Turkcell Teknoloji Zirvesi notları

9 Mart’ta Haliç Kongre Merkezinde gerçekleşen Turkcell’in geleneksel hale getirdiği Teknoloji Zirvesi’ne katıldım. Geçen yıllara göre daha dinamik ve hareketli geçen zirvenin büyük bölümü 1 Nisan tarihinde devreye girecek olan 4.5G lansmanı ve yeni dönemde sunulacak hizmetler ile ilgili idi. Katılan 12 bin kişi civarında yoğun internet kullanıcısına geçen zirvelerde kesintisiz İnternet sunmakta zorlanan Turkcell bu kez bu sorunu gidermişti, bütün gün gayet hızlı İnternet bağlantısı katılımcılara sunuldu.

Aydın BOLKAR Teknoloji
17 Mart 2016 Perşembe

Açılış konuşmasında nispeten sönük iki sunumla başlayan zirve, göreve geçtiğimiz sene gelen Kaan Terzioğlu’nun hareketli ve dinamik sunumu ile canlandı. Geçen yıllarda korumacı bir şekilde sunumlar Turkcell’in kendi markalı telefonları ile yapılır ve tanıtılan uygulamaların sektörde kabul görmüş alternatifleri yok sayılırdı. Kaan Terzioğlu bu miti yıkarak çok iyi bir iş yapmış. Özellikle Turkcell BİP ve Müzik uygulamaları ile ilgili yaptığı tanıtımlar çok vurucuydu. Çok rekabetçi mesajlaşma ortamına, sektördeki popüler tüm uygulamaların iyi özelliklerini bünyesinde barındıran BİP’le giren Turkcell, altı ay gibi kısa bir sürede koyduğu kullanıcı hedefini on kat arttırarak 6,5 milyon kullanıcıya ulaşmış. Çok güzel bir kullanıcı deneyimi sunan BİP şu an Turkcell kullanıcılarına yurt dışında ücretsiz hizmet sunarak öne çıkmayı ve tercih edilen uygulama olmayı hedefliyor. Müzik uygulaması ile de geçtiğimiz yıllarda bünyesine kattığı Fizy’yi yeniden konumlandıran Turkcell, şu anda mobil platformlar içinde en çok tercih edilen platformların başında geliyor. Apple’ın de Music uygulamasını Türkiye pazarına açmasıyla alevlenen rekabetçi ortam, 4.5G’nin de desteği ile önümüzdeki günlerde daha da eğlenceli servislere gebe görünüyor.

Gün içinde 30’a yakın paralel oturumda servislerden yeni teknolojilere, pazarlamadan ödeme sistemlerine kadar birçok konunun enine boyuna tartışıldığı oturumun açılış konuşmacılarından ilki ünlü danışmanlık firması McKinsey’in global stratejilerden sorumlu kıdemli bir yöneticisi idi. Çokça sağ tarafına doğru golf sopası gibi yükselen grafiklerden oluşan sunumu ile önümüzdeki dönemin daha da bağlı ve bağımlı olacağının ‘müjdesini’ verdi.

BIG DATA

Katıldığım oturumların en ilginci ise ‘Datan Kadar Konuş’ adı verilen ve Türkçe’ye Büyük Data olarak çevrilen ‘Big Data’nın günümüzdeki uygulamalarının tartışıldığı oturum idi. Yemeksepeti, Listelist ve Twitter Türkiye Reklam Yönetim Ofisi yöneticilerinin katıldığı oturumda kullanıcı davranışlarının satın alma trendlerinin belirlenmesinde ve yönlendirilmesinde oynadığı rolden bahsedildi. Buna göre Facebook, sevgilisinden ayrılacak kişileri yüzde 80 olasılık ile terkedilecek olan kişiden önce tespit edebildiğini iddia ediyor. Amerikan perakende şirketi Target’ın mağazalarından birine sinirli bir şekilde gelen bir adam, kızına son 2-3 haftadır hamilelik ile ilgili kıyafetler, kremler ve kozmetik ürünleri ile ilgili mesajlar geldiğini, kızının ise henüz 16 yaşında olduğunu söyleyerek şikayette bulunuyor. Konuyla ilgileneceğini belirten mağaza müdürü, araştırmalarının gidişatı hakkında bilgilendirme yapmak için bir ay sonra adamı aradığı zaman, adam kendisinden özür dileyerek kızının gerçekten hamile kaldığını söylüyor. Korkutucu gelen bu takip mekanizması “Acaba verdiğimiz kararları gerçekten biz mi veriyoruz” diye düşündürüyor insanı…