Turizm Bakanlığı, ‘one minute’ ve Mavi Marmara olayları ile artan siyasi gerginlik nedeniyle Türkiye’ye gelmekten vazgeçen İsrailli turistlerin rotasını yeniden Türkiye’ye çevirmek için tanıtım kampanyası başlattı. Turist sayısında yılın ilk dokuz ayında yüzde 60 düşüş yaşanan İsrail pazarında 2011 yılı tanıtım çalışmaları başladı. Çalışmaları, ihaleye katılan İsrailli İnbar firması yürütüyor.
İsrail pazarının Türkiye için çok önemli olduğunu belirten Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı, Radikal gazetesine yaptığı açıklamada, “İsrail pazarında ısrarlıyız. Son dönemdeki siyasi krizleri nedeniyle asla geri adım atmayacağız. Bizim işimiz turizmi geliştirmek. 2011 yılı kampanyalarımızı yine yoğun bir şekilde sürdüreceğiz. Bu Pazar için geçen yıllarda olduğu gibi bir milyon dolarlık bütçemiz var. Tanıtımlar sonucunda eski rakamlara ulaşacağımızı düşünüyorum,” dedi.
Taşbaşı, tanıtım faaliyetlerinin geçen yıl olduğu gibi bu yıl da aynı firma ile devam edeceğini belirterek, “Mavi Marmara sonrasında açtığımız ihaleye sadece geçen yılki firma katıldı,” dedi.