Türkiye, İsrail’in en büyük üçüncü ihracat pazarı konumuna yükseldi.
İsrail İhracat ve Uluslararası İşbirliği Enstitüsü’nün açıkladığı rapora göre, 2010 yılının birinci çeyreğinde dokuzuncu sırada yer alan Türkiye, 2011 yılının aynı döneminde, üçüncü sıraya yükseldi.
Değerli taşlar hariç, İsrail’den Türkiye’ye toplam ihracat, yılın birinci çeyreğinde, geçen yıla oranla yüzde 73 artış göstererek, 500 milyon dolara çıktı.
ABD halen, 3 milyar dolar ihracat hacmi ile İsrail’in en geniş ihracat pazarı.
Türkiye’ye ihracat, diğer ülkelere yapılan ihracattan daha fazla artış gösterdi. İsrail İhracat Enstitüsü’ne göre, Türkiye’ye ihracat artışının en büyük nedeni yüzde 57 artışla, 260 milyon dolar toplam tutar ile ilk sırayı alan kimyasal ürünler ve petrol ürünleri.
Çin, İsrail’in en geniş beşinci ihracat pazarı olma özelliğinin yanı sıra, Asya’daki en geniş ihracat pazarı olarak, sıralamada yer alıyor. Çin’e ihracat, geçen yıla oranla yüzde 12 artış göstererek, 443 milyon dolara ulaşırken, Hindistan’a ihracat, yüzde 6 düşüş göstererek, 336 milyon dolara indi.
İsrail’in başlıca en önemli on pazarı sırayla şöyle: ABD, Hollanda, Türkiye, Almanya, Çin, İtalya, İngiltere, Hindistan, Fransa, Kanada.