Şaar Aşamayim çocukların sömestr tatilini renklendirdi
3 Şubat Salı günü, Şaar Aşamayim Sinagogunda, Şaar Aşamayim Sosyal Aktiviteler Komisyonu ile Talmud Tora’nın birlikte organize ettiği, çocuklar için yarıyıl faaliyetlerinin ikincisi gerçekleşti. Organizasyona, yaşları 4 ile 12 arasında 70 çocuk katıldı. Sosyal Aktiviteler Komisyonu tarafından karşılanan çocuklar, öncelikle sinemada ‘Köstebekgiller’ filmini izleyip. Sonrasında Luiza Uçki ve Talmud Tora’nın genç eğitmenleri ile tüm gün faaliyetlere devam ettiler. Hikâyeler, hep birlikte hala ekmeği yapmak, hala ekmeğinin Şabat için olan önemini öğrenmek, resimler çizmek, monopoly, tabu gibi kutu oyunları ve dans; aktivitelerden sadece birkaçıydı. Öğle saatinde 70 çocuğun bir arada pizza yemesi, sohbet etmesi faaliyetlere güzellik kattı. Çocukların memnuniyetler ayrıldığı organizasyonun ardından Şaar Aşamayim Sosyal Aktiviteler Komisyonu çocuklara yönelik sosyal aktivitelerinin aylık olarak devam edeceğini duyurdu.
Minix’te kitap atölyesi
4 Şubat Perşembe günü, çocuk kitapları yazarı Defne Ongun Müminoğlu, kitap atölyesi kurmak üzere Minix Anaokulunu ziyaret etti. Öncelikle öğrencilere bir kitabın ortaya çıkışı için geçen evreleri tanıttı. Kitap atölyesi öncesi, ilk adım olarak kitabın doğuşu anlatıldı. Defne Ongun, bir kitabın yazarı tarafından tasarlanması, yazılması ve basılma aşamalarını, mesleklerle olan ilişkilerini görsellerin desteğiyle paylaştı. Yazardan çizere, yayıncıdan editöre ve grafik tasarımcısına herkesin emekleri dikkatle izlendi. Daha sonra ortaya çıkan örnek sayesinde kitap basım için matbaaya gönderildi. Matbaada çoğaltılan kitaplar kitapevlerine dağıtıldı. Böylelikle bir kitabın yapılanması detaylı bir şekilde öğrencilere anlatılmış oldu.
Kitap atölyesi için ikinci adım, Burcu ve Berk serisine ait ‘Kendimi Koruyorum’ adlı kitabın yazar tarafından okunması oldu. Öğrenciler drama yöntemi kullanan yazarı ilgi ile izlediler; zaman zaman heyecanlandılar, zaman zaman şaşkınlıkla sorular sordular. Kitaptaki karakterlerin yaşadıklarını, çocuklar kendi yaşamlarıyla karşılaştırarak benzer durumları irdelediler. Yazar interaktif bir sunum içinde öğrencilere yaratıcı sorular sorarken aldığı yanıtlar karşısında mutluluğunu birçok kez tekrar etmekten geri kalmadı: “Bir yazar için, bu kadar küçük yaşta kitap okurlarıyla birlikte paylaşımda bulunmak ne büyük mutluluktur. Buna ek olarak onların dinamizminden etkilenmemek mümkün değil” diye duygularını ifade etti.
Üçüncü adım da ise çocukları en merak ettikleri atölye çalışması ile kendi kitaplarını yaratabilmekti. Onlar hem yazar hem çizer olmaktan çekinmediler. Sanki kırk yıllık tecrübeleri varmış gibi kitaplarını süslemekten geri kalmadılar.
Dördüncü adım ise Burcu ve Berk serisinden seçilen kitapların yazarı tarafından imzalanmasıydı. Tüm çocuklar heyecanla yazarı tarafından tek tek imzalanan kitaplarını teslim aldılar.