Ariel çamaşır deterjanı yapımcıları ambalajların üzerinde Hitler Almanya’sı ile ilişkili numaraların tamamen bir tesadüf olduğunu belirterek, Alman tüketicilerden özür diledi
Procter & Gamble firmasına ait Ariel marka çamaşır deterjan ambalajının üzerinde neo-Nazilerin kullandığı ‘88’ rakamının kullanılması Alman tüketicileri kızdırdı. Firma yetkilileri olayın büyümesinden sonra, “Herhangi bir yanlış çağrışım için özür dileriz,” açıklamasında bulundu.
Tüketiciler, internette Ariel ambalaj kutuları üstünde 88 numaralı beyaz futbol tişörtü olan resimleri paylaşarak tepkilerini dile getirdi.
Almanya’da aşırı sağcıların kamuoyunda Nazi sloganların kullanılması yasağını delmek için, ‘88’ numarasını kullanmaları firmanın tepki almasına neden oldu. Alman alfabesinin 8. harfi ‘H’ olduğu için ‘88’ rakamı ‘Heil Hitler’ (H.H.) ibaresini temsil ediyor. Benzer şekilde, ‘18’ rakamı da Adolf Hitler (A.H.) için kullanılıyor.
Procter & Gamble şirketinin sözcüsü Gabi Hassig cuma günü yaptığı açıklamada, “Eğer ortada yanlış bir ilişkilendirme varsa kesinlikle bu durumdan çok pişmanız. Ayrıca hiçbir şekilde aşırı sağ ideolojiyle alakamız yoktur,” dedi. Firma sözcüsü, ‘88’ numarası ile tüketicinin bir paket deterjan ile kaç yıkama yapabileceğini göstermeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.
Hassig, şirketin hem ‘88’ numarası ile çıkış yapan toz deterjan ürünün, hem de ‘Ariel 18’ isimli sıvı deterjan ürünün satışını durdurduklarını belirtti.