‘Yılın Altın Adam’ı Doret Habib Adanalı sanayicilere yol gösterdi

Sanayi Bakanlığına bağlı TTKD tarafından ‘Yılın Altın Adam’ı seçilen, Pazarlama ve PR İletişim Danışmanı Doret Habib, Adana Hacı Ömer Sabancı Organize Sanayi Bölgesi’nde (AOSB) marka ve markalaşma sürecinin masaya yatırıldığı panelde, ‘Anadolu Ligi’nden Devler Ligi’ne geçiş konulu bir sunum gerçekleştirdi

Ekonomi
6 Mart 2013 Çarşamba

Aynı zamanda Sabah Gazetesi Ekokobi Eki’nde köşe yazarlığına da başlayan Doret Habib, panele katılan Adana’nın önde gelen sanayicileriyle biraraya geldi,  ‘Anadolu markaları, güçlü bir marka değeri yaratma’ konularında bilgi verdi.

AOSB Seyhan Toplantı Salonu’ndaki etkinliğe yoğun ilgi gösterildi. Oturumda; 2012 yılında Tüm Tüketicileri Koruma Derneği tarafından, ‘Yılın Altın Adamı’ seçilen Doret Habib, ‘Anadolu Ligi’nden Devler Ligi’ne Geçiş ve Bir Anadolu Markasının Doğuş Öyküsü’ konu başlığı altında, Adanalı sanayicilere devler liginde nasıl yer alacaklarını, yereldeki değerlerin doğru stratejiyle nasıl dünya markası haline geldiğini, kendi kariyer yolculğundaki örneklerle anlattı.

Uzun yıllardır birçok büyük uluslararası şirket dışında Anadolu şirketleriyle de çalışan ve onların şifrelerini çözen Habib, edindiği tecrübelerden yola çıkarak, markalaşma ve farkındalık serüvenine başlamayı düşünen sanayicilerin sorularını da yanıtladı.

 “2013 OBİ’LERİN YÜKSELDİĞİ BİR YIL OLACAK”

Sabah Gazetesi Ekokobi Eki’ndeki köşesinde ‘2013 OBİ’lerin yükseleceği yıl olacak,’ başlıklı yazısında da, OBİ’lerin yani Orta Büyüklükte İşletmelerin, Kobi kavramının yerini aldığını yazan Habib, ‘Bu tarz devler ligine göz dikişin şirketlerin 2013 yılının yükselen trendi olacağının altını çizdi. Pazarlama ve İletişim Danışmanı Doret Habib Adana Sanayi Odası’ndaki konuşmasında, kendine has değerleri olan, yerelde bilinen, kendi lokalinde güçlü olan markaların, kendilerini ifade etmedikleri sürece ilerlemelerinin de söz konusu olamayacağını belirtti. Bu şirketlerin aşama kaydetmek için kendi hedef ve vizyonunu net bir şekilde ortaya koyup, bu alanda kendini geliştirmesi gerektiğini belirten Habib, aksi takdirde bir ilerleme kaydedilmesinin mümkün olamayacağının altını çizdi.

“HER ŞİRKETİN BİR YÜZÜ OLMASI GEREK”

Doret Habib danışmanlığını yapmış olduğu, farklı illerden Gülsan, Meysu, Kılıçoğlu Kiremit, Penguen Gıda, Tahsildaroglu marka örneklerinden yola çıkan ve beş yıldır danışmanlık hizmetini sürdürdüğü Adana’dan Sunar Grup’un son 5 yıllık süreçteki gelişimini de anlatan Habib, her şirketin bir yüzü olması gerektiğini ifade ederek, bunun da marka değerinin pekiştirilmesinde önemli bir misyon üstlendiğini dile getirdi. Bir şirketi şirket yapan unsurların da; insan kaynakları, ürün kalitesi, teknolojisi, ihracatı ve sosyal sorumlulukları olduğuna işaret eden Habip, şirketlerin sosyal sorumluluk projeleri geliştirip, bu alanda aktif bir rol almasının önemli olduğunu kaydetti.

“FARKLI OLMAK VE FARKLI DÜŞÜNMEK GEREK”

Doret Habip, konuşmasını da şöyle sürdürdü; “Farklı olmak, farklı düşünmek gerekiyor. Yani standart düşünce ve standart satış teknikleri ile bir şirket farklılaşamaz. Onun kendi özgünlüklerini bulmak lazım. Burada üzerinde durulması gereken konu; şirketin yüzü ve özgünlüğüdür. Kendi özgünlüğünü yok etmeden hareket etmek çok önemli. Firmaların kendi geleceğini oluşturmak için özünü bulması gerekiyor. Hiç kimseye benzemek değil, kendinize benzemelisiniz. Farklılıklarını bulup, bunu işlemelisiniz.”

 

DOĞRU İLETİŞİM KURUP KENDİNİZİ DOĞRU ANLATMALISINIZ

Doret Habib’in uzun süredir işbirliği içinde olduğu Adanalı gıda devi Sunar Grup’un CEO’su Hüseyin Çomu da, sunumun ardından Doret Habib ile işbirliklerinin şirketlerine katkısını anlattı.

Sunar Grup Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Hüseyin Çomu, ‘iletişim’ konusuna dikkat çekti. Çomu, “Doğru iletişim kurup, kendinizi doğru anlatıp, doğru kanalları kullanmak zorundasınız. Bir malı üretip, onu satmakla iş bitmiyor. Ürettiğiniz malı satarken onu pazarlayabilmek önemli. Bu nedenle de satış ile pazarlamayı birbirinden ayırmak gerekiyor. Marka, yatırım yapılması bir şirketin olmazsa olmazıdır. Belirlenen hedefe ulaşmak ve ileriye doğru adım atabilmek için markalaşmak şart” diye konuştu.

 

“MARKANIN ÖNEMİ GÜN GEÇTİKÇE ARTIYOR”

AOSB Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Sütçü, sanayicilere en iyi hizmeti sunabilmenin çaba ve gayreti içinde olduklarını ifade ederek, “AOSB çatısı altındaki işletmelerimizin güçlü bir markaya sahip olmaları noktasında böylesi bir paneli gerçekleştirmek istedik. Çünkü globalleşen dünyada firmalar açısından markanın önemi gün geçtikçe artıyor. Bu nedenle uzun vadede güçlü bir markaya sahip olmak bir firmanın en önemli yatırımların başında geliyor” dedi.