Türkiye’nin ilk dolma kalem markası Scrikss, 45. yılını Türkiye’nin ilk özel üretim koleksiyon kalemi ile kutluyor.
1930’lu yıllarda İspanya’da doğan, 1963 yılında bir grup Türk işadamı tarafından satın alınarak Türkiye’ye taşınan Scrikss, 45. yılını kutluyor. Yeni yaşını özel bir kalem ile kutlayan Scrikss, 1964 modelini Ece Vahapoğlu’nun sunuculuğunu üstlendiği bir tanıtımla yaptı.
Firmanın, 1982 yılında televizyonda yayınlanan reklam filminin ekranlara yansıtılarak nostalji yaratıldığı basın toplantısında, Scrikss’in 45 yıllık tarihinde Türkiye ve dünyada imza attığı ‘ilk’ler hatırlatıldı.
Tamamıyla bir Türk markası olan ve İstanbul’daki fabrikasında üretim yapan Scrikss, kuruluşundan bu yana geliştirdiği özgün modeller ve ömür boyun garanti hizmeti anlayışı ile yurt içi ve yurt dışında kalem sektörünün lider markaları arasında yer alıyor. Türkiye’nin ilk dolma kalem üreticisi olan şirket, 1982’den beri tüm ürünlerine ömür boyu garanti veriyor. Nitelikli kalem pazarının %40’ını elinde bulunduran Scrikss, kendi markasının üretiminin yanı sıra Amerikan Cross ve İspanyol Inoxcrom markalarının da distribütörlüğünü da yapıyor.
Scrikss’in ortaklarından İzel Rozental ile 45.yıl için yaratılan özel modeli ve kalem sektörünü konuştuk.
Scrikss 1964 modelini biraz anlatır mısınız?
Scrikss’in 45.yaş günü anısına hazırlanan bu kalemlerin tasarımı ve üretimi İtalya’da yapıldı. Koleksiyonerler için ve klasik olması amacıyla sadece 210 adet üretildi. Metal aksamları 925 ayar gümüş, ucu ise 14 ayar beyaz altın. Kalemin ambalajı da özel bir teknikle masif ahşabın üzerinde siyal lak kaplamayla hazırlandı. Üretilenler 210 adedin, 110’u dolma kalem, 100’ü ise rollerball. Scrikss 1964 Türk kalem sektörünün, dünya kalem piyasasına armağan ettiği ilk koleksiyon kalemi.
Neden 210 adet?
Scrikss bir aile şirketi; 45 yıldır bizimle olan elemanlarımız var. 210 sayısı da Scrikss’e içeride ve dışarıda emeği geçen kişilerin sayısı. Her çalışanımız için bir tane ürettik; bu kalemi onlara armağan ediyoruz.
Teknolojik gelişmeler ve ekonomik kriz, nitelikli kalem sektörünü nasıl etkiledi?
Son yıllarda okullarda el yazısına geçilmesi ve güzel yazı derslerinin başlaması ile dolma kaleme olan ilgi yeniden arttı. Krizde ise tecrübemiz ve kalite kontrol sistemimizin etkilerini gördük. Yatırımlarımıza devam ettik; hem yurt içinde hem de yurt dışında başkalarının çekildiği pazarda biz kendimize yer bulduk.
2010 yılı için hedefleriniz nelerdir?
2007 yılından beri, her yıl en az yirmi yeni model çıkartmayı hedefliyoruz. Bu hedefimiz önümüzdeki yıl için de geçerli. 2010 yılı için de hedef ciromuzu 15 milyon dolar olarak belirledik.