Cannes MIPCOM Fuarı’nın reklam yüzü İzzet Pinto oldu

Toplum
7 Ekim 2015 Çarşamba

Sinema yapımları, dizi ve programların alınıp satıldığı dünyanın en büyük organizasyonu olan Cannes MIPCOM Fuarı’nın bu yılki onur konuğu Türkiye oldu. Türk dizilerinin Cannes sokaklarındaki billboardları süsleyeceği fuarın reklam yüzü ise Türk dizi, yarışma ve formatlarını 100 ülkeye pazarlayan Global Agency CEO’su İzzet Pinto oldu.

Fransa’nın Cannes kentinde 5-8 Ekim tarihleri arasında gerçekleşen MIPCOM Fuarı, dünya çapında TV yöneticilerine Türkiye’nin televizyon ve eğlence endüstrisinin zenginliğini keşfetme imkânı sağlıyor. Türk dizi ve film sektörünün detayıyla ele alınacağı fuarda, Türkiye’den Global Agency CEO’su İzzet Pinto, oyuncular Halit Ergenç ve Tuba Büyüküstün, Ay Yapım CEO’su Kerem Çatay, senaryo yazarı Kerem Deren, TİMS CEO’su Timur Savcı da birer konuşma yaptılar.

‘Yeni başarı hikâyeleri bu fuarda çıkar’ sloganını belirleyen MIPCOM Fuarı, sektörde hızla büyüyen Global Agency şirketinin başarı öyküsünü seçti. Pinto’ya üç ay önce teklif götüren fuar yetkilileri, Global Agency ve Pinto’nun çalışmalarının yer aldığı bir tanıtım filmi de çekti. İzzet Pinto, fuar kapsamında katılacağı panelde de Türk formatlarının dünya pazarındaki yerini anlattı.

Sektöre dokuz yıl önce ‘Gelinim Olur Musun’ yarışmasının format haklarını satın alarak giren ve aynı yıl MIPCOM Fuarı’nda on metrekarelik küçük bir stand oluşturarak firmasını temsil eden İzzet Pinto, bu yarışmanın dünya çapında satışını gerçekleştirdikten sonra yurt dışına Türk dizilerini satmaya başladı.

Yurt dışından da çok sayıda format satın alarak bunları diğer ülkelere pazarlayan Global Agency’nin CEO’su İzzet Pinto, “Son olarak dizi sektöründe Güney Amerika ve Asya’ya da girdik. Kanal D’nin ‘Bana Herşey Yakışır’ adlı yarışma programı, 40 ülkeye satıldı. Fransa ve Almanya’da reyting rekorları kırdı. Birçok ülkede en çok beğenilen gündüz kuşağı formatı oldu. Şu anda farklı ülkelerden de format alıp yurt dışına satıyoruz. Örneğin, Hindistan’dan alıp Çin’e satabiliyoruz. Pazarımız iyice büyüdü” dedi.

MIPCOM Fuarı’nda şirketinin başarı öyküsünü paylaşmaktan mutluluk duyduğunu dile getiren Pinto, ‘’Bu teklif benim bugüne kadar aldığım en güzel hediye oldu. Böyle büyük bir fuarda, hem de Türkiye’nin onur konuğu olduğu yıl başarı hikâyemizi anlatmaktan gururluyum. Türk dizileri yedi yıldır tüm dünyada gösteriliyor ve giderek daha artan bir ilgiyle karşılanıyorlar’’ sözleriyle sektörde geldikleri yeri aktardı.