Günümüzün rekabet ortamında masrafları kısarak rakiplerinin önüne geçmek isteyenlere ve sabit maliyetlerden korktuğu için yeni fikirlerini hayata geçiremeyenlere müjde… Hizmet sektöründe yeni bir anlayışı başlatan Fors Plus ‘sanal ofis’ kavramıyla iş dünyasına birçok yenilik getiriyor
Sunduğu hizmetlerle ticaretin ve girişimciliğin önünü açarken kişilerin iş hayatına minimum maliyet ile entegre olmalarını amaçlayan Form Plus’ın kurucusu Verda Yahni ile ‘sanal ofis’ ve ‘ortak ofis’ kavramlarını ve sundukları hizmeti konuştuk.
Verda Yahni’yi biraz tanıyabilir miyiz?
Her sabah yataktan merakla kalkan bir insanım. O günün bana getireceği mucizeleri karşılamaya hazır, güne başlarım. Fazla mı iyimser oldu tanım? Bence zararı yok.
Siz de bir girişimcisiniz, böyle bir değişim neden ve nasıl gerçekleşti?
Ticaretin sürdürülebilir olması akıllı ve kalıcı çözümlerle mümkün. Fors böyle bir proje olduğu için girişimci damarıma bastı. Girişimcinin birçok sorununa cevap olacak bu fikri hayata geçirmek için fazla mesai yapıyorum. Çünkü fikirlerin, projelerin raflarda kalmasını istemiyoruz. Çünkü doğru maliyetler ve ekonomik giderlerle birçok girişimcinin daha cesur davranabileceğini düşünüyoruz. Çünkü verimlilik sağlıyoruz. Çünkü zaman kazandırıyoruz. Beş kişilik bir ekibiz. Fikir birkaç ayda olgunlaştı, detaylar çalışıldı ve Mayıs 2010 itibarı ile yaşıyor. Ve on ayda 70’e yakın kişinin ve firmanın ihtiyacını karşılayan bir şirket çıkardık ortaya.
Sanal ofis ve ortak ofis mantığı Türkiye’de yeni. Biraz bundan bahseder misiniz?
Teknolojinin gelişmesi, rekabetin evrensel boyutta artması ile yeni iş modelleri devreye giriyor. Ekonomik çözümler sunan ortak ofis veya sanal ofis oluşumları, ortak giderlerin paylaşılması prensibinden hareketle, ofis altyapısını ve yönetimini üstlenen hizmet şirketlerinin sunduğu bir yenilik.
Kaynakları verimli kullanarak giderleri kısma ve sabitleme sonucuna ulaşıyoruz, böylelikle iş yönetimi daha kolay ve ekonomik hale dönüşüyor.
Neden böyle bir sistem?
Bir bilgisayar ve bir telefonun olduğu her yer işyeri sayılabilecek duruma geldik. Ancak hala prestijli bir ofis adresinin, cep telefonu yerine sekreter tarafından cevaplanacak sabit bir telefon hattının kurumsal bir imaj ve güven oluşturmaya katkısı tartışılmaz. Ancak sabit ofis giderleri firmaların, girişimcilerin sırtında ciddi bir yük ve zaman kaybı.
Düşünün, bir ofis sahibi olacaksınız, emlakçıdan başlayan yıpratıcı bir süreç var. Uygun yer bulunacak, depozito, tadilat, ustalar, mobilya, ofis donanımı, elektrik, su, telefon ve internet bağlantıları, telefon santrali, idari ihtiyaçlar ve tabi bunlarla akan binlerce lira. Hazır ofis sisteminde sadece bilgisayarınızı alıp hemen bugün ofisinize yerleşebilir, işiniz bittiğinde bir “iyi günler” ile ofisi kapatabilirsiniz. İhtiyacın kadar kullan, kullandığın kadar öde sistemi ile ister bir saatlik ister bir günlük ofis sahibi olabilirsiniz. İki saatlik bir görüşme için hazır ofis odası, proje sunumu için ekibin bir haftalık çalışmasına uygun çalışma ofisi, hafta sonu eğitim için salon mu lazım? Üç aylık bir çalışma ortamı gerekti... Esnek yönetim anlayışı ile hepsinin çözümü var artık. Çok kısaca inanılmaz maliyet avantajı ve işletme kolaylığı diyelim.
Fors üyeleri ve onların müşterileri, ofiste kendi ofisleri gibi ağırlanır. Toplantılarını modern ve sakin bir ortamda yapar. Yiyecek içecek ikramı, teknik donanım, temizlik, iletişim gibi ihtiyaçlar şirketimiz tarafından karşılanır.
Fors’un sekreter hizmeti ile karar verildiği anda tahsis edilen sabit bir telefon hattı üzerinden canlı profesyonel bir sekreter tarafından telefonlar cevaplanır, istenilen her numaraya aktarılır veya notu alınıp anında mail atılır. Sekreter hizmetimiz yeni açılan kuruluşlara olduğu kadar, yalnız çalışan veya sekreterin tam zamanlı çalışmasına gerek duyulmayan işletmelere çözüm sunuyor. Kurumsal imajlarından ödün vermeden aylık cüzi bir maliyetle sekreterleri oluyor.
Üyelikten ve bir networkten bahsediyorsunuz, bu kavramları biraz açar mısınız?
Fors üyelik sistemiyle çalışıyor. Fors üyeliği ile tüm hizmetler indirimli bedellerle sunulur. Sistemin temelinde, üyelerimiz arasında sinerji, iş birliği ve güç birliği yaratmak yatıyor aslında. Birbirlerinden habersiz üyeler değil, birbirlerinden faydalanan, fikir alış verişlerinde bulunan, iş birlikleri yapan ve bunu kazanca dönüştüren bir katılımcı kitlesi oluşturmayı hedefliyoruz.
Günümüzde network’ün önemini ve gerekliliğini biliyoruz. Oluşturduğumuz network’ün altında katılımcılara, ürünlerini ve hizmetlerini tanıtabilme ve satabilme olanağı sunuyoruz. Ayrıca ülke genelinde ve uluslararası alanda satış destekleri vererek katılımcılarımızın pazar paylarını ve kazanç yüzdelerini arttırmayı planlıyoruz.
Son olarak, iş dünyasında verimlilik ve zaman yönetimi konusunda fark yarattığımızın bilincindeyiz. Alışkanlık kalıplarının kırılması için bir masaya sekiz saat sahip olmadan da iş yapılabileceğini anlatmaktan vazgeçmeyeceğiz. Yenilikçi ofis destek modelleri ile iş yapmak isteyenlere Fors fırsatını sunuyoruz.
Serbest çalışanlar ve yeni girişimci olmak isteyenler açısından bu tarz ofisin avantajları nelerdir? İş açma, başlama, atılım yapma korkularını anlıyor, paylaşıyor ve minimuma indiriyoruz. Girişimci, minimum maliyetlerle kolay karar verme imkânı bulur. Şirket kuruluşundan, pazarlama fikirlerine kadar birçok konuda destek alır. Serbest çalışanlar işlerine odaklanır, gündelik dertlerin yüküyle enerji kaybetmez. Fors’un en büyük ayrıcalığı müşteri temsilciliği hizmeti ile hazır, tecrübeli kadro ile satış ve tanıtım desteği sunmasıdır. Bilgi almak için arayanlara bilgi verecek, soruları cevaplayacak, sorunları çözecek, kayıt alacak, satışı gerçekleştirip, tahsilât yapacak bir müşteri temsilciliği hizmeti sağlıyoruz. Fors üyelerinin maksimum verimliliğe ulaşması için biz de maksimumu düşündük ve hayata geçirdik. Bir işletmenin ihtiyaç duyacağı her tür hizmeti tek çatı altında bulacaklar.