Promosyon ürünlerinde klasik ve modern yaklaşımlar

Fortrend şirketi promosyon ürünleri alanında faaliyet göstermektedir. Fortrend, 2008 yılının başında, Macaristan merkezli bir firmayla yeni bir iş ortaklığına imza attı. Günümüzde promosyon ürünleri sektörünün geldiği noktayı, yurtdışı eğilimini Jacko Namet ve Ceki İşletme ile konuştuk

Nur ŞAUL BARAKAS Spor
2 Nisan 2008 Çarşamba

Macar firma ile birleşme kararını nasıl aldınız? Yaptığınız işten söz eder misiniz? 

Atlantis firması 2004 yılında Jacko Namet ve Ceki İşletme tarafından kuruldu.

Amacımız, kurumsal firmaların dönemsel promosyon kampanyaları için, yerli ve/veya ithal ürün tedariki konusunda hizmet vermek. 2008 yılında Budapeşte / Macaristan merkezli ve Bükreş / Romanya’da da faaliyet göstermekte olan FORTREND LTD. firması ile birleştik. Faaliyetlerimize Fortrend İstanbul olarak devam ediyoruz.

Firmamız, bu yeni birleşme ile daha güçlü ve kurumsal bir yapı olarak hizmet verecek.

Ürünleriniz yurt dışından mı geliyor?

Bugünlerde hazırlığını tamamladığımız ürün katalogumuz yaklaşık 1600 değişik ürün içermektedir. Bu ürünlerin bir bölümü Macaristan stoklarımızda, bir bölümü de Türkiye’de stoklarımızda yer alacaktır. Macaristan’da bulunan ürünlerimizin teslim süreleri 20–22 gün içinde gerçekleşebilecek.

Ayrıca, Atlantis kurulduğu 2004 yılından itibaren, firmaların talepleri doğrultusunda Uzakdoğu’dan araştırmalar yapmak suretiyle ithalat gerçekleştirmekte. Üretilen ürünlerin kalite kontrolü ile müşterilerimizin projeleri için çok hızlı ve efektif araştırmalar yapılabilmektedir. Bu araştırmalar sonucunda elde edilen numuneler müşterilerimize 7–10 gün arasında ulaştırılıp projenin bir an önce gerçekleştirilebilmesi sağlanmaktadır.

Yurt içinde hangi ürünler yer alıyor?

Atlantis şirketi olarak 17. yüzyılda bilgi ve belge bırakmaksızın tamamıyla yok olan İznik Çinisi'ni bugünkü geleneksel yöntemlerle eski kalitesinde elde üreterek yaşatmayı ve dünyaya tanıtmayı ilke edinmiş Anikya markasının tek yetkili Türkiye kurumsal satıcısıyız.

Portföyde, NATO zirvesi (ve diğer ulusal ve uluslararası organizasyonlar; Mimarlar Kongresi, İslam Konferansı, Eurovision, vb ) zamanı dünya başkanları ve eşlerine verilen hediyelerin de içinde olduğu, kişisel ve kurumsal çok çeşitli hediye seçenekleri bulunuyor. Özellikle yabancı misafirlerin ilgisini çeken ve Türk kültürünü yansıtan seçkin tasarımlar / ürünler de mevcut.

Promosyon alanında bu yıl en çok hangi ürünler rağbet görüyor?

Promosoyon sektöründe 2008 yılı boyunca teknoloji ürünlerinin çok rağbet görmesini bekliyoruz. Bu ürünlerin içinde USB Flash Disc, USB Hub(çoğaltıcı), Dijital Çerçevelerin özellikle ilgi çekeceğini düşünüyoruz. Ayrıca promosyon sektörünün lokomotif ürünleri olan tekstil ve sarraciye ürünlerinin de yine aynı şekilde bu sene içerisinde çok ilgi çekici olmasını bekliyoruz. Yaz yaklaşırken bütün çok uluslu firmalar yaz aktivitelerine yönelik promosyonel malzeme alırlar. Bunların başında plaj oyunları için kullanılan çeşitli malzemeler olacaktır. Promosyonda farklılık ve yenilik arayışı her zaman kazandıran bir unsurdur. Farklılaşmazsanız verdiğiniz kalemin de önemi kalmayabiliyor. Çünkü herkesin çantasında bir kalem var.

Promosyon ürünlerinin belirli bir sezonu var mı?

Promosyon denince akla hemen yılbaşı geliyor. Özellikle yılbaşında imalatçılar yoğun bir çalışma içinde. Firmaların verdiği promosyon siparişleri yılbaşına yetişmek ve müşterilere ulaşmak zorunda. Avrupa ve ABD'de yılbaşı promosyonları için siparişler mart ayından verilirken, bizde hala son dakikaya bırakma geleneği sürüyor. Kasım ve Aralık ayları bu açıdan sektör için en yoğun günler. Yılbaşı etkisine rağmen, aslında promosyonun mevsimi yok. Kültürlere ait farklı özellikler, mevsimlerin kendilerine has özellikleri promosyonlar için yılbaşından daha önemli zaman dilimleri hâline gelebiliyor

Peki firmalar neden promosyon kullanma ihtiyacı hissediyor?

Promosyon denilince, kısa vadede son tüketiciyi etkilemek için yapılan çalışmalarla uzun vadeli ve marka değerini artırmak için yapılan yatırımı ayırmak gerekiyor. Marketlerde "bir alana bir bedava veya kola alana yanında bardak hediye" gibi kampanyalar da bir tür promosyon ve bunlar kısa vadede etkili satışı hedefliyor. "Kredi kartı alana çanta" gibi promosyonlar da bu kapsamda değerlendirilebilir. Oysa yılbaşları ve özel günlerde zirveye çıkan ve temelinde hediye kültürü olan promosyon anlayışı, günümüzde artık çok büyük bir sektör. ABD'de yıllık 16,5 milyar dolarlık bir pazar promosyon sektörünün Türkiye'deki yıllık cirosu ise yarısı kayıt dışı olmak üzere bir milyar doları aşmış durumda.