240 milyar dolarlık sektör

Artık zevklerin, kişiliğin ve tercihlerin kesinleştiği ileri yaşlarda genç ve güzel görünmek mümkün. Egzersizler, doğru beslenme, kozmetik keşifler, estetik operasyonlar… Tüm bunlar bireylerin kendilerini daha iyi ve güzel hissetmesine yardımcı olan seçenekler

Ekonomi
22 Haziran 2012 Cuma

Son yıllarda kozmetik sektörü geçmişe oranla hızlı yükselişini devam ettiriyor. Sektörün sadece tıbbi alandaki ilerlemeleri değil aynı zamanda kozmetik alanındaki ‘anti-aging krem’ bölümünde de ciddi cirolar elde ediliyor.

Güzelliğin kalıcılığı ve canlılığı ön planda tutularak yapılan üretimler sadece kadınların değil erkeklerin de favorisi olma yolunda. Üstelik bu alanla ilgilenenler yalnızca sanatçılar değil kendine bakmayı ilke edinmiş her birey!

Hal böyle olunca estetik cerrahlar, kozmetik firmaları, parfümeriler geçmişe oranla çok daha fazla iş yapar hale geldi.

Yurtdışından davet edilen cerrahlar lanse etmek istedikleri ürünleri yanlarında getirerek bu pazarın genişlemesine de büyük katkıda bulunuyorlar.

Böylelikle sektör hızla büyüyor.

Artık zevklerin, kişiliğin ve tercihlerin kesinleştiği ileri yaşlarda genç ve güzel görünmek mümkün.

Egzersizler, doğru beslenme, kozmetik keşifler, estetik operasyonlar… Tüm bunlar bireylerin kendilerini daha iyi ve güzel hissetmesine yardımcı olan seçenekler.

Bunun bir kanıtı da on gün önce İstanbul konserinde günlerce konuşulan bir performans sergileyen Madonna.

Anti- aging kremleri çoğu zaman fazla etki göstermediği için yapılan estetik operasyonlar ise etik sebeplerinden dolayı çok eleştirilir. Oysa kozmetik sektörünün kriz dönemlerinde bile cirosundan bir şey kaybetmemesi işe yaradığının bir işareti. 

Estetik cerrahlar kadınların otuzlu yaşların güzelliğini kırk ve ellilerde de sürdürmesinin mümkün olduğunu öne sürüyor.

Bireyler yaşları ilerlese de daha ince ve güzel görünmek istiyorlar. Ve başarıyorlar!

Uzayan yaşam süresi insanları formda tutmaya teşvik ediyor. ‘Yaş 35, yolun yarısı’ olmaktan gençlik dönemine terfi etti.

AC Nielsen’in birkaç yıl önce 41 ülkede, 20 binden fazla internet kullanıcısıyla yaptığı Global Tüketici Güven Araştırmasına göre katılımcıların yarıdan fazlası 60 yaşın artık orta yaş olarak algıladığını belirtti.

Sağlıklı bir beden için geniş imkânlar sunuluyor. Spor yaygınlaşıyor, beslenme seçenekleri geliştiriliyor ve bireylere özel olarak hazırlanıyor. Kozmetik alanında ise gece gündüz ayrımının yanı sıra gençlik genlerini aktif hale getiren kremler de cabası. Bunun dışında, sorunlu bölgelere daha hızlı etkiler gösterecek nanoteknolojik cihazlar, yeni nesil monopolar radyofrekans uygulamaları ve Bio Expander gençlik aşıları geliştiriliyor.

Önümüzde uzun yıllar sürecek bu gelişmeleri takip ederken siz asıl içinizde yaramaz çocuğu dinç tutun, belki bu neşe kaynağı tüm bu çabalarınıza daha hızlı yanıt almanızı sağlar. Ne dersiniz?