Geçtiğimiz haftalarda, İsrail Eğitim Bakanı Shay Piron’un Holokost eğitimini anaokulundan başlamak üzere her seviye sınıf için zorunlu hale getirme planıyla ilgili tartışmalar İsrail basınında geniş yer tuttu.
Konunun küçük çocuklar için uygun olmadığını düşünen birçok veli bu konuda endişelerini dile getiriken bazı veliler de öğretmenlerin belirli yaşlara konuyu uygun bir dille anlatabilmek için eğitim almalarından memnun olduklarını belirtti.
Birçok öğretmen ise Holokost eğitimi vermek ve müfredatı belirlemek için eğitim almaya istekli olduklarını açıkladı. Holokost eğitimi şu anda 11. ve 12. sınıflarda tarih dersinde işleniyor. 2010 senesinde Bar Ilan Üniversitesi’nden Prof. Erik Cohen’in gerçekleştirdiği bir araştırma, 7. sınıftan 12. sınıfa kadar eğitim veren öğretmen ve okul müdürlerinin yüzde 72’sinin Holokost konusu için daha fazla ders saati ayrılması gerektiğini düşündüğünü ortaya koydu.
Eğitim Bakanlığı’nın programı henüz netleşmemiş olsa da, resmi yetkililer anaokulundan lise sona kadar tüm sınıflarda, öğretim yılı başından Holokost Anma Günü’ne kadar 15-20 saatlik Holokost eğitimi verileceğini belirtiyor. Holokostla ilgili müfredat Yad Vaşem’in Uluslararası Hololokst Araştırma Okulu işbirliği ile oluşturuluyor. Konuyla ilgili olarak uzun zamandır eğitimlerin verildiği okulda her sene yaklaşık 2.000 öğretmen ve 1.000 eğitim fakültesi öğrencisi bu eğitimlere katılıyor. Okulda ayrıca iki senede bir yaklaşık 1.200 öğretmenin katıldığı uluslararası Holokost Eğitim Konferansı düzenleniyor.
Okulun eğitim direktörlerinden Sarit Hoch-Markovitz, oluşturulmasına yardımcı olduğu müfredatın her yaş için farklı kitaplar içereceğinin altını çizdi ancak küçük sınıfların kitaplarında hayatta kalmayı başarmış çocukların hikâyelerine yer verdiklerini özellikle vurguladı. Hoch-Markovitz, “O yaşta çocuklara yaşamlarını kaybeden çocuklardan bahsetmemeye özen gösteriyoruz,” dedi.
Çocukların Polonya’nın nerede olduğu ve sarı Davut yıldızının ne olduğu gibi tarihi bilgileri de öğreneceğini belirten Hoch-Markovitz, “Bu eğitim sayesinde çocuklar zorluklarla başa çıkmayı ve değerleri öğrenecekler. Kurtarmanın ve yardımlaşmanın değerini vurgulayacağız. Çocukları korumak istiyoruz, ama sorunları da görmezden gelemeyiz. Medyada karşılarına çıkabilecek, dünyada olan kötü olayları çocuklardan saklayamayız. Yine de karanlığın içindeki ışıltıları da göstermeye çalışıyoruz,” diyerek sözlerini noktaladı.