Yeni sezonda görünüm

<p class="MsoNormal"><span>F1’de 2010 sezonu açılalı bir aydan fazla oldu. Geride kalan üç yarışa bakıldığında beklentilerden çok da uzak olmayan, heyecandan ziyade çekişmenin yüksek olduğu bir sezon görüntüsü hakim. Bu tempoyla heyecanın da yakın zamanda artacağını söylemek çok da zor değil</font></span></p>

Spor
14 Nisan 2010 Çarşamba

İzzet ANCEL


Formula 1’in bu sezonunda geride kalan üç yarış, üç farklı takımdan üç birinci getirdi. Puan durumuna baktığımız zaman ise ilk yedi pilot arasında sadece dokuz puan bulunması, bundan daha da önemlisi henüz galibiyeti bulunmayan Felipe Massa’nın 39 puanla birinci sırada olması sezona keyif katıyor. Sezon öncesinde yarış galibine fazla avantaj sağladığı gerekçesiyle eleştirilen puan sisteminin de aslında tartışıldığı kadar başarısız olmadığını, istikrarlı pilotların da şampiyonluk mücadelesine dahil olabileceğini kabul etmek gerekir.

 Sezon öncesi tahminler çekişmenin Mercedes, Ferrari, McLaren ve Red Bull takımları arasında olacağına yönelikti. Geride kalan yarışlara baktığımız zaman Red Bull ve Ferrari takımlarının bu dörtlü arasında bir adım daha önde olduğunu görüyoruz. Bahreyn’de Alonso, Avusturalya’da Button ve Malezya’da da Vettel’in galibiyeti çekişmenin boyutunu gösterse de üç yarışta da ön planda olan, Red Bull ve Ferrarilerdi. İlk ve ikinci yarışta Vettel yaşadığı sıkıtıları yaşamasaydı şu anda puan tablosunda en tepede bulunuyor olabilirdi.

Aynı durum Ferrari pilotu Fernando Alonso için de geçerli. Avusturalya’nın başında ve Malezya’nın sonunda yaşadığı problemler onun tepede yer almasına engel olmuş gibi görülüyor, fakat genel olarak bakıldığında Vettel ve Alonso’nun sezon başının en hızlı pilotları olduğu kuşkusuz kabul etmemiz gereken bir gerçek.

McLaren cephesine bakıldığında ise Button’un Avusturalya’da aldığı galibiyete rağmen takımın henüz en üst düzeyde performansını gösteremediğin görüyoruz. Özellikle Hamilton’un Bahreyn’de üçüncülüğü almasına rağmen genel olarak tepedeki mücadeleye pek dahil olamadığını görüyoruz. Malezya’da yarışa oldukça geride başlamasına rağmen hızlı bir biçimde yükseliş gösterse Alonso ve Red Bull pilotlarından daha yavaş kaldığını görüyoruz.