaltılması ve Alonsonun memleketindeki yarışların artırılması ise ilginç. Pist doluluklarından şikayetçi olan Bernie Ecclestoneun ticari kaygıları, F1i geliştirme kaygılarının önüne geçmiş gibi gözüküyor.
Başka bir gelişme ise; Valencianın ardından Singapur pistinin de gelecek sene için takvime dahil edilmiş olması. Singapurda yapılacak olan yarış da Valencia ve Monako gibi sokak pistinde yapılacak. Fakat Singapuru bu iki pistten, hatta bütün Formula 1 Grand Prixlerinden ayıran bir özellik, buradaki yarışların gece yapılacak olması. Bu bağlamda bu yarışın daha önce de tartışılan gece yarışlarına öncülük yapması bekleniyor. Yarışın Avrupa ve Amerikada yarışların rahatlıkla izlenebilecek saatlerde yapılması muhtemel. Fakat akıllarda bir çok soru işareti bulunuyor. Yarışın çok fazla ilgi çekeceğine kesin gözüyle bakılsa da en önemli sıkıntı, pilotların ve seyircilerin güvenliklerinin sağlanması. Pistin nasıl, ne kadar aydınlatılacağı ve gece yarışı için araçların dizaynlarında değişikliğe gidilip gidilmeyeceği henüz bilinmiyor. Yeni yarışın takvime Eylül veya Ekim ayında olmak üzere eklenmesi bekleniyor.
İspanyaya geri dönmek gerekirse, yarışa damgasını vuran isim, pole pozisyonu, en hızlı tur zamanı ve yarış birinciliğiyle Massa oldu. Yarış esnasında elektronik aksamında problem yaşayan Kimi Raikkonen ise yarış dışı kalıp McLarendaki günlerini hatırlattı. Massanın baskı hissettiği tek belirgin an yarışın başında, startın hemen ardından Alonsonun kendisini geçmeye çalıştığı andı. Solundaki koridoru kapatan Massa Alonsoyu pistin dışına çıkmaya zorladı ve liderliğini kaybetmedi. Birinciliği zorlarken dördüncülüğe düşen Alonso, Kiminin yarış dışı kalmasıyla yarışı üçüncü sırada bitirebildi. Yarışta performansı merakla takip edilen bir diğer isim Lewis Hamilton, yarışı ikinci sırada bitirerek dördüncü yarışında dördüncü kez podyumda kendisine yer buldu. Bundan daha da önemlisi, şampiyona sıralamasında 30 puanla liderliğe yükseldi. Nick Heidfeld, başarılı bir yarış götürürken pitte sağ ön lastiğinin tam takılamamasının ardından tekrar pite girmek zorunda kaldı ve bundan sonra da yaşadığı vites problemi yüzünden yarış dışı kaldı. Bir diğer BMW pilotu, Kubica ise yarışı dördüncü bitirerek takımına beş puan kazandırdı. Beşinci olan David Coulthard ise, Red Bull adına senenin en iyi sürüşüne imza atarak takımına ilk puanlarını kazandırdı. Renaultun Finli pilotu Heikki Kovalainen ile ciddi bir mücadeleye giren David, Heikkinin fazladan bir pit stop yapması yüzünden bu pozisyonu elde etti. Fazladan pite girmesine rağmen Finli Pilot Kovalainen, yarışı takım arkadaşı Fisichellanın iki sıra önünde yedinci bitirerek puan alabildi. Williams sürücüsü Nico Rosberg yarışı altıncı sırada bitirirken, haftanın bir başka sürprizi Super Aguri pilotu Takuma Satonun yarışı sekizinci sırada bitirerek takımına ilk puanını kazandırmış olmasıydı. Aslına bakılırsa Sato bu pozisyonu, yarışı yarıda terk etmek zorunda kalan Fisichella sayesinde elde etti denebilir. Başarısız bir hafta sonu geçiren Honda pilotları onuncu ve on ikinci sıraları elde ederken, Toyota pilotlarının ikisi de finishi göremedi.
Önümüzdeki Monaco Grand Prixinden önce sorulan sorular çok fazla. En önemlisi, bu senenin en çok göze çarpan ismi Hamiltonun yarışı kazanıp kazanamayacağı. Elbette Massa takım arkadaşından daha başarılı gözüktüğü şu dönemde unvanını bırakmak istemeyecektir. Bunun dışında kendi seyircisi önünde başarısız sayılabilecek bir derece alan Alonsonun ne yapacağı da önemli. Monaconun geçişe izin vermeyen yapısı da düşünüldüğünde, bu hafta sonu bizi tatmin edebilecek bir yarış izleyeceğimiz söylenebilr.