Formula 1 tarihinin ilk gece yarışı geçen pazar günü Singapur sokaklarında koşuldu. Formula 1 tarihinin ilk gece yarışı olan ayrıca sezonun 3. sokak yarışı Singapur’da yüksek heyecan vardı
10 takımdan 20 sürücü, 5,067 kilometre uzunluğunda, 1,500 projektörün aydınlattığı sokak pistinde Formula 1 ‘de ki ilk gece yarışı gerçekleşti. F1'de gece yarış fikrini üç yıl önce gündeme getiren Bernie Ecclestone, Singapur GP hakkındaki yorumunda, "Bu yarış, Formula 1'in Asya'da patlama zamanı olacak" ifadesini kullanmıştı.
Singapur gece yarışı için kullanılan aydınlatma sistemi pistin her tarafında yaklaşık olarak 3000 lux civarında bir ışık şiddetini sağlıyor, bu ışıklandırma sistemi yüksek çözünürlüklü televizyon yayını için gerekli olan bir şart. Bir kıyaslama yapmak gerekirse; bütün bir yarış boyunca pistin üzeri bir futbol stadyumundan yaklaşık 4 kat daha fazla aydınlatıyor. Pist harici kısımlar ise pilotlardaki göz yanılmalarını önlemek için yaklaşık 1000 lux şiddetinde aydınlatıyor.
Ekonomistler ise sokak pistinin yarışa hazır hale getirilmesi için harcanan 110 milyon doların, bölge ekonomisine geri dönüşünün kısa sürede olmayacağı tahmininde bulundu. Ancak Singapur, F1 yarışıyla bölgeyi "Asya'nın Monacosu" haline çevirmeyi ve süper varlıklı isimleri ülkeye çekerek şehir devletin çehresini değiştirmeyi amaçlıyor.
Singapur yarışının teknik detaylarından sonra şimdi de yarışta ki gelişmelere bir göz atalım. Yarışa Fernando Alanso’nun yarış başında yaptığı açıklama damgasını vurdu. Alonso “Burada kazanmam için bir mucize lazım. En azından güvenlik aracı piste girmeli” demişti. Mucize gerçekleşti her şey de Alonso’nun istediği gibi gerçekleşti.
Alonso yarışa ilk turlarda hızlı bir başlangıç yaptı,üst sıralara tırmandı ve herkesten önce pite girdi.Pit çıkışı yani Alonso’nun dolu bir araçla piste döndüğü sırada ,pistteki kaza gerçekleşti ve güvenlik aracı piste girdi.Kazayı yapanın Renault’un ikinci aracını kullanan Piguet olması ve yarış öncesi Alonso’nun açıklaması,herkesin kafasında soru işaretleri doğurdu.Güvenlik aracının tekrar piste girmesi ile Alonso’nun önündeki,BMW Sauber pilotu Robert Kubica ile Williams-Toyota’dan Nico Roserberg’in otomobillerinin benzini bitmek üzereydi.10 saniye dur-kalk cezasını göze alarak pite girmek zorunda kaldılar.Bunun sonucunda da Alonso en öne geçti.Yarışın başındaki ”MUCİZE” tam da Alonso’nun istediği gibi gerçekleşmiş oldu.
Yarışın bir başka ilginç olayı da Ferrari Pit-stop’unda gerçekleşti, Massa ve Kimi pit-stop kullanıma açıldığı anda ardı ardına pit-stop’a girdi. Burada panik yaşayan pit-stop görevlileri benzin pompası yerindeyken hareket emri verdi ve Massa benzin pompası aracına takılıyken yarışmaya kalktı,pit stop çıkışında tekrar duran ve görevlilerden yardım alan Massa hortumdan kurtuldu fakat kaybettiği zaman yüzünden arkalara düştü yarıştan puan alamadan ayrıldı.Raikkonen de kaza yapıp yarış dışı kalınca Ferrari 46 yarış sonra ilk kez bir yarıştan puansız ayrılmış oldu.
Yarışın ikinciliği 10 saniye dur-kalk cezası almasına rağmen Nico Rosberg elde ederken Mclaren Mercedes’ten Lewis Hamilton üçüncü oldu. Massa’nın puan alamadığı yarışta Hamilton’un üçüncü olması şampiyonaya 3.yarış kala Mercedes için çok önemli bir avantaj oldu.