İngiliz Fransız ortak yapımı Concord belki dünyanın en hızlı yolcu uçağı idi ancak faaliyet giderleri ve uçuş yolu üzerinde çıkardığı süpersonik patlama sesleri popüler olmasına engel olmuştu.
Spike Aerospace firmasının yeni ses hızı üstü uçağı S-512 tüm bu problemleri aşmak için tasarlanıyor.
Ses hızının 1,8 katı üstünde uçabilen S-512 bugün havayolu ile gittiğimiz mesafelerde uçakta kalış süremizi yarıya indirebilir.
Mach 1,8, diğer bir deyiş ile ses hızından yüzde 80 daha süratli giden bir uçak örneğin; 12 saat 55 dakikada gidilen İstanbul Los Angeles uçuşunu 6-7 saate indirebilir.
Bir diğer süpersonik uçak yapımcısı Aerion Corparation ise ses hızının yüzde 60 üstünde uçan bir yolcu uçağı geliştirmek için araştırmalarına devam ediyor.
Süpersonik uçakların ticari seferlere çıkması için tahmin edilen tarih en erken 2018 yılı.
İnsanoğlu 50 yıldır süpersonik uçak yapabilmesine ve tüm avcı kategorisindeki savaş uçakları ses hızının bir kaç üstünde uçmasına rağmen, konu yolcu uçağı yapmaya geldiğinde binlerce teknik problem ile karşılaşılıyor.
Bunlardan en önemlisi yolcu uçaklarının boyutlarının ses hızı üstü hızlarda neden olduğu maliyet ve gürültü.
Fizik kuralları gereği ses hızı üstü uçan bir uçağın kendisi sesinden önce gittiği için uçak geçtikten çok kısa bir süre çok büyük bir patlama sesi duyuluyor. Yolcu uçağı boyutlarında bir süpersonik jetin patlama sesi ise o ölçüde daha büyük oluyor.
Dolayısı ile uçağın yolu üzerindeki yerleşim bölgelerinde ne kadar cam varsa kırılması söz konusu.