Alışveriş yaptığınız bir mağazadaki servisten memnun kalmadınız… Ya da yemek yediğiniz bir cafe’deki hizmet sizi mutlu etti… Debora Zakuto ve Evlin Uziel’in geliştirdiği sistemle artık alışveriş yaptığınız firmaların gizli müşterisi olabilir, deneyimlerinizi herkesle paylaşabilirsiniz.
Öncelikle biraz kendinizden bahsedebilir misiniz?
Evlin Uziel: Debora ile çocukluk arkadaşıyız. Kendisi L’Officiel dergisinde güzellik editörü olarak çalışıyor; ben ise şu anda tamamen GizliGizli.com ile ilgileniyorum. Daha önce Abercrombie & Fitch, GAP, Alarko Turizm Grubu ve Uluslararası Dil Merkezleri gibi firmalarda farklı görevlerde çalıştım.
GizliGizli.com’u kurmaya nasıl karar verdiniz?
Debora Zakuto: Uzun zamandır işlerimize ek olarak internet alanında beraber bir iş yapmak istiyorduk. Evlin, Amerika’da Abercrombie & Fitch’de mağaza müdürlüğü yaparken birçok gizli müşteriyle karşı karşıya geldi. Türkiye’ye döndüğünde ise bir müşteri olarak bu hizmette bazı boşluklar olduğunu fark ettik. Bunun üzerine gizli müşteri sistemini daha farklı nasıl ele alabileceğimizi düşünerek GizliGizli.com’u yarattık.
Evlin Uziel: Sizin de bildiğiniz gibi ülkemizde perakende, alışveriş ve hizmet sektörlerinin büyümesi sonucunda artan rekabet, artık tüm markaları belli kalite standartlarının üzerine taşıyor. Bu yükselen standartların uygulaması ve kontrolü ise mağaza ve şubelerde yapılan iç denetim veya meçhul müşteri çalışmaları ile sürdürülüyor. GizliGizli.com ile amacımız markaların bu kontrollerini kolaylaştırmak, maliyetlerini düşürmek ve bunları yaparken bir yandan da binlerce kullanıcıya online olarak ulaşmalarını sağlamak. GizliGizli.com üyelerine her hafta sunduğu kampanyalarla markaların tanıtımını yapacak, seçilmiş kullanıcılara verilen hediye çekleri ile şubelerdeki trafiği artıracak ve mağaza değerlendirme verilerini toplayıp raporlayacak yepyeni bir internet deneyimi olarak karşınıza çıkıyor.
Sitenin nasıl işlediğinden biraz bahsedebilir misiniz?
D.Z: Her hafta düzenli olarak kampanyalarımız gerçekleşecek. Bu kampanyalarda markalara ait farklı bedellerde hediye çekleri yer alacak. Üyelerimiz istedikleri markanın, istediği şubesine ait kampanyaya başvuracak. Daha sonra ise üyelerin reyting puanlarına göre sistem otomatik olarak haftanın kazananlarını seçecek.
E.U: Üyelere düşen görev bundan sonra başlıyor. Adreslerine kargolanan hediye çeklerini bir ay içerisinde kullanmaları ve daha sonra alışveriş fişlerini yükleyerek ederek sitedeki değerlendirme formlarını doldurmaları gerekiyor. Eğer 20 gün içinde doldurmazlarsa başka bir kampanyaya başvuramıyorlar, 30 gün doldurmazlarsa ise sitede kara listeye alınıyorlar.
GizliGizli.com kimlere hitap ediyor?
E.U: Öncelikle, markalarında belli standartları yaratıp korumak isteyen yöneticilere hitap ediyor. Bunu sağlarken de bir yandan bütçelerini daha verimli kullanmak isteyen hem de pazarlama çalışmalarıyla bunu birleştirip, kendi müşterileri tarafından geri dönüş alma vizyona sahip kişileri ilgilendiriyor. Web sitesi kullanıcıları ise, her kesimden, Türkiye’nin her yerinde ikamet eden ve diş macunundan en lüks çantaya kadar alışveriş yapan herkes olabilir.
Şu anda hangi markalar ile çalışıyorsunuz?
D.Z: Ten Lingerie, Sevenhill, Mudo ve Cinecity Sinemaları ile çalışıyoruz. Yakın zamanda gıda, kozmetik, aksesuar ve tekstil sektöründen farklı markalar da bünyemize eklenecek.
Sizce bu sitenin en büyük avantajı nedir?
E.U: GizliGizli alışagelmiş bir alışveriş sitesi olmadığı için zaten her şey üyelerin avantajı için kurgulanmış durumda. Bu sitede en çok alışveriş yapıp kısa değerlendirme formlarını en verimli şekilde dolduran üyeler daha fazla bedava alışveriş yapma imkânına sahip oluyor. GizliGizli rating sistemi sayesinde kullanıcılar kullandıkları hediye çeklerinin sayısı, geri dönüş hızı ve değerlendirme formunda verdikleri yanıtların kalitesine göre bir puan sahibi oluyor. Bu puan seviyelerine göre de bir dahaki başvuruları değerlendiriliyor. Bunun dışında zaten tüm alışveriş severlerin en sevdiği imkân onlara sunuluyor.GizliGizli.com’daki alışverişlerin tümü bedava!