Suadiye MİNİX Anaokulu yeni eğitim yılına hızlı bir tempoda ve birçok yenilikle başladı. Okul Müdürü Doli Levi anaokulunda verilen eğitimi ve çalışmalarını anlattı
MİNİX Anaokulunun temel anlayışı nedir?
Minix’in temel anlayışı uygun sosyal etkinliklerin ve uzman kadronun deneyimleri ile çağdaş bakış açıları doğrultusunda öğrencilerinin öğrenme, yaşamı ve bilgiyi paylaşma ile beceri gelişiminin istenen düzeye ulaşmasını sağlamak. Bunun için de eğitim kadrosu yıl içinde çocuğun gelişimine ve seviyesine uygun oyun ile olumluluk ve neşe içinde kendini bulacağı ortamlar hazırlıyor.
Bu sene öğrenciler hangi temel dersleri görecekler?
Tüm öğrenciler günde iki saat İngilizce birlikteliğini etkinlik ve oyunlarla pekiştiriyorlar. Günlük yaşamsal ihtiyaçların ikinci dil olarak gelişmesinde özel yöntemler geliştiren İngilizce öğretmeni Silviya Öğütoğlu‘yla birlikte çalışıyorlar. Gerek okulda, gerek Göztepe Kültürde, gerek gezilerde o hep yanımızda oluyor.
İbranice de ise hem seslerin kullanımı hem de gündelik yaşamdaki kavramları el becerileri, oyunlarla ve görsellerle miniklere ulaşmaya çalışan, güncel simgelerle yaşamı anlamlandırmaya çalışan Miriam, Mimi ve Aviva ile inanılmaz keyifli geçiyor.
Satranç çalışmaları insanın yaşamında önemli yer alır. Strateji kurmadan, derin düşünme sistemini keşfetmeye kadar önemli bir süreci paylaşmaya kadar sürer. Sabrı, dikkati, disiplini ve uyanık olmayı geliştirici özelliğe sahip olan bu çalışmanın çocuklarımıza büyük yarar sağladığını gözlemliyoruz.
Estreyikas D’estambol korosuna öğrenci yetiştiren İzzet Bana ile Judeo Espanyol ezgileri için GKD’de birlikte olacağız. Bana, geleneklerimizi ve değerlerimizi paylaşma ve çocuklarımıza miras kalmasını sağlamakta önemli bir rolü üstleniyor.
Biraz da spor çalışmalarından bahsedelim…
Yoga çalışmalarında, Emine Güngör öğretmen bizlerle birlikte oluyor. Yoga, dingin yaşamı ve kendi özümüze dönmeyi, kendi iç gücümüzü keşfetmemize yarayan önemli öğeleri içinde barındırır. Programa baktığımızda güne ve güneşe merhaba ile başlayan çalışma, denge ve uyum için bedenin çeşitli hareketlerle hazırlanmasından sonra her çalışmada yeni bir öykü ile bedenin kullanımını sağlıyor. Daha sonra bir konu tespiti ile flash kartlar aracılığıyla beden çalışmaları devam ediyor. Bitiş ise meditasyonla son buluyor.
Yaz döneminde Balıkadamlar Spor Kulübü öğretmen ve kadrosuyla sürdürülen yüzme çalışmaları, kış boyunca Çarşamba günleri yapılacak. Bu yaz, yüzme öğrenen öğrencilerin profesyonelce gelişimi ve yeni öğreneceklerin ise kas güçlendirme ve su ile uyum çalışmaları sonucunda yüzme öğrenmeleri sağlanacak.
Binicilik çalışmaları Eylül ayından başlayarak Samandıra Atlı Spor Kulübünde devam etmekte. Yeni alanlarına taşınan kurumda eğitim, atları sevmekle başlıyor ve onlarla bütünleşerek hayvan sevgisinin pekişmesi sağlanıyor. Bir çocuğun özgüveninin gelişmesine olanak tanıyan, atıyla bütünleşen çocuğun komutlarını kabullenen at, çocuğun odak noktasının yükselmesine ve konsantrasyonunun yoğunlaşmasına neden olan önemli bir spordur.
Sanatsal açıdan hangi çalışmalar yapılıyor?
Alev okullarında müzik, orff ve perküsyon öğretmeni olan Elif Slater, Salı günleri GKD de bizlerle birlikte hem kuyruklu piyano ile şarkılara eşlik etmemizi hem de perküsyon ve orff teknikleri ile bedenimizi kullanmamızı sağlarken sadece kulağımıza değil tüm beden uyumumuzu dengelememize destek verecek. Ayrıca yetenekli öğrencileri keşfetmek sanırım ayrı bir keyif olacaktır.
Seramik çalışmaları Sara Aji’nin rehberliğinde gerçekleşiyor. Sanata düşkün, hayal güçleri ile yaratıcıklarının ortaya çıkmasına neden olan, bilek ve üç parmak kasının gelişiminde önemli katkı sağlayan bu çalışma, yoğun aralıklarla sürmekte. Seramik, yılsonu sergisinde anlamlı eserler veren öğrenciler için önemli bir etkinlik. Çalışmalar, Güler Öğretmenin de seramiğe olan ilgisi ile küçük öğrencilerin yanısıra büyük öğrencilerle de yetkinleşme amacıyla sürdürülmekte. Yılsonu sergisinde seramik çalışmaları önemli bir yer tutmakta.
Resim atölyesi, Ceki Arditti’nin önderliğinde geçen yıl üç öğrenciye özellikle yetenekleri doğrultusunda ışık tuttu. Öğrenciler ödül alarak yaşamda sanatın önemini keşfettiler ve buna paralel olarak çok renkliliği, farklı teknik ve uygulamaları görerek yaratıcılıklarını güçlendirme imkânı buldular.
Ebru çalışması velilerimizden Rahşan Dadaşi’nin emeği ile gerçekleşmekte. Renklerin ahengi ve dansı olarak nitelendirilen bu sanat dalı emek istiyor. Kas gelişiminin yanı sıra sabırlı olmayı da öğreten bu çalışmalar özel materyallerle ortaya çıkarlar. Her bir eser farklıdır ve öğrencinin karakterini yansıtır.
Drama ve Kukla atölyesi, çocuk gelişimi dışında kendilerini drama çalışmaları ile de geliştiren Esengül öğretmen ile Leyla öğretmenin eşliğinde yapılmakta. Kuklada ağırlıklı çalışma üreten Leyla öğretmen ve geçen yıl müsamerede koreografilerin tamamına yakınını hazırlayan Esengül öğretmen teatral çalışmaların öğrenciler üzerinde beden geliştirici etkilerinin yanısıra diyalog çalışmalarında da büyük rolü olduğunu savunmaktalar.
Dans ve folklor etkinliği Verda Hason Darsa yönetiminde GKD ‘de devam edecek.. Çocuğun kendi beden dilini kullanmadaki maharetini geliştirici ve özgüven temelinin atılmasında önemli bir yer sağlamayan bu etkinlik tüm ezgilerin özümsenmesi ve bedenin kullanımı ile ayrı bir önem taşır. Fiziksel gelişimde ayaklarının üzerinde duran öğrencilere katkısı büyüktür.
Yemek atölyesi bu sene de devam ediyor mu?
Yemek atölyesi tüm besinlerin önemi ve mutlaka denenmesi üzerine anlamlı bir çalışmadır. Özbakım becerilerinin önemli bir aşaması olan beslenme ve besin değerlerinin incelenmesi, yeme özellikleri ile hazırlanma ve sofra adabının öğrenilmesi açısından disiplinli bir süreci kapsar. Oyunlarla sevimli bir hal alan bu çalışmaları izlemek ise ayrı bir keyiftir. Her grup kendi öğretmeni ile bu yaşamsal etkinlikte yer alır. Bu çalışmada kendi yiyeceğimizi derleyip düzenlemek ve sunmak bir sanat eseri haline getirilirken değerli besinlerin korunmasını da önemsememiz gerektiği açıklanıyor.
Son olarak ne eklemek istersiniz?
2011 doğumlu öğrenciler için bir duyuru yapmak isterim. Ailelerinin arzusuna göre çarşamba ve perşembe günleri olarak haftada iki gün anneli grup ve ayrıca da öğretmenle baş başa etkinlikler yapılacak.