ABD orijinli global gayrimenkul danışmanlığı ve pazarlama şirketi ERA, şimdi Türkiye’de. Köklü geçmişi ve uluslararası boyutlardaki başarısıyla ‘Franchise’ ağına katılarak uzun dönemli bir iş modeline yatırım yapacak tüm girişimcilere, işlerinde kalıcı ve istikrarlı bir büyüme vaat eden ERA Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Can Ekşioğlu ile gerek girişimciler gerekse tüketiciler için farklı bir hizmet kalitesi getiren ERA’yı konuştuk
ERA’nın Türkiye yolculuğundan kısaca bahsedebilir misiniz?
10 yıla yakın süredir gayrimenkul sektörünün içinde olan birisi olarak, 35 ülkeyi kapsayan uluslararası dev portföyünde 38 binden fazla broker ve gayrimenkul uzmanı ile ve 3000’den fazla satış ofisi bulunduran ERA’yı bir süredir Türkiye’ye kazandırmak arzusu ile yakından takip ediyordum.
Tüm dünyada bir ilgi ve cazibe merkezi haline gelen Türkiye, 1971’de ABD’de kurulmuş olan ve tüketici odaklı ürün ve hizmet geliştirme konusunda gayrimenkul danışmanlığı ve pazarlama sektöründe dünyanın lider markaları arasında yer alan ERA için çok büyük önem arz ediyor. Türkiye’de gayrimenkul pazarı çok hareketli.
Satışların yüzde 70’i doğrudan sahibinden gerçekleşiyor. Ancak, Türkiye’nin güçlü ekonomik ve sosyal gelişim performansına paralel olarak, özellikle ikinci el emlak pazarında danışmanlık hizmetlerine talep artıyor. Bu dinamiği destekleyen bir diğer durum da, markalı gayrimenkul danışmanlığı şirketlerinin pazardaki oranının hâlihazırda yaklaşık yüzde 4 düzeyinde olması. Aynı oran, ABD’de yüzde 80-90, Fransa’da yüzde 30-40, Hollanda ve Belçika’da ise yüzde 50’nin üzerinde. Tüketicilerin bilinç düzeyinin hızla yükseldiği ülkemizde, bu rakamlar çok büyük bir potansiyele işaret ediyor.
Bu potansiyeli değerlendirmek için, kurumsal bir markayı Türkiye’ye getirerek yenilikçi yaklaşımı, mesleki standartlardaki eksiklikleri gidermeye yönelik eğitim çalışmaları ve katma değerli hizmetleri girişimciler için fırsatlarla dolu bir yatırım alanı, tüketiciler için de farklı hizmet kalitesi ile yepyeni bir anlayış getirmeyi arzu ettik.
ERA Türkiye’nin yolculuğu böyle başladı ve hedeflerimiz dâhilinde gelişimini sürdürüyor. Köklü geçmişi ve uluslararası boyutlardaki başarısıyla ERA, ‘franchise’ ağına katılarak uzun dönemli bir iş modeline yatırım yapacak tüm girişimcilere, işlerinde kalıcı ve istikrarlı bir büyüme vaat ediyor.
ERA’nın diğer gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden farkı nedir?
ERA’nın dünyanın farklı coğrafyalarında, farklı kültürlerde elde ettiği başarının sırrı, sisteminde yatıyor. İnsan odaklı ve iletişimde uzmanlık üzerine kurulu bu sistemin, Türkiye için çok uygun olduğu görüşündeyiz. İnsancıllık, kalıcı dostluk ve kültürümüzde çok büyük yer tutan ‘dürüst esnaf’ geleneklerinden beslenen bu kültür, Türk insanının değerleri ile örtüşüyor.
Öte yandan, yeni çıkan mütekabiliyet yasası, Türkiye’deki gayrimenkulleri fiilen uluslararası pazara açmış bulunuyor. Müşterilerimiz, ERA’nın 40 yılı aşkın bir süreçte geliştirdiği sınırsız sayıda yaratıcı çözümden yararlanma olanağı buluyorlar. Örnek olarak, yabancıların Türkiye’de gayrimenkullere ilgisi bugüne dek genellikle güney illerine yoğunlaşmışken; bugün yurt dışındaki ERA ofislerine gelenlere ERA Türkiye portföyünde yer alan fırsatlardan bahsediliyor. İstanbul ve faaliyet gösterdiğimiz diğer illerdeki gayrimenkuller, yoğun bir ilgi görüyorlar.
Bir diğer konu, ERA olarak kendi işini kurmak isteyen girişimcilere önemli bir franchising fırsatı da sunuyor. Bizim franchising sistemimiz daha çok insan odaklıdır ve sinerji asıl konudur. 40 yılı aşkın bir süredir sınırsız sayıda yaratıcı çözümler geliştirdik. ERA Franchising sistemimizin dört temel taşı vardır;
• Teknoloji
• Eğitim
• Pazarlama
• Yönetim Danışmanlığı
Farklı pazarlardaki fırsat ve tehditleri anlayarak buna göre ortaya çıkan eğilimlerle özel pazar şartlarını yaratıyoruz. Bizim için şansın tanımı; hazırlığın fırsatla buluştuğu andır. Yaptığımız tüm pazarlama aktiviteleri, araştırmalar ve oluşturduğumuz eğitimler ofislerimizin pazar paylarını kontrol altına almak üzerine kurulmuştur.
ERA‘nın franchise hedefi nedir?
ERA Türkiye franchise sistemi ile büyümeyi planladığımız Türkiye pazarında, kısa zamanda oldukça iyi bir ivme yakaladık. Bu konuda oldukça titiz ve seçiciyiz. Şimdiye kadar aradığımız vasıflarda olduğuna inandığımız 11 firmaya bayilik verdik. Aralık 2012’de faaliyet göstermeye başladığımız Türkiye’de ilk yıl için 30, önümüzdeki 5 yıl için ise 200 bayi sayısına ulaşma hedefimiz var.
ERA‘nın başarısının ana nedeni nedir?
ERA’nın faaliyet gösterdiği tüm pazarlarında başarısının ana nedeni sistemidir. İnsan odaklı bu sistemin,Türkiye için çok uygun olduğu görüşündeyiz. İnsancıllık, kalıcı dostluk ve kültürümüzde çok büyük yer tutan ‘dürüst esnaf’ geleneklerinden beslenen bu kültür, Türk insanının değerleri ile örtüşmektedir.
Çalışanlarımız, bayilerimiz ve hizmet verdiğimiz müşterilerimizle sıcak, samimi ve insancıl ilişkiler içerisinde çalışacağız. Bu bağlamda, ERA’nın 40 yılı aşkın bir süreçte geliştirdiği sınırsız sayıda yaratıcı çözümleri ülkemize sunacağız. Bize düşen görev, dünyada isim yapmış ERA geleneğini Türkiye’de oturtmak ve pekiştirmektir.
2013 yılı için konut talebinde öngörünüz nedir?
ERA Türkiye olarak gündemde olan mütekabiliyet kanunundaki değişiklikler ile yabancıların gayrimenkul edinmelerinin serbest bırakılması, dünya ekonomisine entegrasyon açısından çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Bu yasa ile birlikte ülkemize önemli döviz girişi sağlayacağına da inanıyorum. Kentsel dönüşüm çalışmaları ve yenilenen yapı stoku, bunun yanı sıra 10 bin doları aşan kişi başı yıllık gelir, pazara büyüme getiriyor. Gelişen ve büyüyen Türkiye’de bu nitelikli hizmetlere ve yenilikçi pazarlama metotları ile ürünlerine ihtiyaç ve talep sürekli artıyor. Öte yandan, pazarda konutların yüzde 70 gibi büyük bir oranı, doğrudan sahibinden satılıyor. Bu da bu alanda ülkemizde büyük bir potansiyelin olduğunu gösteriyor.
Bu vesile ile tüm dost ve arkadaşlarımın Pesah Bayramı’nı kutlarım.
YATIRIMCI ADAYLARDA ARADIĞINIZ ÖZELLİKLER NELERDİR?
Gayrimenkul danışmanlığında dünyanın lider markaları arasında yer alan ERA’nın Türkiye’de yatırımcı adaylarında aradığı ilk özellik; gerçekten bu sektörde kendi işinin sahibi olmak istemesi, ERA vizyon ve misyonunu sahiplenmesidir. Bu suretle ERA ailesine katmak istediğimiz adaylar hâlihazırda gayrimenkul işi ile uğraşan kişiler olabileceği gibi, başvurular aynı zamanda daha önce bu sektörde yer almamış ancak şimdi gayrimenkul sektöründe kendi işini kurmak isteyen tüm girişimcilere de açıktır. Bayilik ve franchise sisteminde, Şirketimizin Yönetim Kurulu üyesi olan babam Uğur Ekşioğlu Koç’daki 38 yıllık tecrübesi Arçelik, Beko, Aygaz gibi Türkiye’de çok başarılı olan bayilik zincirini büyük bir aile felsefesi içerisinde bizzat kuran ve bugünlere ulaştıran bir kimse olarak bize katkıları olacaktır.
ERA’nın dünyanın farklı coğrafyalarında, farklı kültürlerde elde ettiği başarının sırrı, sisteminde yatıyor. İnsan odaklı ve iletişimde uzmanlık üzerine kurulu bu sistemin, Türkiye için çok uygun olduğu görüşündeyiz. İnsancıllık, kalıcı dostluk ve kültürümüzde çok büyük yer tutan ‘dürüst esnaf’ geleneklerinden beslenen bu kültür, Türk insanının değerleri ile örtüşüyor. ERA’nın dünyanın farklı coğrafyalarında, farklı kültürlerde elde ettiği başarının sırrı, sisteminde yatıyor. İnsan odaklı ve iletişimde uzmanlık üzerine kurulu bu sistemin, Türkiye için çok uygun olduğu görüşündeyiz. İnsancıllık, kalıcı dostluk ve kültürümüzde çok büyük yer tutan ‘dürüst esnaf’ geleneklerinden beslenen bu kültür, Türk insanının değerleri ile örtüşüyor.
Gayrimenkul sektöründe son dönemlerde cemaatimizin mensupları çok işlevsel, bu konuda temaslarınız oldu mu?
Sanayi ve ticaretin bir çok alanında olduğu gibi, gayrimenkul sektöründe de cemaatiniz oldukça aktif. Örneğin halihazırda İstanbul –Nişantaşı bölgesinde Bay İzak İzel Levi bir ERA franchising ofisine sahip. Başka talepler de alıyoruz. bir çok kişi gayrimenkulünü değerlendirmek üzere bize başvurduğu gibi, gayrimenkul yatırımcısı ve girişimci olarak bize başvurup kendi ERA Gayrimenkul ofisini açmak isteyenler veya gayrimenkul danışmanlığında kariyerini geliştirmeyi hedefleyenler de mevcut.