Bu yaz seçimlerden sonra en çok konuşulan konusu malum Dünya Kupası maçları oldu. Birçok yerde maç saatlerinde uygulanan özel yayınlar sadece futbol taraftarlarını değil aynı zamanda sporseverleri bir araya getirdi. Çekişmeli geçen mücadeleler, gol sevinçleri, ülkeler arasındaki centilmen yaklaşımlar umuyorum ki ülkemizde kimi zaman karşılaştığımız holigan yaklaşımlara örnek olur.
Yedi’den yetmişe herkesi bir araya getiren Dünya Kupası’nı bildiğiniz üzere bu yıl Fransa kazandı. Fransız Kültür Merkezi’nin düzenlediği futbol gecelerinde son derece kardeşçe, el ele ve heyecan dolu anlar yaşandı.
İsrail dört yılda bir düzenlenen turnuvadaki takımlar arasında yer almasa da genç-yenilikçi ulus için aynı şey pek söz konusu değil. İsrail teknolojileri, ülkenin çalkantılı spor teknolojileri sektörünü güçlendirerek Dünya Kupası deneyiminin şekillendirilmesine yardımcı oluyor.
Taraftarların görüntüleme deneyimlerini yeninden tanımlayan yaratıcı platformlardan sporcuların performansını keskinleştiren araçlara kadar İsrail, son yıllardaki spor teknolojisi genç-yenilikçi faaliyetlerinde büyük girişimleriyle kendinden yine söz ettiriyor.
Beş yıl önce 61 spor teknolojisi şirketine ev sahipliği yapan ülkede bugün yüzde 69 artan oran ile bu sayı 103’e ulaştı .
İsrail’in spor teknolojileri spektrumunun kapsamını öne çıkaran şirketlerden bazıları:
• 2014 yılında kurulan SmarterTV, makine bazlı görsel içeriğinden oluşturulan canlı tıklanabilir video ile taraftarlar için interaktif izleme deneyimi yaratarak canlı yayını yeniden tanımlıyor.
• 2015 yılında kurulan FanPassTick, bilet satın alan kişilerin maça gelememesi halinde spor kulüplerinin bu biletleri yeniden satmasını sağlayan bir mobil uygulama geliştirdi. Şirketin teknolojisi sahte biletleri ortadan kaldırmak, karaborsacıların sayısını azaltmak ve takım gelirini artırmak üzere tasarlanmış.
• 2014 yılında kurulan Pico, şirketlerin marka bilinirliği oluşturmasına ve taraftar iletişimini kuvvetlendirmelerine yardımcı oluyor. Spor takımları düşünülerek tasarlanan şirket teknolojisi, markaların taraftarlara ait kullanıcı tarafından geliştirilen içerikleri bulmasını, taraftarlarla iletişim kurmasını ve eylem çağrısı oluşturmasını sağlıyor. Benzersiz ve kişiye özel deneyimler oluşturmayı amaçlayan Pico, Yapay Zeka ve rehber robot teknolojileri kullanıyor.
Şirketler; Artırılmış Gerçeklik/Sanal Gerçeklik, sağlık hizmeti ve sporcu performansı dâhil çok çeşitli alanlarda da faaliyet gösteriyor.
Sporculara gelince – Metabolizma kişiden kişiye farklılık göstermekte ve bu farklılıklar her sporcunun performansını önemli ölçüde etkileyebilir.
• Metaflow tarafından geliştirilen Enter Lumen: Kullanıcının nefesini analiz ederek metabolizma hızını gerçek zamanlı olarak takip eden bir cihaz. Beslenme düzeni tavsiyesi ve enerji istatistikleriyle birlikte Lumen, kişisel koç görevi görüyor.
• SonicBone Medical, kemikleri değerlendiren ve ilgili rahatsızlıkları tespit eden tescilli tanı aracı Bone Age Ultrasound System’i (Kemik Yaşı Ultrason Sistemi) geliştirdi. Ultrason teknolojisine dayanan cihaz; büyüme, ergenlik ve endokrin bozukluklarının erkenden tespit edilmesini sağlayan bir mekanizmaya sahip. Şirket aynı zamanda BAUSport™ adında bir sistem geliştirdi. Bu sistem, kemik yaşını ölçmek ve genç sporcuların yetişkinliğe eriştiklerinde boylarının en son ne kadar olacağını tahmin etmek için benzersiz bir ultrason cihazı sunuyor. Sistem; yetenek seçimi, beceri geliştirme ve eğitim programları hakkında da bilgi sağlamaya yarıyor.
İsrail’in spor teknolojisindeki başarısının sırları neler? Bunların dünyanın en iyi sporcularının dayanak noktalarından daha farklı olduğu söylenemez: Azimli istikrarlılık, mükemmeliyete bağlılık ve dünyadan gelen enerjik bir destek sisteminin yanı sıra yenilik için kamu ve özel sektör desteğini artırmaya yönelik üstün AR-GE olanakları.
Taraftarlar, sporcular ve takım sahipleri İsrail’in teknolojik ekosisteminden faydalanmaktalar.
Teknolojinin ve Ar-Ge çalışmalarının desteklendiği her alanda daha da ileriye gitme gururu ve onuruyla.
L’chaim Les Bleus! (Şerefe Fransa)