Geçtiğimiz cuma günü, Malezya’dan Çin’e gitmek için yola çıkan ancak havalandıktan 41 dakika sonra radar ekranında kaybolan uçağın kaderi hâlâ gizemini koruyor.
Wall Street Journal gazetesinin öğrendiğine göre, kaybolan Malezya Havayolları’nın 370 sefer sayılı uçağı kule radarına gözükmez olduktan sonra tam 4 saat uçarak 3500 km daha yol kat etmiş.
Uzmanlar uçağın bulunduğu yeri düşünerek alınan bu mesafe ile potansiyel olarak, Pakistan sınırına, Hint Denizi’ne veya Arap Denizi’ne ulaşabileceğini belirtiyorlar.
Bu gerçeğin ortaya çıkması uzmanların aklına, uçağın radarlara kimlik bildirme sisteminin (Transponder signal) bilerek kapatıldığını ve bilinmeyen bir yere kaçırılmış olabileceği ihtimalini getirdi.
Peki radarda kaybolduğu halde uzmanlar uçağın uçmaya devam ettiğini nasıl anladılar?
Geçmişteki uçak kazaları ve 11 Eylül gibi terör eylemleri sivil havacılık endüstrisini çok özel teknik tedbirler almaya itti.
Kaybolan Malezya Havayolları’na ait Boeing 777 tüm jet motor aktivitesini online olarak yapımcısı Rolls-Royce firmasına gönderen bir network sistemine sahip.
Dolayısı ile yerdeki uzmanlar söz konusu uçağın motor log’larına baktıklarında 777’nin Trent 800 model jet iticilerinin uçak radarda kaybolduktan sonra 3500 km daha yol yaptığını gördüler.
Şimdi ABD’li anti-terör uzmanlarının en büyük endişesi; eğer kaçırıldı ise, uçağın 11 Eylül benzeri bir terör eyleminde kullanılma olasılığı.