Bugün Yahudi dindar çevrelerinin bir bölümü; İkinci Dünya Savaşı ve Büyük Nazi Katliamı'nın ardından İsrail Devleti'nin kuruluşunu Maşiah'ın gelmiş olduğu şeklinde yorumlarken; koyu dinci çevreler bunu Maşiah'ın emaresi olarak yorumlayıp, O'nun gelmesini beklemektedir. (80) Aslında Maşiah'ın tam tanımı Tora'da, Talmud'da ve bunları takip eden rabinik yazılarda açık değildir. Tora'da Maşiah, gelecek dünyayla bağlantılıdır (Olam aba). Yermiyau (25:5-6, 30:3) veya Yeşaya (2:2-5, 27:13) peygamberlerin, kitaplarında insanoğlunun ideal hali (dürüst, barışsever ve müreffeh) çizilirken; Talmudik zamanlarda bir zaman süreci tanımlaması yer almamaktadır. Romalılar'a isyan eden (M.S. 132) Bar Kohba, Rabi Akiva tarafından Kurtarıcı olarak ilan edilmiştir. Ayrıca tarih boyunca Yahudiler'in karanlık günlerinde sahte mesihler (Bak: Meşihey a-Şeker) de türemiştir. Maimonides, Maşiah'ı hem bir devir, hem de Kral David soyundan gelen bir hükümdar kişi olarak görür. M.Ö. 9. asırda yaşayan Yisraeloğulları'nı putperestliğe karşı olmaya teşvik eden Eliyau Peygamber, Maşiah çağının öncüsü olarak beklenir.
Kaynakça: "Yahudilik Ansiklopedisi", Cilt I, II, III Yusuf Besalel