“Fargo” ve “İhtiyarlara Yer Yok” ile evvelce “Özgün Senaryo” dalında 2 kez Oscar ödülü kazanmış olan Coen Kardeşler, “Aramızda Casus Var”da senaryoya hiç özen göstermemişler. Bu filmde tuhaf karakterler yaratmadaki becerilerini iyi kullanamayan Coen’ler, temel özellikleri aptallık, salaklık olan, orta yaş krizi yaşayan karakterlerinin davranışlarını, karmışık bir senaryoda art arda dizmekten iyi netice alamıyorlar.
Kafalarındaki oyuncuları belirleyip, rollerini özelliklerine göre yazdıkları bu senaryo doyurucu olmadığı gibi, yazdıkları diyaloglar da Coen’lere has hınzır esprileri barındırmıyor.
Coen Kardeşler’in demirbaş oyuncuları, (Joel Coen’in gerçek hayattaki karısı) Frances Mac Dormand’ı kendi kendini tekrarlarken, seks manyağında George Clooney’i, karizmasını çizdirirken, CİA patronunda JK Simmons’ı, çizdiği karikatür portrede abartıya kaçarken izliyoruz.
Soğuk nevale, hesapçı kadın kompozisyonlarına eldiven gibi uyan Tilda Swinton, öfkeli, küfürbaz ve alkolik CİA ajanında John Malkovich, dürüst orta sınıf Amerikalı erkek, spor salonu patronunda Richard Jenkins durumu idare ederken, oyuncu kadrosunda tek sivrilen Brad Pitt oluyor.
Değişik saçları ve tipiyle, “aptal sarışın” mitinin erkek versiyonunu canlandıran Brad Pitt, komedi yeteğini sergilediği kompozisyonuyla, filmin tek artısını oluşturuyor.
Temennimiz, Joel ve Ethan Coen’in zamanlarını “Raising Arizona”, “Barton Fink”, “Fargo” gibi yeteneklerini konuşturdukları konularda harcayıp, beceremedikleri komedi türünden uzak durmaları.
1967’de ABD’nin ortabatısında yaşayan Musevi ailesini konu alan, “A Serious Man” adlı son filmlerinin, “Aramızdaki Casus” yol kazasını unutturacağını ümit ediyoruz.