Şampiyonların futbol marketleri

İgal MEVORAH Spor
18 Ocak 2012 Çarşamba

Çocuklardan yaşlılara, kot pantolondan nevresim takımına; Türkiye’de spor mağaza lideri:

FENERİUM

2000 yılında Fenerbahçe’ye ekstra gelir sağlamak amacıyla kurulan ve yönetimde ipleri Abdullah Kiğılı’nın eline almasıyla 2008 yılında satış alanı 6852 metrekareyi bulan mağazada yeni doğmuş bebeklerden iş adamlarının kullanabileceği kadar geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor. A takım formaları 94 lira olmasına rağmen Fenerbahçeli taraftarlar raflarda pek mal bırakmıyorlar. 30 milyon liralık rekor cirosuyla ‘Türkiye’nin en büyük kulüp mağazası’ unvanını elinde bulunduran Fenerium, ülke genelinde 68 şubesiyle Sarı-Lacivertli taraftarlara hizmet veriyor. Buna karşılık olarak Fenerbahçeli taraftarlar en kötü günlerinde bile alışveriş yapmayı kesmiyorlar.

Sadece futbol değil amatör sporlarında yuvası:

GS STORE

2002 yılında kurulan mağaza günümüzde 41 tane şubeye sahip. Kuruluşundan bu yana hemen hemen her şubesinde UEFA Kupası temasını kullanan mağaza, son yıllarda adından çokça bahsettiren basket ve voleybol şubelerinin ürünlerini de satmaya başlayıp taraftarların yoğun ilgisini çekmeyi başardı. Taraftarlar internet üzeri alışverişte geç teslimatlar ve bazı problemler yüzünden daha çok şubelere yönelerek alışverişlerini gerçekleştiriyorlar. Bu senenin başında Nike markası ile anlaşan Ünal Aysal ve yönetiminin GS Store’u bir adım öne taşıdığı kesin, ancak yıllık yakalanan ciro ezeli rakipleri Fenerbahçe’nin gerisinde kalması yönetimi kara kara düşündürüyor.

Türk Dil Kurumu’ndan ödüllü mağaza

KARTAL YUVASI

 Kartal Yuvası, 2001 yılında Beşiktaş Kulübü’ne mali kaynak sağlamak ve Beşiktaş taraftarını lisanslı ürünlerle buluşturmak için BJK Store adıyla kuruldu. 2007 yılında yönetim kurulunun aldığı kararla ismi Kartal Yuvası olarak değiştirildi. İsminin Türkçeleştirme politikası izleyen Beşiktaş Yönetimi’ni Türk Dil Kurumu bu davranışından dolayı onur ödülü ile ödüllendirdi. Üç büyüklerin mağazalarında en zayıf halka olarak gösterilen Kartal Yuvası, diğer rakiplerine göre fiyatları aşağıda tutuyor. İnönü Stadı’nın etrafının lisanssız ürün satışına uygun olması bu mağazanın en zayıf halka olmasının en büyük sebebi. Taraftarlara göre Beşiktaşlıların buluşma noktası olan Taksim’de bir mağaza bulunmaması büyük bir hata. Türkiye genelinde 33 şubesi bulunan Kartal Yuvası her şeye rağmen Beşiktaş Jimnastik Kulübü’nün en büyük gelir kaynaklarının başında geliyor.

Karadeniz’den İstanbul’a uzanan bir kuruluş

TS CLUB

Türkiye genelinde 21 mağaza ile Trabzonspor taraftarlarına hizmet veren TS Club, sadece Trabzon sınırları içerisinde kalmadı. İstanbul ve Almanya’da da şubeleri bulunuyor. 2005 yılından bu yana hizmet veren şirket, Atay Aktuğ’nun başkanlığında çok iyi bir ciro yaparak Trabzonspor’a iyi bir gelir sağlamış ancak Nuri Albayrak döneminde kötü bir yönetim sonucunda sadece iki mağaza ile satışlarına devam etti. 2009 senesinde Yusuf Aktuğ Görener’in koordinatörlüğe getirilmesiyle kalkınan TS Club, sırasıyla Puma ve Nike ile anlaşıp kısa bir süre içerisinde iyi bir konuma geldi. Kuruluşunun ilk yıllarında Trabzonspor’un futbol formalarını kendisi üreten şirket, gelen şikâyetler sonucu Puma ile sponsorluk anlaşması imzaladı.

Şampiyonlukla gelen hazine

BURSA STORE

2009 - 2010 sezonunu şampiyon tamamlayan ve adını Türk futbol tarihine ‘4 büyükler haricindeki ilk şampiyon’ olarak kazıyan Bursaspor, tarihi zaferinden birkaç ay önce 2010 Mart ayında Bursa Store adında lisanslı ürün satan bir mağaza kurdu. Şu anda beş mağaza ile hizmet veren Store, kuruluşundan önce merdiven altlarında satılan korsan takım ürünlerini engelleyerek hem şampiyona yakışır bir kurum oldu hem de Bursaspor’u globalleşme anlamında bir adım ileriye taşıdı. Bursa Store’lardan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Eren sayesinde çok büyük yol kat eden şirket aynı zamanda 100 olan ürün sayısını 600’e çıkarttı. “Şu an en büyük kulüp marketlerinden biriyiz” diyen Eren, ilerisi için daha büyük bir büyüme hedefleyip Bursaspor’un ismini daha çok duyurmak istiyor.