Bu soruya elbette herkesin kendine göre vereceği farklı bir cevap vardır. En az bir kere olsun hepimiz, bir daha dünyaya gelseydimle başlayan bir cümle kurmuşuzdur. Sonra da bu ikinci hayatın hayaline dalmışızdır. Bir daha dünyaya gelip gelmeyeceğimizi bilmiyoruz; fakat günümüzün internet fenomeni Second Life, tekrar hayata gelmeden, sanal hayatta bizlere 2. bir yaşam fırsat
Second life kimine ek gelir, kimine tek gelir kapısı
Sanal alemin ilk milyoneri Anshe Chung
Second Lifetaki ismi Ailin Graef olan Anshe Chung, emlakçılık yaparak oyunun başlangıcında 10$ olan parasını, 30 ay içerisinde 1 milyon dolara katladı ve bu sanal dünya sayesinde gerçek hayatta milyoner olmayı başardı. Anshe Chung işini zamanla o kadar büyüttü ki, Second Lifeta kendisine gelen emlak taleplerini zamanla karşılayamadığı için ofis kurdu ve yanına birkaç yardımcı aldı.
Chris Mead adında bir adam ise karısı 3. çocuğunu doğurduktan sonra evde oturmaya karar vermiş. Bu sayede, Second Lifeı keşfedip, oynamaya başlamış. Sonra da, Second Lifeta avatarların ( insanlara verilen ad) birbirlerine sarılarak dans etmesini sağlayan bir animasyon geliştirdi. Tanesini 1 dolardan oyunculara satarak, aylık 1.900 dolar gelir elde ediyor.
Gerçek hayatta bir bilgisayar programcısı olan Nathan Keir ise, Second Lifeın içinde oynanabilen Tetris benzeri Tringo adlı bir oyun icad etti. Oyun, o kadar popüler oldu ki, haklarını başka bir şirkete 1.8 milyon dolara sattı. Evet, benim de ilk başta ağzım açık kaldı.
Peki, bu kadar para nereden geliyor?
Second Lifeta günde yaklaşık 1 milyon dolar para el değiştiriyor. Öncelikle bu oyun para ile oynanan bir oyun olduğu için, 1 aylık deneme üyeliği dışında en basit üyeliğe, 10$ yatırmak gerekiyor. Parayla, sanal dünyada birçok şey satın alınabiliyor. Yani, üyeler sisteme dışarıdan gerçek para aktarıyor. Örneğin; bir oyuncu, gerçek hayatta 15 bin dolara kendine bir ada alamazken, Second Lifea 15 bin dolar yatırıp burada bir ada satın alabiliyor. Veya ada yerine malikane, lüks bir otomobil vs... Adayı satan ise bu durumda 15 bin dolar kazanmış oluyor. Böylelikle, para sürekli el değiştiriyor ve piyasada istenildiği zaman dolara çevrilecek kadar çok para oluyor.
Yenilikçi markalar da bu dev sanal platformda yerini aldı
Second life sıradan kullanıcılar kadar dünyanın tanınmış dev markalarının da dikkatini çekmeyi başardı. Ee tabi, kullanıcı sayısı 9 milyona ulaşırken, markaların bu kadar büyük bir pazardan uzak kalması beklenemezdi. Addidas, Nike, Intel, Sony, BMW, Mercedes gibi markalar ürünlerini piyasaya sunmadan önce burada satışa sunuyorlar, tanıtımlarını yaparak piyasanın nabzını yokluyorlar. Yani, sanal dünyada markaları için gerekli pazar araştırmasını yapabiliyorlar. Böylece, markalar gerçek hayatta yapacakları yatırımlarının ve yeni ürünlerinin provasını 2. hayatta yaparak daha fazla kar ediyorlar. Türkiyede de Vestel ve Garanti bu internet fenomenine seyirci kalmayarak 2nd Lifetaki yerlerini aldılar ve birer ada sahibi oldular.
Merkezi San Francisco
Akıllıca tasarlanmış bu sanal dünya, 2003 yılında Linden Lab isimli bir şirket tarafından, üyelerine ikinci bir yaşam vaadiyle San Franciscoda kuruldu. Kurucusu ise bilgisayar programları yazan RealNetworks adlı şirkette yöneticilik yapan Philip Rosedale. Second Life, Neal Stephensonın Snow Crash adlı bilim kurgu romanından esinlenilerek kurulmuş ve şu an dünyanın her tarafından milyonların oynadığı bir oyun.